Doodzwijgen: "is erger dan je denkt"

Stekendzwijgen

.
Het stomme van doodzwijgen is
dat het zo heel hard klinkt
.
Doodzwijgen,
het is knoertehard
klinkt geweldadig scherp, venijnig,
je vastpinnend in de oren
zodat je het altijd zal blijven horen
als in een meedogenloos diep doorboren
.
Een snijdend geluid dat weer
klinkt in je ziel
dat, waar onopvallend
niemand op viel
.
11 gedachten over “Doodzwijgen: "is erger dan je denkt"

  1. pff mies wat ontzettend mooi!
    en wat een waarheid.
    dat juist nu er bij mij al een jaar niet meer iets is gebeurd.
    dat ik er nu pas last van begin te krijgen.
    en dan vooral van de dingen die gebeurd zijn in mijn basisschool tijd
    en dat ik nu pas begin te beseffen hoe het was, toen mijn moeder ziek was..
    echt super geschreven, en wat een waarheid!
    maar ooit kom je er wel achter hoor,
    wat goed is, wat slecht.
    en zul je alles ingezien hebben,
    en zal die pijn ook weg gaan!
    Heb je eigenlijk verder nog iets gehoord van die psycholoog?
    of van t revalidatiecentrum?

    liefs,

  2. Allereerst maar een warme knuffffffffff ((00)) Je omschrijft het mooi lieverd en ivm het harnas dat wegvalt en dat dat ontzettend pijn doet , klopt … Bij mij gebeurde het en soms nog in stapjes …en het is idd wennen aan het ongekende … KNap van je dat je het zo mooi hebt weten te omschrijven mies … Ik ben gewoon dankbaar met jouw zijn … en wie je bent … omdat ik je zie , liefs vr magrietje van ver-geet-me-nietje 🙂

  3. je hebt het heel mooi omschreven en het klopt als een bus
    het is net als dat je in je vakantie ziek wordt ,omdat je dan pas de tijd hebt ziek te worden
    of dat mensen door de adrenaline hun lichamelijke wonden even niet voelen
    en zelfs de meest verwoestende omstandigheden kunnen een bepaalde mate van zekerheid bieden, hoe bizar het ook klinkt

    maar wat jouw waarde is hoef je je niet af te vragen, jouw waarde is gewoon jij
    jij hebt de moed om over de meest moeilijke dingen te praten, daar kunnen anderen weer hoop uit putten
    jij kan vechten , je staat open voor anderen
    dus je hebt heel veel waarde!

  4. Lieve Mies,

    ik kan niet anders dan instemmen met je gedicht.
    Doodzwijgen, genegeerd worden, net doen alsof je lucht bent, het ontkennen van je bestaan. De ergste dingen die je kunnen worden aangedaan. Helemaal als kind en helemaal als dat door je eigen familie wordt gedaan. Het frustreert, maakt je monddood, je voelt je machteloos, letterlijk niet gezien, niet belangrijk, er niet toe doend. Je weet niet wat je moet doen om txc3xb3ch gezien te worden, erkend te worden.

    Ik ken de pijn Miesjelief en het is helemaal zoals jij beschreven hebt…

    Knuf
    Ikke

  5. Vooral blijven schrijven lieve JIJ …
    Je stem laten horen …
    klinkt voor mij …
    als muziek in de oren …

    Ik heb je lief lieve magriet …
    en de gevoelens ..
    die mogen er zijn …

    veeeeeel liefsss ((**))

    take care sweetheart

  6. lieve mies

    inderdaad is het erger dan je denkt
    je voelt je totaal buitengesloten en weet niet wat je fout doet
    o herken het zo het is zo vernederend

    steeds proberen alles goed te doen maar steeds weer niet volgens hen
    ik voel heel goed wat je bedoeld en wat je er mee zegt

    doodzwijgen is verschrikkelijk

    je hebt het wel heel mooi en goed omschreven

    ik wens je sterkte moed en kracht toe
    lieve mies
    en ik denk aan je

    alle liefs van mij karin

  7. lieve mies
    mag ik hier een gedichtje plaatsen die ik
    net op mijn site heb gezet
    zelf geschreven maar ik vond hem zo toepasselijk
    hoe wij ons voelen en steeds maar weer de moed proberen te vinden
    om door te gaan
    hoe moeilijk ook

    ik hoop dat je het mooi vind

    Butterfly
    somtimes i want to feel like a butterfly
    to open my wings and fly up to the sky
    the stars shine bright
    in to the night
    and when the day has come
    i will fly down again
    to see what will become

    ik hoop dat je het mooi vind
    het heeft een beetje de zegwijze
    wat ik ermee bedoel
    de tijd is moeilijk
    en zwaar
    maar steeds probeer je een stukje vooruit tekomen
    en te zien waar het je brengt
    uiteindelijk naar die top

    dat hoop ik voor jou ook zo
    vandaar dit gedicht hier

    dat we ooit op die top mogen staan.

    alle liefs van mij
    karin

    ik denk aan je

    knuffel van mij

  8. Dank je wel, lieve Karin!
    Je moed in het ENGELs
    doet me goed
    ik zie je vlindervleugels
    lees je gedicht, zo symbolisch:

    Als het moeilijk wordt stijgen we op
    wetend dat eens, wij voor altijd,
    “In The Light” zullen staan.

    Prachtig gedaan Loatgoan ❤

Geef een reactie

