snik-slik-zucht

Vanochtend zag ik in de krant een artikel over kanker staan, en mxc3xa8t kwam dat verhoor door die psychiater weer opspelen.
De kille stem van de psychiater, het afvuren van vragen:

"Waaraan is uw moeder overleden"?
BOTKANKER, help, snik, wat een ellende was het toen…..

Wanneer?
WANNEER?…….slik!

Waaraan is uw zus overleden?
DARMKANKER, God help.(stop emoties weg; pot op, alles daarom heen.)

Wanneer?
………., zucht.

Waaraan is uw vader overleden?
HARTAANVAL, oh wat erg, wat een schok was dat toen, al begraven voordat ik thuis kwam.( En dan 1 jaar ervoor, zijn eerste hartaanval op onze trouwdag; alles schiet door mij heen, doch afsluiten die handel.) Ik ben bij een psychiater!

Wanneer?

Ja, dag, hoor.
Ga je nog lang zo door?

JA! dus,

SNIK

Ben ik niet goed snik
heb ik afgedaan?
mens te zijn
gevoel te hebben,
: bij een psychiater?

Alles op nul
voor zijn flauwekul!

Komen er nog geesteszieken in uw familie voor?

In de uwe misschien?! …..(had ik dxc3 t nu maar gezegd, hxc3xa8?)

8 gedachten over “snik-slik-zucht

  1. Ieeeeuw!!! Bah Mies!!!
    Wat dacht je, ik lust wel wat extra protexefnen? Hahaha 😀
    Brr gelukkig leefde hij niet meer en kriebelde hij niet je maag binnen…

    Spinnen gaan hier goed naar binnen bij onze katten…soms steekt er nog een pootje uit hun bek…in gedachten zie ik jou zo aan tafel zitten haha met een spinnenpoot uit je mond stekend… 😀 Ik moet lachen en rillen tegelijk, bah bah!

    Ga je nog een klacht indienen?!

    Dikke knuf
    Slaap lekker, wens ik jou

    Liefs
    Iam

  2. lieve mies
    wat een vragenvuur wat er dan op je af komt
    dit lijkt me een psych die meer als arts speelt dan als
    psych om te kijken naar waar jouw gevoelens parten spelen
    toch is het wel gebruikelijk dat bepaalde vragen worden gesteld
    alleen niet in die context en al helemaal niet zo vlak achter elkaar
    ik moet zeggen dat ik dit zo nog nooit heb meegemaakt
    die vragen over de dood steeds
    ook al heb je dat ingevuld

    het gaat er immers niet om hoe of wat of waaraan zij zijn overleden
    voor de psych dat kan later nog aan bod komen
    dat is meer het gebied van een arts zoals de neuroloog of oncoloog

    hij had beter naar je ptss kunnen vragen het hoe en waarom
    maar dan jouw het woord laten doen jouw laten vertellen
    met af en toe een tussenpoos met een vraag van zijn kant
    het is namelijk niet echt de bedoeling dat de psych vragen gaat invullen voor de client

    ik heb dat in mijn therapie ook niet
    ik begin te vertellen en de therapeut steld aan de hand van dat vragen
    maar vult geen antwoord in dat geef ik dan weer
    zodat je geen woorden in de mond worden gelegd

    ik heb het gevoel dat dat bij jouw wel een beetje is gebeurd wat heel naar is om direct bij de eerste ontmoeting al
    deze ervaring te hebben
    het zou niet zo moeten gaan
    er moet eerst een vertrouwen groeien
    niet op deze manier

    kan me voorstellen dat de tranen je heel erg hoog zaten
    en je ze daar niet wilde laten zien

    ik wens je heel veel sterkte
    en heel veel liefs van mij karin

  3. IK zou als ik jou was ook met een psychologe gaan praten en niet met een psychiater, dat zijn gewoon pillenvoorschrijvers zonder gevoel…
    Er zitten natuurlijk lieve en leuke tussen, maar die zijn er niet in de meerderheid hoor…ik heb er geen goede ervaringen mee en een vriendin van me die de meest gruwelijke dingen heeft moeten doorstaan die je je werkelijk niet eens voor kunt stellen is al vanaf dat ze klein was in therapie, haar hele leven is eigenlijk een grote therapie en zij is nu tegen de 40 en is in haar hele leven maar 2 aardige tegengekomen…

    Een psychologe kijkt echt meer met gevoel bij je naar binnen hoor Mies, door die spychiaters voel je je altijd minder, niet goed genoeg, achtelijk, op neergekeken etc…ze geven je het gevoel alsof je een beetje onzin zit te vertellen, ik weiger er ook heen te gaan….alles gaat via mijn psychologe, ook als er iets via hem geregeld moet worden, ik heb gezegd dat ik hem persoonlijk niet meer wil spreken, ben gewoon dagen van de rel als ik die kerel heb gesproken , het is zo’n vreselijk ongevoelig stuk vreten…

    Sterkte en trek je er niet teveel van aan hoor, het barst van de mensen die klagen over het gedrag van psychiaters…

  4. @ Dank je Neesa,
    Een zucht van opluchting na je bericht!
    Ik was door die neuroloog (en zijn psychologe) doorgestuurd, anders was ik idd nooit naar zo’n stoethaspel gegaan.
    Zo fijn om jouw reaktie te lezen, je bevestigd me helemaal, THX Kuzzzz!

  5. HEejjj

    Wat vreselijk toch dat dit maar blijft gebeuren he??
    Snap dat gewoon niet…je komt daar omdat je echt ergens mee zit, het is namelijk niet omdat we dat leuk vinden en dan gaat zo’n figuur je ook nog’s een vreselijk gevoel bezorgen…

    Nou zoals ik al zei, ik praat niet meer met hem, echt niet hoor, hij is zo naar…grrrrrr…echt ijskoud is die man..
    Gewoon niet meer doen hoor Mies, laat maar lekker in de gracht vallen, blegh..

Geef een reactie

