Wat mij opvalt

Als ik een leuke dag heb GENOTEN, zoals gisteren:
Dat ik eruit ben durven breken, we een prachtige wandeling hebben gemaakt, met van mijn kant de nodige geintjes.
Omdat ik niet klein te krijgen ben
mij er doorheen sla
zelfs een eigen fotocamera heb durven bestellen…..

Dat dan de nacht is, als ‘nxc3xb3g meer in die zeven hellen’.
Ik aan pillen nemen kan, ‘wat ik ook maar durf om te ‘verzinnen’.
Dat, terwijl ik zo huiverig ben voor al die pillen.
Maar dan niets ‘te willen’ heb
vanwege zoveel kracht aan voelen aan
wat er mij wordt, en is aangedaan.

Dat dus, als ik overdag ben kunnen ontsnappen
ze mij in het duister snappen.
Wie, heeft het zo op mij gemunt
slaat munt uit mijn vrolijkheid
en mijn genieten?….
ZIJ,

die boze geesten
vechtend om hun macht te kunnen behouden
mij volstouwen met PIJN
Omdat ik nog steeds
als mijzelf
NIET MAG ZIJN!

Juist gisteren was mijn motto : "ik mag er zijn".
Heb mij daaraan opgetrokken
Maar zij, die boze geesten
waren nog niet vertrokken.
Toch :
blijf ik onverschrokken(?)
Kan ik dat blijven zijn
met zoveel straf te moeten voelen
van ‘het tevreden en blij kunnen zijn’?

Maar, oh wat heb ik gisteren genoten
was ik (wat haast niet meer voorkomt de laatste jaren) ontspannen
was ik puur mijn eigen ikje
Dus laat ik geen snikje
ook al zeiden zij:
"je bent niet goed snik"!

Lijkt het alsof ik stik,
durf ik gewoon weer pillen te nemen
omdat het anders mijn leven beneemt
mij geen toestemming verleend
om "uberhaupt" enigzins de dag door te kunnen komen.

Maar ik leef
ben geboren
en wil niet aan mijn vijanden toebehoren
Dat is wat ik altijd moest zijn
de slaaf van hun haat en hun venijn
omdat zij zo ontevreden waren
ik voor hen de vrede moest zien te bewaren
Nergens anders goed genoeg voor mocht zijn
Geen eigen leven
Van je "lang zal ze leven"
Alleen voor hun plezier en gemak

Doch nu vecht ik, om geen lak
meer te hoeven hebben
aan hun veeleisend mij bewerken
mij tot het uiterste te beperken
slaan zij hun slag nog steeds
Maar eens, dan zijn zij er
GEWEEST!

Een strijdlustige DochterSions!

10 gedachten over “Wat mij opvalt

  1. lieve mies
    toch lees ik uit je schrijven dat je niet bij de pakken neer gaat zitten
    en toch wel positief naar de toekomst kijkt ondanks dat je veel pijn hebt
    en je elke dag die bewegingsdrang hebt en je medicijnen moet nemen om te kunnen functioneren naar het midden van het land is ook een hele onderneming en inderdaad als je al slecht slaapt en dan ook nog die rit moet maken
    dat kost veel energie
    en je wat gaan ze daar doen kunnen ze er daar iets mee of krijg je hetzelfde verhaal te horen
    dat je nu klaar bent met die psych begrijp ik wel deze was niet echt in jouw zaak geintresseerd maar misschien is die gene waar je een keer bent geweest
    wel de aangewezen persoon voor je om verder mee te gaan wie zal het zeggen
    misschien kan zij je verder helpen
    met de dingen waar je nu graag aandacht aan wil besteden
    vertrouw maar op wat voor jouw belangrijk is
    doe wat jouw goed doet en voor jouw juist voelt
    jij voelt als geen ander hoe het is jij moet er daagelijks mee om gaan
    dat er maar geen goede hulp voor je komen mag in de vorm van de revalidatie
    of een psych is natuurlijk heel jammer
    iemand die voor je opstaat en je kan helpen je van je klachten af te kunnen helpen in fases
    ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het bij haar wat beter gaat
    en moed en kracht toe
    en een warme knuffel
    van mij
    alle liefs karin

