Zingeving

Bloemblog

Ik verlang naar de vrolijke mij
naar de opgeluchte mij

Mijn leven
gegeven
aan de zorgen
van zij
allen
die mij steeds
overvallen

Ik wil weer kunnen fluiten
mogen uiten
zoals vroeger, altijd buiten
maar
ze gingen zich
te buiten
aan mij

Ik verlang
naar mijn gezang
naar mijn vreugde
volop
kreeg ik op mijn kop

Op weg
naar de vrijheid
de blijheid
die in mij zit
die werd hun bezit
zit ik hierover in

Maar….
ik zie wel de Zin

Ik vecht, en vecht
om die Zin
vast
te behouden

Want….
ik houd van die zin
volle
Zingeving

Van….
een Ingeving
om dit leven
zinvol te leven.

xe2x99xa5 Mies.

18 gedachten over “Zingeving

  1. Ai…dat ziet er echt wel smerig en gevaarlijk uit.
    Ik hoop dat jullie er geen last van hebben. Een paar kilometer lijkt heel wat maar als de wind een beetje verkeerd staat…(?)

    Jij ook een heel fijn weekend Mies!
    Geniet ervan!

    Liefs
    xx

  2. waauw,

    dubbele kunst in woord en beeld
    zin(s)beelden, niet ingebeeld
    maar beeldschoon
    uitgedeeld wat jou werd toebedeeld
    is je wijsheid en levenstkunst vermerendeeld

    iedere nacht als je wereld op zijn kop staat
    als jij weer uit je dak gaat
    om grenzen te doorbreken en t oude op te weken
    om langzaam te verteren en te leren
    Dat jij eenvoudig onverwoestbaar bent
    omdat je in je kwetsbaarheid de liefde hebt gekend

  3. @ lieve Miriam,
    Door jouw dichtkunst ben ik geraakt.
    Wat een rijkdom aan gevoelens, gebracht op rijm.
    Ik mail je nog.
    Maar ik had een afschuwelijke nacht, en moet eerst ‘bijkomen’.

  4. @ aan allen: van harte bedankt.
    Ik zal op jullie blog komen, en een reactie plaatsen.
    Ik heb het zwaar te verduren, maar ik kom zo vlug mogelijk.
    Jullie reacties zijn zo fijn om te mogen ontvangen.
    Heel hartelijk bedankt xe2x99xa5

  5. Even een berichtje voor de dappere strijder.

    Ooit kunnen we vrolijk fluiten
    Vanbinnen en vanbuiten

    Maar die weg gaat helaas niet fluitend en helemaal al niet vrolijk.
    Je komt er wel, dat kan gewoon niet anders,
    als ik zie hoe hard jij vecht
    Dat meen ik echt
    Je bent bijzonder
    Ik bewonder

    “ik zie wel de Zin”
    Vasthouden, dit gevoel!

    Hou moed Mies
    Knuf van Stormy Rider
    (zit beetje in een stilte voor de storm)

  6. de omgekeerde wereld

    Van binnen gebroken
    van buiten ongedeerd
    Nu word je binnenstebuiten gekeerd

    Laat maar barsten je lijf
    wat kan je gebeuren
    Laat maar vloeien de pijn door de scheuren

    Opgepot roept de geest tot de tuit:
    Laat me eruit, ‘k wil eruit!
    Het borrelt naar boven
    Je staat onder druk
    Je lippen vol kloven
    verhemelte stuk

    Je draait op je voeten
    ’t zal wel moeten, zal wel moeten

    Want jij wordt binnenste buiten gekeerd

    Van buiten gebroken
    van binnen ongedeerd
    door pijn en verdriet
    veel wijsheid geleerd

    Richt je ogen naar boven
    en zie wat niet is
    want voor hen die geloven
    komt redding beslist

    Verdraaid door de war
    keert Hij alles om
    ten goede te keren
    wat kwade begon

    vertrouw dat op het eind
    je met bloed zweet en tranen
    wordt samengelijmd

    heel veel liefs en Gods zegen gewenst,
    Miriam

  7. @ Miriam,

    Ongelooflijk, wat kan jij dichten!!!
    Moet dit even verwerken.

    Doe niets anders
    dan
    verwerken,
    dxc3¡t
    wat
    ik kan.

    Maar ik kan niets
    zonder Gods hulp.
    Toch kom ik
    uit mijn schulp.

    Het zal wel moeten!

    Van mij, de hartelijke groeten ❤
    Mies.

  8. lieve Mies
    er komt een dag
    dat jij weer vrolijk bent
    en weer vrolijk kunt fluiten en kunt genieten van t leven
    jij dappere vechter komt er wel
    Liefs,
    Monica

  9. mooi, heel herkenbaar van toen ik nog ptss had. Ik moest aan deze blog denken omdat ik hier heel erg lang geleden een was geweest, en omdat je af en toe bij mij reageerde. Zelf heb ik mijn strijd tegen ptss gewonnen, ik heb nog steeds dingen te overwinnen maar ben nu wel gelukkig, ik hoop dat die moment ook voor jou mag komen 🙂

    Liefs,
    Stephanie

Geef een reactie

