Even op een rijtje zetten

Hoi lieve mensen,

Even heel nuchter, de stand van zaken vwb de hulpverlening.

Omdat ik maar niets hoorde van de revalidiatiekliniek, heb ik half September navraag gedaan.
Daar bleek dat ze ‘mijn geval’ weer hadden vergeten.
Een week later werd ik door de reva-arts teruggebeld met zijn excuses.
Maar dat ze mij daar niet konden helpen, volgens hem had ik teveel meegemaakt.
Wel wilde hij nog een afrondingsgesprek plannen, waarvoor ik nog een uitnodiging zou krijgen.
Toen hij vernam dat ik inmiddels 1 maal bij een psychiater was geweest, en dat het daar niet goed was bevallen, raadde hij me toch aan om nog 1 maal heen te gaan, om het daar ook persoonlijk af te ronden.

Zodoende ben ik 14 dagen geleden nog 1 keer naar B.B. (de psychiater) geweest, en heb het e.a. aangegeven. Het was weer in een zeer afstandelijk sfeer. Ze waren tot de conclusie gekomen dat ik te veel openstond naar anderen toe, en dat ik ‘een harnas moest gaan dragen’. Hahaha!
Ik heb er later diverse grappen over zitten maken: zo van, "Hallo jongens, ik ben thuis en hang mijn harnas aan de kapstok, kijk uit loop er niet tegenaan"! Ik noemde mezelf ‘the iron lady’, of zei dat ik liever een ‘grap-jas’ had.

Wel heb ik het advies van de psych. opgevolgd om voor de nacht, een halve tablet van 25mg Seroquel uit te proberen. Ik slaap er tussendoor (tussen de periodes dat ik in de nacht weer wakker lig van/met de pijn) dieper van, maar heb evengoed nog Temazepam en Zoplicon nodig om de nacht door te komen.

Verder zijn de klachten ook overdag behoorlijk toegenomen (qua onrust in mijn lijf, de overheersende pijn in mijn mond, aangezicht, ogen en hoofd).
Doch ook de inzichten gaan nog steeds dieper, hoewel dit maar langzaam gaat.

Gisteren heb ik dus het ‘dumpgesprek’ gehad bij de revalidatie-arts. Maaike (psychologe) was er ook bij.
Ze vonden het wel rot, want ze zagen dat ik lichamelijk best wel achteruit was gegaan. Mijn lijf bonkt en schokt nl dermate, en mijn tenen bewegen heel de dag automatisch zo heen en weer, dat ik na ‘rust’ haast niet kan lopen. M’n tenen, enkels en kniexc3xabn worden ook afgeknepen. Het zal wel door de enorme stresstoestand in mijn lijf komen. Ik moet gewoon altijd in de weer blijven, dan gaat het wel. Maar, oh weh als ik rustig wil gaan zitten : ‘hell in town’ grrrr!

Het was wel een goed gesprek, omdat ik zo open mezelf kon zijn. Ze adviseerden nog om in het midden van het land naar hulp te gaan zoeken. Maar dat doe ik niet. Daar heb ik ook de energie niet voor. In feite kwam het gesprek er toch op neer dat ik zelf voor hen de beslissing moest nemen om van hun hulp af te zien. Och, het is voor hun ook een kwestie van de papierhandel in orde krijgen, vermoed ik.

Vanochtend belde de assistent van de psychiater om te informeren naar de Seroquel.
Hij vroeg of ik nog een keer een afspraak wilde maken. Ik heb gezegd dat ik me niet op mijn gemak voelde bij hen, en er vanaf zag. Okxc3xa9, dat hadden ze inmiddels ook wel begrepen.
Hij pushte me nog om meer van die Seroquel te proberen, maar dat had ik zelfstandig al uitgeprobeerd. Dat was helemaal niet goed bevallen. Mijn lichaam (en met name mijn hart) reageerde met nog meer onrust, enz.

Dus ook dat is afgesloten. Wel willen ze dat mijn klachten aandacht krijgen. Nu zal ik van de week gebeld worden over een evt. afspraak bij Marina. Dat is een psychologe die ik 1 maal heb gesproken, en die wel aardig was/is.
We zullen wel zien.
Al met al ben ik geestelijk alweer sterker uit de strijd gekomen.
(hoewel ik er ook nog midden in zit).

Lieve groet van Mies,
die steeds meer op God leert te vertrouwen in haar groeiproces.

14 gedachten over “Even op een rijtje zetten

  1. lieve mies

    wat een boel werk eerst he? om het goede resultaat te krijgen
    ik heb dat ook al een keer geprobeerd
    alles zat er toen ook onder wat een klieder zooi
    maar goed als dit de foto is genomen na die tijd dan is het resultaat prachtig heel mooie kleur
    ik heb ooit kastanje geprobeerd maar omdat ik heel donker haar heb
    zie je dat bij mij dus niet
    ik vind het heel mooi geworden
    en ik hoop dat de klieders inmiddels zijn
    schoongekregen

    liefs van mij karin

  2. Nou liep zeker gesmeerd…hahahaha..
    verf het niet vaak, maar gaat meestal wel goed…

    HEt is wel’s oranje geworden, dat was minder…lol..

    OVer mijn logje
    Ik had de reactie mogelijkheid uitgeschakeld
    hij staat weer aan en ik heb je reactie ook
    bij het juiste logje gezet…

    Fijn weekend!!

