Zie de zon schijnt door de bomen

Stammenderbos

Mooi, hxc3xa8? Tijdens een wandeling eergisteren in de namiddag gemaakt. En oh, ik wilde nog even ‘doorborduren’ op die mand met Hyacinten (zie vorig logje); dat was nog best een avontuurtje om daarmee op mijn bibberfiets veilig thuis te komen.

Nu ja, bibberfiets….dat gebibber ligt aan mij 😛

Het rammelt bij mij van binnen toujour aan alle kanten, en als ik dan op dat fietsje zit, lijkt het net alsof ik een paar slagen in mijn wielen heb zitten, en alsof mijn achterwiel onderuit dreigt te glijden.

Enfin, ik dacht dus dat ik die mand wel in mijn fietstas zou kunnen krijgen. Die tassen zijn best groot. Doch wxc3¡t een joekel had ik voor mezelf gekocht. (hihi, xc3 ls ik het doe, dan doe ik het goed)

Dus toen puzzelen van, ‘hoe doene we dat?’. Inmiddels was het ook al donker, en ik had nog best een stukje te gaan.  Eerst maar mijn flikker(achter)lichtje bevestigd. Stel je voor ze zien MIJ over het hoofd! Daarna een grotere draagzak ‘opgeduikeld’ (wroet, wroet tussen alle frutsels in mijn boodschappentas).

Toen ik eindelijk mijn hele buit over mijn fietsje had verdeeld (incl. de andere toestandjes die ik had ingeslagen ;-)), en ik weg wilde rijden, zag ik ineens zxc3xb3veel  kabels boven mijn stuur uitsteken; die waren mij nog nooit eerder opgevallen (huh…..waar komen die nu ineens vandaan?)

"Wat heb ik nu aan mijn fiets hangen"? Jeetje, zo kon ik de trappers niet eens rond laten draaien. Wat bleek, ik had alle kabels van de remmen, en van de versnelling uit hun bevestigingen losgetrokken. Ja, per ongeluk dus.

Oei, ik leek net zo’n zwerver, die je wel eens ziet lopen, met heel ‘zijn hebben en houwen’, overal aan en op zijn fiets sjouwend.
Maar Mies heeft het gefikst. En is nog steeds blij. Ook om dit verhaaltje in geuren en kleuren te vertellen, want die Hyacinten, heel de kamer ruikt ernaar.

Als ik er nu maar niet naar van word, haha.
Maar, gaan ze mij vervelen, dan poot ik ze in de tuin. Ja, ik houd mijn poot stijf, en blijf opkomen voor mijzelf, voor mijn eigen gevoel, voor het redden van mijn eigen hachie….

Ja, wat dachie?!

Thump up, Miesjuh!!!!

p.s. Vanmiddag zag ik zo’n mand staan. Zonder inhoud kostte die 5,99 Euro, hihi.

4 gedachten over “Zie de zon schijnt door de bomen

  1. Haha, die Mies. Ik zie het al helemaal voor me. Fiets zwaar beladen, al die draden op de verkeerde plaats en jij voortsjokkend naast al die kostbare waar. En ondertussen blij zijn, dat het donker was (denk ik dan), zodat (bijna)niemand je zou zien, haha. Ik ken dat. Kleine variatie van mijn kant: ik ben een keer geweldig onderuit gegaan op het fietspad. Wist ik veel dat het glad was, kom ik daar aan fietsen, op de tijd dat moeder hun kindertjes naar school brengen, ga de bocht om en floep daar sjees ik onderuit op het fietspad. Voor ik het wist, lag ik vlak. Auw! Maar het eerste wat ik deed, was snel overeid krabbelen en kijken of niemand het gezien had. Ik schaamde me dood, had ik dit weer! Muts….

    Hou jij je pootjes maar lekker stijf, goed zo! Die hyacinthen heb je binnen, die fiets zal ondertussen wel weer gemaakt zijn en je hebt nog een aardig mazzeltje ook gehad, als je zo’n zelfde mand zag staan voor 5,99. Helemaal goed, toch?

    Prachtige foto, die zon door de bomen. Zou Sint eens moeten zien…..

  2. Goed gedaan meis,
    die mand
    die hyacinthen
    die fiets temmen
    dat kopen voor je zelf
    die lekkere geur
    de oplossing voor als het toch een beetje mis gaat en je niet tegen hyacinthen kunt
    enz enz.
    je woont in een mooie omgeving, kom er graag, ook al is het een eindje rijden.

    En die foto van die lege waslijn op mijn weblog…plaats delict? Wie weet, we kunnen er vast wel een verhaal bij verzinnen. Toch?

    Groet uit Twente,
    TruusW

Geef een reactie

