Heb je háár weer

Crazy_womanMies verft haar haar!

Al 3 weken stond het gereed, mijn nieuwe experimentje.
Kappertje spelen, dat doe ik graag.
Ja, onder normale omstandigheden vind ik het heerlijk om lekker te knoeien met mijn eigen uitgevonden receptje:

Men neme Hennapoeder, (door Karel fijngemalen) walnootbolsters en Salie (van die 2 laatste trek ik een soort thee), yoghurt, oploskoffie, olie, wat Balsamico-azijn….en frutselen maar.

In je haar met die hele handel, lekker mutsje erover, et voila:
Een aantal uren later een stralend kopje, weer zo goed als nieuw.

Maar….de laatste keren werd het een beetje te ‘oranje boven’, dus zoeken we andere oplossingen (in de hoop dat je haar niet oplost dan, hxc3xa8?)

Dus een zo natuurlijk mogelijk verfsoortje gekozen in de Reformwinkel.
Mies durft niet, jakkes.

Ze is zo moe, de laatste ????(ja hxc3xb3e lang al?)
En dan dat gedonderjaag toujour door dat lichaam.

Vandaag dan eindelijk van start. Helaas op slippers (de heldin op sokken), had ik mijn stoute schoenen nu maar aan gedaan; want ‘van een leien dakje ging het niet’:

Zit je daar met veel te grote plastic handschoenen aan, gebruiksaanwijzing in je hoofd ‘geprent’, haha; ja, alles moet in de juiste volgorde.Oog_2

Het ene flesje in het andere, goed schudden, en op de hoofdhuid beginnen.
Oeps, wat een gefriemel, en dan slingert er ineens een lange sliert haar (mxc3xa8t verf) je oog in.
Handschoentjes uit zien te krijgen, en met je half geverfde hoofd onder de kraan.

Prik, prik, prik, jeetje wat steekt dat spul zeg….ik zal toch niet stekeblind worden?
Heel rustig een ander spuitflesje zoeken, dit vullen met water, en opnieuw goed spoelen. Oeps het moest lauw water zijn, en ik heb koud genomen, stom. Dus weer opnieuw.

Intussen tikt de wekker door, is de tijd van het intrekken al zowat verstreken, zitten er overal verfspetters op kranen, tegels, lampjes, en wat dies meer zij. Gelukkig er slingeren nog wat oude stukjes keukenrol rond.

Prut, prut, zegt het flesje met stinkend spul, wat ik leeg probeer te knijpen. Ik ‘knijp ’t em’ wel even, hoor!

Haaroog_2Terwijl ik de wekker nog maar 10 minuutjes extra geef, poets ik de wastafels, de tegels, enz. (heb inmiddels een plastik kapje over m’n kliederhoofd getrokken, oortjes, voorhoofd en nek hebben inmiddels ook een poetsbeurtje nodig. Maar allez….dan gaat de wekker.

Oh boy, ik heb mijn pyama nog aan. Scheisse, die moet ik over mijn hoofd uit zien te krijgen. Pyama dus ook onder de ****.

Oh jxc3xa9h, zie ik ineens dat ik op mijn broek ook de klodders heb hangen…..;ik weer fanatiek, in het wilde weg aan het uitspoelen (ditmaal dus niet mijn oog getroffen; doch ‘het sprong wel in het oog’).

Douche_2 Nu ja, dan gaan we dus douchen. Ah! heerlijk dat water, zeg. Oeps het knoeit wel erg op het douchegordijn, zal het er even afspoelen.
Ja Mies, moet je wel goed richten, zeg!

Heeft ze de straal over het gordijn heen gespoten, en hangen de druppels aan het plafond. Drup, drup, naar beneden, overal water. Kledder de kledder, en ik ben nog niet eens klaar.

Sta daar in mijn blootje, moet nog een ander flesje in mijn haar uitknijpen, laten trekken, nogmaals spoelen.

Uit….eindelijk, na bijna de halve badkamer (die nogal groot is, hoor) te hebben lopen (handdoek onder mijn voeten) poetsen, hier en daar tot aan het plafond toe (handdoek onder mijn handen in dit geval) kan ik alle natte spullen gaan verzamelen.

Loop naar beneden, direkt naar buiten om alles eens even goed uit te schudden….jak, ben ik mooi binnen : zie ik in de hal (op onze ‘droogloopmat’) ook al vieze bruine derrie liggen.

Heb ik buiten in de (marter)poep getrapt.

Was dat nu (niet) eens gladjes verlopen?

Alles liep als gesmeerd.

