Toppunt?

13-11-2009:

De pijn verzwelgt me
slokt me op,
van teen tot kop
pijn ten top.

3 gedachten over “Toppunt?

  1. lieve mies
    het is vechten het is knokken elke dag maar weer
    elke dag nacht die pijnen steeds hun aanwezige sneer
    niet los kunnen maken niet loskunnen komen steeds maar
    weer terug zien die beelden inzichten wakker of in je dromen
    als gruwelen komen ze voorbij bonkend trekkend
    steeds snijdend aan je zij
    een ding kunnen ze je niet afnemen ook al willen ze je steeds haten
    dat je nog leeft dat je er nog bet jij sterker dan hen jij die een stem hebt jij die mag en kan praten
    nu volwassen mag zeggen wat ze voelt
    jij volwassen niet meer hoeft te vrezen voor een trap en snauw wat het allemaal met je doet
    steeds die baricade hebben moeten overwinnen gehersenspoeld door hen
    kom je nu daar doorheen bij zinnen
    de pijnen die jouw zijn aangedaan
    steeds weer te moeten verdragen ja moeten ondergaan
    totdat alles is ingezien alles over en voorbij
    zij niets meer te zeggen hebben geen boze moeder vader
    broertje meer aan je zij
    nee dan alleen jij met K die veel van je houd
    jij die dan de wereld in mag stappen zonder angsten stapje voor stapje
    de boel verkent stapje voor stapje weer een leven opbouwd
    je bent daar nu al mee bezig zo dapper steeds maar door
    hoe je schrijft hoe je wandeld mooie foto’s maakt
    o je doet het zo goed hoor
    ach kon ik je maar helpen met die ondraagelijke pijn
    kon ik dan maar een arm om je schouder slaan je troosten
    ja even dicht bij je zijn
    virtueel doe ik dat nu
    en luister ik naar wat je wilt vertellen of helemaal niks maar even zitten
    en wachten tot de pijn wat minder wordt
    dat geeft allemaal niks ik ben er voor je
    maakt niet uit wanneer ook al zul je bepaalde dingen steeds weer beleven van haver tot gort
    ik ken dat en doe dat zelf ook en vind het niet erg integendeel
    het kan zo helpen ja zo veel
    jammer dat de meds je niet helpen om de pijn te onderdrukken
    nog steeds willen zij je van alle nieuw indrukken wegrukken
    je bent sterk mies ook al zie je het soms even niet meer zitten
    weet dat jij baas over hen kunt zijn op een geveven moment
    je niet meer door hen te laten zeggen ga weg op je laten fitten
    jij bent een mooie bloem die nu langzaam zich opent om tot uiting te komen
    nee lieve mies niet meer alleen in je dromen
    die bloem heeft de meest prachtige kleuren een heel palet
    net alsof je er net bent neergezet
    er is er maar een van op heel deze aard
    een die altijd werd gezegd jij bloem jij bent niks waard
    jaloezie meisje lief wat zij zagen in die prachtige bloem
    laat ze laat ze zeggen wat ze willen denk niet meer te veel aan toen
    hoe moelijk dat zinnentje voor je is dat weet ik als geen ander
    dat is het ook voor mij
    toch zou ik zo voor je wensen lieve mies
    lieve mooie kleurige bloem
    open je blaadjes maak je vrij
    vertouw op je veilige haven die er altijd voor je is
    laat hem je leiden op je reis soms gaat dat heus wel eens mis
    maar eens wordt jij die mooie bloem en zie je al die mensen kijken
    en dan dan zul jij je niewe ik laten blijken
    dat lieve mies dat wens ik je met heel mijn hart toe
    dat dat op een dag echt mag gebeuren
    weet dat ik in gedachten steeds bij je ben
    jullie jij en k nooit vergeet
    jullie kaarsje voor jullie brand
    en je verlost mag worden van al je pijn
    dat je verlost word van hen kwade geest je lichaam puur en rein
    moge dat je toekomst zijn

    ik denk aan je
    vergeet je niet
    en wens je heel veel sterkte
    een warme knuffel en arm om je schouder
    dag dag liefs van mij karin

  2. Hoi,
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog,
    gelukkig heb ik vandaag de discografie nog niet,
    volgende week vrijdag heb ik een zenuwblokkade in mijn nek,dat moet er even tussen door,lijkt mij ook niet fijn,
    gelukkig dat wij een kei in relativeren zijn !
    Ptss is vreselijk,maar blijven relativeren ,al kan je sommige gevoelens en beelden niet tegen houden en weet je dat het onzin is en het van je af moet zetten,
    iets anders weet ik niet.
    groetjes Angelique

  3. Dag meissielief,

    Wat een strijdt met die pillen .. die jou eigenlijk zouden moet helpen maar soms zo eindeloos tegenwerken. Ik kan je frustratie voelen, en terecht. Je wil je zo graag wat beter voelen. En waar is het einde? Ik geloof er echt in dat er een dag komt waarin het stapje bij stapje beter mag gaan. En ik geloof daar voor jou ook heel hard in. Ook al ben ik niet gelovig in god, ik heb wel vertrouwen in het vechten en wat het op zal leveren. Maar soms is het zo zwaar .. en is het erg moeilijk om door te zetten.

    Weet dat ik naast je sta lieverd, iedere dag weer met heel mijn hart en gedachten.

    Kusjes xxxx

Geef een reactie

