Lekker handig

Volgens mijn ouders "mocht ik in mijn handjes klappen"
omdat ik het bij hen zo goed getroffen had
zo gaf ik hen de vrije hand met mij.
Lekker handig.

"Klap eens in je handjes, blij, blij, blij"!
op hun boze bolletje,
oh, wat zijn ze blij!

tot een handgemeen is het nooit gekomen
maar, zo zeggen mijn dromen
gemeen waren zij!

"Nou, jij kan je handjes dichtknijpen"
doch mij knepen ze fijn
hielden me klein
en geef je ze xc3xa9xc3xa9n vinger, dan nemen ze
de overhand.

Met hand en tand, heb ik mij niet verdedigd
maar zij zetten wel hun tanden in mij
klap nog eens in je handjes,
oh, wat is Miesje toch blij!

"Lach maar in je vuistje"
knijp maar dicht dat knuistje
knibbel, knabbel, huis
thuis was het niet pluis.

Mies het "bij de handje"
altijd bij de hand
altijd ter beschikking
schrikbewind
winden om hun vingers
om hun vingers bij af te likken
om hun tanden in te zetten
gaan van hand tot hand.

Doorlopend uit de hand
werd ik onder handen
genomen
van hun vele handen
maakte ik licht
werk
werkelijk  met de handboeien om
hand en spandiensten
te blijven en hebben verricht
spande het erom
in hun handgemeen
zo krom!

*

Geef een reactie