Mieshaar2Nu het kleurtje nog even afwachten, en dan is de operatie geslaagd (hopelijk).

Geen haar op mijn hoofd die nu aan een mislukking wil gaan denken.

p.s. ik hoor jullie denken : er zijn ook nog zoiets als ‘kappers’, maar daar heb ik al lang mee gekapt.

p.p.s. toch had ik wel een oude plastik jasschort over ‘alles’ aangedaan.

Heel aangenaam 😉

11 gedachten over “Heb je háár weer

  1. Lieve lieve mies,

    wel heel fijn, dat je wat dingen hebt gedaan, die goed voor je zijn. alleen zo jammer, dat je daarna weer zo ontsettend veel pijn hebt. koester de goede momenten. houd je daar aan vast.
    ik hoop zo, dat die verschrikkelijke pijn wat minder word, dat je weer gewoon kunt slapen.
    heb je nog wel even geslapen vannacht?
    heel veel liefs
    Monica

  2. Lieve mies wat fijn dat je toch de dingen heb kunnen doen
    die je zo’n plezier hebben gegeven terwijl je lijf zei van nee
    dat je het durfde om die stap te nemen en plezier hebt beleeft aan het bespelen van het orgel
    samen met karel dat moet een fantastisch moment zijn geweest
    en dan die nare nacht die dan weer op de loer ligt
    je wakker houd met alle verdriet en pijn zo jammer dat dat dan de dag weer kan verzieken letterlijk
    maar zo dapper hoe je je daar dan weer doorheen slaat en niet op geeft

    echt bijzondere dappere vrouw
    ik heb heel veel respect voor jouw

    ik denk aan je wens je veel sterkte
    en een warme knuffel van mij

    alle liefs van mij karin

  3. Wat vreselijk dat zo’n mooie, moedige dag zo moet eindigen 😦
    Helemaal omdat de pijn de hele nacht, ondanks de medicijnen, bleef aanhouden.
    Sterkte ermee en blijf volhouden, want dat is je sterkste kracht.

    Liefs,
    Nina

  4. lieve mies

    wat een boel werk eerst he? om het goede resultaat te krijgen
    ik heb dat ook al een keer geprobeerd
    alles zat er toen ook onder wat een klieder zooi
    maar goed als dit de foto is genomen na die tijd dan is het resultaat prachtig heel mooie kleur
    ik heb ooit kastanje geprobeerd maar omdat ik heel donker haar heb
    zie je dat bij mij dus niet
    ik vind het heel mooi geworden
    en ik hoop dat de klieders inmiddels zijn
    schoongekregen

    liefs van mij karin

  5. Nou liep zeker gesmeerd…hahahaha..
    verf het niet vaak, maar gaat meestal wel goed…

    HEt is wel’s oranje geworden, dat was minder…lol..

    OVer mijn logje
    Ik had de reactie mogelijkheid uitgeschakeld
    hij staat weer aan en ik heb je reactie ook
    bij het juiste logje gezet…

    Fijn weekend!!

  6. lieve mies
    hoe bevalt je je haarkleur
    even wennen denk ik nu het wat donkerder is
    maar je verhaal blijft wel leuk om terug te lezen
    al denk ik dat het resultaat er zeker mag zijn gezien eerdere
    kleuringen die prachtig waren
    tja als ik een kleurtje wil dan kleurt alleen de wasbak maar mijn haar niet
    mijn haar is extreem krullerig en zwart dus dat pakt bijna niet
    maar gelukkig heb ik nog geen grijze haren
    en de krullen staan wel ondeugend hi hi
    ach ja zo heeft ieder wel wat
    ik heb het al vaak geprobeerd een ander kleurtje
    maar kom toch altijd bij mijn eigen haarkleur weer terug
    maar gewoon zwart met krullen
    iedereen vindt het mooi dus ach kan niet beter hi hi

    het zal je vast weer prachtig staan ben ik van overtuigd
    liefs van mij
    en morgen nog een fijne dag toegewenst
    liefs karin

  7. Ha lief,

    Ik mis je .. maar dat is mijn eigen schuld want ik kom maar amper toe aan kletsen bij je.
    Sorry daarvoor, ik vergeet je zeker niet hoor. Het is allemaal heel hectisch deze weken en over anderhalve week stap ik de deur uit bij mijn behandeling. Zo eng allemaal Mies ..

    Hoe is het met jou lieverd?
    Ik zie dat je je haren hebt geverfd 😉 dat heb je mooi gedaan !!
    Wat ga je dit weekend allemaal doen, een beetje fijne en ontspannen dingen?

    Ik hou van jou! Maris

Geef een reactie