  3. lieve mies
    hoe bevalt je je haarkleur
    even wennen denk ik nu het wat donkerder is
    maar je verhaal blijft wel leuk om terug te lezen
    al denk ik dat het resultaat er zeker mag zijn gezien eerdere
    kleuringen die prachtig waren
    tja als ik een kleurtje wil dan kleurt alleen de wasbak maar mijn haar niet
    mijn haar is extreem krullerig en zwart dus dat pakt bijna niet
    maar gelukkig heb ik nog geen grijze haren
    en de krullen staan wel ondeugend hi hi
    ach ja zo heeft ieder wel wat
    ik heb het al vaak geprobeerd een ander kleurtje
    maar kom toch altijd bij mijn eigen haarkleur weer terug
    maar gewoon zwart met krullen
    iedereen vindt het mooi dus ach kan niet beter hi hi

    het zal je vast weer prachtig staan ben ik van overtuigd
    liefs van mij
    en morgen nog een fijne dag toegewenst
    liefs karin

  4. Ha lief,

    Ik mis je .. maar dat is mijn eigen schuld want ik kom maar amper toe aan kletsen bij je.
    Sorry daarvoor, ik vergeet je zeker niet hoor. Het is allemaal heel hectisch deze weken en over anderhalve week stap ik de deur uit bij mijn behandeling. Zo eng allemaal Mies ..

    Hoe is het met jou lieverd?
    Ik zie dat je je haren hebt geverfd 😉 dat heb je mooi gedaan !!
    Wat ga je dit weekend allemaal doen, een beetje fijne en ontspannen dingen?

    Ik hou van jou! Maris

  5. lieve mies
    toch lees ik uit je schrijven dat je niet bij de pakken neer gaat zitten
    en toch wel positief naar de toekomst kijkt ondanks dat je veel pijn hebt
    en je elke dag die bewegingsdrang hebt en je medicijnen moet nemen om te kunnen functioneren naar het midden van het land is ook een hele onderneming en inderdaad als je al slecht slaapt en dan ook nog die rit moet maken
    dat kost veel energie
    en je wat gaan ze daar doen kunnen ze er daar iets mee of krijg je hetzelfde verhaal te horen
    dat je nu klaar bent met die psych begrijp ik wel deze was niet echt in jouw zaak geintresseerd maar misschien is die gene waar je een keer bent geweest
    wel de aangewezen persoon voor je om verder mee te gaan wie zal het zeggen
    misschien kan zij je verder helpen
    met de dingen waar je nu graag aandacht aan wil besteden
    vertrouw maar op wat voor jouw belangrijk is
    doe wat jouw goed doet en voor jouw juist voelt
    jij voelt als geen ander hoe het is jij moet er daagelijks mee om gaan
    dat er maar geen goede hulp voor je komen mag in de vorm van de revalidatie
    of een psych is natuurlijk heel jammer
    iemand die voor je opstaat en je kan helpen je van je klachten af te kunnen helpen in fases
    ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het bij haar wat beter gaat
    en moed en kracht toe
    en een warme knuffel
    van mij
    alle liefs karin

  6. oei mies! seroquel! pas daar ajb mee op! ik beweer niet dat het niet goed werkt ofzo, maar als je er OOIT van af wilt…
    mijn dochter heeft het 5 jaar geslikt en stond uiteindelijk op 800 mg. 3 maanden geleden is ze dat af gaan bouwen en dat is gelukt. maar na 2 weken zero-kwel moest ze helaas (hopenlijk tijdelijk!) weer kwel gaan slikken, omdat de onthoudingsverschijnselen te heftig waren. bovendien is ze door de kwel 30 kilo gegroeid…
    sorry, geen “leuke” reaktie, maar ik vond dat ik je moest waarschuwen…
    W.

  7. lieve mies
    daar ben ik weer
    ik heb een gedichtje in mijn hoofd en hoop dat ik hem hier mag neerzetten voor jouw

    eens
    eens wordt alles anders komt er die dag
    dat het beter gaat minder pijn dat je dat beleven mag

    de inzichten bevochten met veel emotie’s pijn en verdriet
    vaak alleen zijn niet willen dat een ander je verdriet ziet

    want wat valt er nog te zeggen
    om het allemaal nog eens uit te moeten leggen

    ach wat zou je graag willen dat die dag gauw mag komen
    en ik met jouw dat het niet alleen blijft bij er van te dromen

    brak die dag maar heel snel aan
    om dan eindelijk op die top te staan

    eens ja eens daar ben ik van overtuigd zal dat gaan gebeuren
    eens dan hoop ik met heel mijn hart dat je niet meer
    hoeft te treuren om al dat leed al dat verdriet en pijn
    wat je is aangedaan

    jij die dat zo graag wilt on top op die berg te staan

    het is je van harte gegund
    met heel mijn hart

    heel veel sterkte en alle liefs zend ik je toe
    karin

  8. Onlangs las ik een stuk in ‘Het Limburgs Dagblad’, waarin over dat revalidatiecentrum zoveel reklame werd gemaakt. Dat hun pakket aan mogelijkheden zo was uitgebreid, om zodoende nog meer toegespitste hulp te kunnen bieden aan hun clienten.
    Klopt geen ene malle moer van. Ze willen alleen maar dat iedereen naar hen doorverwezen ‘gaat willen worden’. Het draait allemaal om geld, en om de concurrentie vxc3xb3xc3xb3r te kunnen zijn.

    Ik moet wel zeggen dat de mensen die er werken erg vriendelijk zijn. (Ja, of vriendelijk doen, maar je hebt er verder niets aan, hxc3xa8 ;-)?)

Geef een reactie

