Herfstgedicht van een nieuw licht

Dichten_onderweg

Ontspannen verten
vernieuwde paden
onbetreden
verlicht verleden

stappen voorwaarts
boven
al
zal
het schijnen
over
AL
~~~~~~
~~~~~~
Bladerdeken
patchwork puur
geeft de herfst
in de natuur-
wonder
Zijn
in overvloed
als het oog
valt op de gloed

nieuwe stralen van de zon
‘k wou dat ik ze pakken kon.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het was tijdens een wandeling in Oktober
dat je mij hier aan het dichten ziet staan

7 gedachten over “Herfstgedicht van een nieuw licht

  1. Lief meissie,

    Wat rot dat het maar niet wil lopen met de hulpverlening. Zeker nu je het zo hard nodig hebt en steeds zo vol loopt en de pijn ondragelijker wordt. Ik snap soms de hulpverlening ook niet helemaal, dat het soms zo lang duurt voordat je duidelijkheid krijgt. Dat kan echt heel erg naar zijn .. zeker als je er zo op wacht. Ik vroeg me af, heeft Marina inmiddels wel een ander traject voor je wat voor jou aan zou kunnen sluiten? Want heb je 1 maal in de week gesprek bij haar of niet echt of .. ben benieuwd nl.
    Ik gun je ook zo de hulp die je nodig hebt en verdiend, en dat er gewerkt kan gaan worden aan de pijnlijke emoties, en alle narigheid die in jou leeft. Dat er verandering in komt meisje.. dat gun ik je zo enorm!
    Want jij bent waardevol hoor .. en speciaal, in de zin dat je geweldig, lief, mooi, en super bent!!
    Maar het lijkt me ook naar meisje dat je op een andere manier speciaal wordt genoemd..

    Ik wou dat ik hulp, goede hulp voor je kon regelen. En dat het allemaal eens van de grond gaat.

    Dankjewel voor jou woorden .. lieveke ..
    heel fijn, voel me ook echt heel erg gezien en gehoord door jou..

    Ik kom je nog even een dikke knuffel geven,
    in gedachten even een echte vol met troost en liefde!!!

    Kusjes,
    liefs,
    knuffels

    Maris ( love you!)

    Bye sweety…

    (ps de link ga ik proberen 🙂 )

  2. Dag lief Miesje,

    het is ongelooflijk dat er gewoon geen hulp is voor jou. Dat ze je té speciaal vinden. Durft niemand ‘zijn vingers aan jou te branden’? Laten ze je vallen omdat het te complex is? En jij dan? Wat moet jij dan??? Je moet het maar zelf rooien en uitzoeken! Het is toch om helemaal wanhopig van te worden?!

    Ik snap er echt niks van lief Miesje…

    Ik vind het heel erg moedig dat je maar blijft volhouden en doorgaan ondanks al dat lijden. Ik denk niet dat ik dat zo zou kunnen.

    In gedachten ben ik bij jou lieve Mies.

    Een heel dikke knuffel van mij voor jou…

  3. Lievie,

    Ik las je reactie, dankjewel voor jou lieve woorden.

    Ook ik sta volgens ongeloof te kijken dat je steeds maar wordt doorgestuurd en geen vaste hoofdbehandelaar hebt en behandelplan. Vind het om eerlijk te zijn, belachelijk!
    Ik snap het niet meisje .. hoop echt dat je daar snel wat in geregeld mag krijgen..
    dat verdien je zo!

    Ps, ik heb je gelinkt 🙂 het lukte!

    Kus voor jou lieve schat <3!

  4. He meissielief,

    Wat fijn je berichtje .. dankjewel. Voel me altijd zo gesteund en begrepen door jou.
    En je bent gewoon een fantastische schat!

    Ja het is wel echt opname. Een focale behandeling (wil zeggen, gericht op één hoofdprobleem) voor 10 weken. En dat is voor traumaverwerking. Moet zeggen dat ik wel twijfel over de 10 weken .. of ik daar genoeg aan heb. Maar we hebben een datum nu 🙂 ik moet maandag eerst nog op gesprek daar en dan wordt besloten of het de 22ste doorgaat. Maar ik ben na de intakes aangenomen voor de behandeling dus verwacht nu ook dat ik daar terecht kan de 22ste en er geen beargumentatie is dat het niet mogelijk maakt.

    Nu ook jij nog meisje, een goede plek voor jou.. Als je wilt kan ik je het internetadres wel geven van de plek waar ik heen ga. Misschien dat het ook een goede plek voor jou kan zijn ..
    Maar dat kan ik niet voor jou beoordelen. Dus mocht je even willen kijken dan geef ik je het internetadres even.

    Ja lieverd, we komen er wel .. saampjes! Als we beiden een goede, veilige plek hebben .. en ik gun het jou ook zo zo zo enorm dat je dat krijgt, om aan de nare dingen te werken!

    Kusjes voor jouw!!
    dag lieve mooierd!

  5. Hallo Mies.
    Wat een ontzettend mooi gedicht zeg! Zelf houd ik ook van dichten, en hier ben ik dan ook echt van onder de indruk!
    Ook nog heel erg bedankt voor je lieve reactie en felicitatie, eindelijk kan ik me zo oud voelen als ik xc2xb4geestelijk al was’; Volwassen.. Hahah. Nu begint het echte leven natuurlijk!
    Ik zal je wel snel spreken en blijf natuurlijk ook jouw prachtige weblog volgen!

    Veel liefs en sterkte!

  6. Heerlijk om deze foto’s te zien..
    Je bent een prachtmeid!

    Dankje voor je lieve reactie Mies,
    fijn dat je me zo goed snapt, echt heel erg fijn!
    En heel fijn dat je er steeds bent voor me..

    Dag miesjelief,
    knuffels voor mijn vriendin ❤

Geef een reactie