  2. oei mies! seroquel! pas daar ajb mee op! ik beweer niet dat het niet goed werkt ofzo, maar als je er OOIT van af wilt…
    mijn dochter heeft het 5 jaar geslikt en stond uiteindelijk op 800 mg. 3 maanden geleden is ze dat af gaan bouwen en dat is gelukt. maar na 2 weken zero-kwel moest ze helaas (hopenlijk tijdelijk!) weer kwel gaan slikken, omdat de onthoudingsverschijnselen te heftig waren. bovendien is ze door de kwel 30 kilo gegroeid…
    sorry, geen “leuke” reaktie, maar ik vond dat ik je moest waarschuwen…
    W.

  3. lieve mies
    daar ben ik weer
    ik heb een gedichtje in mijn hoofd en hoop dat ik hem hier mag neerzetten voor jouw

    eens
    eens wordt alles anders komt er die dag
    dat het beter gaat minder pijn dat je dat beleven mag

    de inzichten bevochten met veel emotie’s pijn en verdriet
    vaak alleen zijn niet willen dat een ander je verdriet ziet

    want wat valt er nog te zeggen
    om het allemaal nog eens uit te moeten leggen

    ach wat zou je graag willen dat die dag gauw mag komen
    en ik met jouw dat het niet alleen blijft bij er van te dromen

    brak die dag maar heel snel aan
    om dan eindelijk op die top te staan

    eens ja eens daar ben ik van overtuigd zal dat gaan gebeuren
    eens dan hoop ik met heel mijn hart dat je niet meer
    hoeft te treuren om al dat leed al dat verdriet en pijn
    wat je is aangedaan

    jij die dat zo graag wilt on top op die berg te staan

    het is je van harte gegund
    met heel mijn hart

    heel veel sterkte en alle liefs zend ik je toe
    karin

  4. Onlangs las ik een stuk in ‘Het Limburgs Dagblad’, waarin over dat revalidatiecentrum zoveel reklame werd gemaakt. Dat hun pakket aan mogelijkheden zo was uitgebreid, om zodoende nog meer toegespitste hulp te kunnen bieden aan hun clienten.
    Klopt geen ene malle moer van. Ze willen alleen maar dat iedereen naar hen doorverwezen ‘gaat willen worden’. Het draait allemaal om geld, en om de concurrentie vóór te kunnen zijn.

    Ik moet wel zeggen dat de mensen die er werken erg vriendelijk zijn. (Ja, of vriendelijk doen, maar je hebt er verder niets aan, hè ;-)?)

  5. Wat mooi, ik ben er helemaal stil van.

    Ben sowieso erg benieuwd hoe je hele belangrijke date is gegaan…even kijken of je er misschien iets over geschreven hebt.

    Ik heb aan je gedacht lieve lieve lieve lieve Mies, fijne vriendin, mooi mens.

    Ik gun je heel veel fijne dagen waarop je jezelf bent en kunt zijn.

    Liefs
    Iam

  6. lieve mies
    dat ben je zeker strijdlustig en dat is goed
    dat je zo voor jezelf durft op te komen door er op uit te gaan een nieuwe camera te bestellen allemaal dingen die de nieuwe mies gedaan heeft
    niet meer de mies waar zij macht over hadden
    dat het dan in alle hevigheid weer losbarst in de nacht herken ik wel
    helaas is het dan nog niet gedaan met hun laster hun spel
    maar zoals ik lees en ook weet sterk als je bent
    is het nu ook bekend dat je je dingen doet die je graag wilt
    de mies die je graag wilt zijn
    zonder hun kwade geesten zonder hun afwijzingen zonder al die pijn
    eens komt die tijd komt die dag
    o hoop het zo dat je dat beleven mag
    vrij bevrijd als een vogel in een te kleine kooi vliegend naar zijn vrijheid
    als een vlinder hoog in de lucht
    niet meer alleen niet meer eenzaam van het leven kunnen genieten
    zonder hen zonder pijn met een diepe zucht van verlossing
    opluchting
    dat is wat ik je wens
    en hoop dat dat moge geschiede
    heel veel liefs
    ik denk aan je
    karin

Geef een reactie

