Als een onbeschreven blad

 

Bruinorchisgroen
.
Als een onbeschreven blad
zo groen als gras
als inspiratiebron
de natuur
.
Natuurlijk getekend
uit het leven
gegrepen
maakte Mies deze tekening
van het laatste uur
.
Dat nog niet heeft geslagen
omdat Mies nog niet
verslagen is
.
Ook al is het leven
even geen
katte…
.
.
.
p.s. 21 Aug.: deze tekening had ik (gisteren) gemaakt, en wilde er met plaatsen iets over schrijven, vandaar spontaan ff dat gedichtje eronder πŸ˜‰

19 gedachten over “Als een onbeschreven blad

  1. lieve mies …
    lieve magriet …
    vergeten doe ik jouw nooit …

    vind dit hierboven een van je allermooiste schrijven ..
    ale tot zover ..
    ze zijn allen even mooi …
    maar deze springt in mijn hartje nog ietsje pietsje hoger πŸ™‚

    lieverd , heb een nieuw puntje aangemaakt
    vanzelfsprekend ben je er eveneens van harte welgekomen …
    in alle vrijheid van zelfsprekend …
    kijk maar eens wanneer nieuwe ruimte omspringt πŸ™‚

    het is gewoon een plekje om te zijn voor mij …
    in alle rust …

    http://naturalbeing.punt.nl

  2. lieve mies
    ik zal je nooit vergeten
    en al die hier komen ook niet
    je hebt het prachtig omschreven
    en de foto spreekt voor zich
    jij bent niet iemand om vergeten te worden
    ik blijf aan je denken

    liefs karin

  3. Lieve Mies

    ik heb zoveel bewondering voor jou doorzettingsvermogen.
    het doet me verdriet dat je nog zoveel pijn hebt.
    maar ik weet dat je dr wel komt,
    ooit. dat jij gelukkig bent, en dat die vreselijke pijn in je gezicht weg is!
    omdat jij bent wie je bent, en dat is heel waardevol!
    Mies is nog niet verslagen, en dat zal ook niet gebeuren!
    liefs,

  4. Hoi Mies,

    Het is lang geleden dat ik iets bij je schreef.
    Ik lees je wel altijd en volg zonder meer je wel en wee.
    Je doet het goed miesjemeis. Zoveel bruggen al overgestoken, zoveel hindernissen uit de weggeruimd…….
    Je komt er wel!

    Dit gedichtje echter deed mij denken: Misschien is de schrijfvereniging waar ik lid van ben iets voor jou.
    Ik vind, dat je prachtige dingen schrijft. Je zou een aanwinst zijn.
    De Vereniging heeft sinds kort de mogelijkheid weblid te worden.
    Ik zet de link hier even onder.
    http://www.vriendenvanhetschrijven.nl

    Veel liefs
    Anja

  5. @Hxc3xa9 wat geinig, Anja!
    Dank je wel.
    Ik wist echt niet dat je me (nog) las.
    Heel fijn om iets van je te horen πŸ™‚
    Of ik lid van een vereniging wil worden….????
    Dat schept misschien verplichtingen welke ik niet na zou kunnen komen; of zou evt. afbreuk doen aan mijn spontaniteit?
    Want ik doe alles maar ‘voor de vuist weg’,
    en van binnenuit.
    Net hoe het uitkomt
    of ‘het’ ervan komt, smile.
    liefssss

    p.s. Wel leuk van die link, en zal er binnenkort een kijkje gaan nemen;
    doch je kent mijn leesproblemen (pijn), hxc3xa8 Anja (?)

  6. Zo’n bijzonder … lief elfje …
    gevoelig .. licht … en wat een ge-dicht …
    die niet dicht , maar juist opent .. opent naar een volgende bladzijde …
    die jij voortaan zelf schrijft … , zoiets ?

    Heel mooi gebracht lieve mies …
    uit jouw innerlijke , bron … in eenheid met moedertje, natuurtje , thanks for sharing … and be inspiration …

  7. hoi lieve miesemuis

    natuurlijk is het vreselijk wat je hebt mee gemaakt en normaal dat je er niet aan wil,waarom niet omdat je kleine meid zich sterk heeft gemaakt maar dat kleine meisje wil niet meer sterk zijn die wil jou, jij moet haar troosten en ik bewonder je je hoe je alles op schrift zet!

    maar mies ik kan wel zeggen ik begrijp jou ik voel jou pijn maar jij moet het ervaren,maar mies je bent sterk en inderdaad bewonderswaardig dat je zoals je zelf zegt er nog zit na al die martelingen etc,dus mies ga de strijd aan met je geestelijke pijn het is heeel angstig weet ik alles van maar het levert wat op echt!

    P.s ook ik had heel veel pijnen in mijn mond kiezen etc ik heb sinds kort een kunstklapper hihi wordt vervolg

    sterkte miesemeis!!!

    dikke knuf(voorzichtig dan he)liefs

    henriette

  8. kwam nog keertje weerzien πŸ™‚ soms schrijf ik iets en laters stel ik me de vraag … was je woordformulering wel oke … die twijfelaar in mij , nog niet volledig kwijt :-)) mss omdat we beiden gevoelig zijn , anderzijds mag ik gewoon mezelf zijn πŸ™‚

    Lieve mies , ik wens je nog een mooie zaterdag toe …

    hartgroetje x

  9. @ Lieve Henrixc3xabtte, heel erg bedankt voor je fijne, bemoedigende reaktie. En ik ben hxc3xa9xc3xa9l erg benieuwd naar die kunstklapper van jou (????)
    Zo te lezen wil ik die OOK (en wel nxc3xba ;-))!!!

Geef een reactie

