@ Lieve Allemaal

@ Lieve Allen, (en Henriette even speciaal ivm het inzicht dat je benadrukte),

Dank jullie voor de steun, voor het lezen en meedenken, enzo ❀
Ik vond het sws fijn om jullie reakties te krijgen. Ook fijn dat jij (Lonnetje) dat ook zo ziet, over die training.

Na jouw reaktie, Henriette, ben ik me er nog meer van bewust, dat het idd een enorme strijd is; om alles wat er echt gebeurd is, doch waar ik eigenlijk de pijn van nu alleen als ‘bewijs’ voor heb, toch te durven geloven.
Om het ten volle tot mij door te laten dringen.
Het is het ego dat de waarheid daaraan niet weten wil, en nog steeds in dat ontkenningssysteem wil blijven zitten. Nog steeds wil, dat ik het allemaal afzwak, er excuses voor invul, en het allemaal niet als zo ernstig durf te geloven.

Nu zeg ik dus tegen mezelf, dat het wxc3xa8l heel erg was en IS!
Punt uit! Dat ik het dus allemaal wil laten komen, en tot mij door wil laten dringen. Dat ik alles (waar die pijn voor staat) van en over vroeger echt wil aannemen, dat het echt waar moet zijn/is.

Doch de strijd is nu nxc3xb3g heviger geworden.
De nachten niet meer te doen.
Nog nooit heb ik zoveel letterlijke tegenSLAG voor mijn kiezen en in mijn gezicht geslingerd gekregen.
En het gaat de hele nacht maar door, om als in ware folteringen over mij heen te (laten) komen.

Trouwens, het lijkt ook net alsof er een hijger in mijn linker oor ‘bezig is’, op de maat van mijn hartslag. (Soms lijkt ’t alsof ie constant met de trein voorbij raast of suist, daar krijg je het benauwd van, hoor!)

Eerlijk gezegd begrijp ik niet, dat ik hier nu nog zo kan zitten typen, na zoveel hel over (en door) me heen te hebben gehad!

Aan de andere kant ben ik dan weer als oorzaak (omdat het nxc3xb2g erger is geworden met die aangezichtspijn) aan het denken dat het door de tandartsbehandeling zou zijn gekomen.
Ja, ik heb nu altijd kiespijn aan die nieuwe kies; en kan het beschermkapje niet meer indoen ’s nachts, want dat heeft ie (die nieuwe tandarts) verknald.

Maar…..houd ik mijzelf dan niet weer voor de gek?
Is het wel echt, dat dxc3 t nu ineens alles zo ernstig heeft verzwaard en versterkt qua gruwel aan pijn?

Ik word toch al zxc3xb3 lang tegengewerkt!
Staat dat alles niet symbool voor mijn afschuwelijke verleden?
Waarvan ik alles (ook aan emoties) had gewist.
Gewoon, omdat ze txc3xa8 onbegrijpelijk en onverteerbaar voor me waren, en ik destijds ook niet anders wist, dan dat het allemaal mijn schuld zou zijn, en alles was : normaal! Ik destijds nooit enige vorm van erkenning van mijn werkelijke wezen kreeg, noch ooit heb en zou mogen ervaren?

De feiten van nu liegen er niet om, en ik weet mij geen raad.
Dan om de wanhoop steeds maar weg te blijven duwen.
Onbewust zoekend naar oplossingen, waarin ik dus die tandarts had geprobeerd…..; doch dit ook al verkeerd uitpakt nu.

Kan ik gewoon blijven vertrouwen?
Dat ik dus nog niet alles naar waarheid ingezien heb, aan geheugen terug heb, en dus nog niet heb verwerkt?
Ik wil het nu toch allemaal niet meer tegenhouden?! Tenminste niet bewust.
Ik weet dat het erger moet zijn geweest, dan dat ik ooit voor mogelijk heb gehouden.
Ik weet de impact niet.
Ik moet gewoon ook accepteren, dxc3 t ik niet alles kxc3 n weten.
Ik moet op God blijven vertrouwen, dat Hij bij mij is, en de juiste weg (naar Dxc3xa8 oplossing) al voor mij in de planning heeft.

Maar toch, als ik zo enorm onderhevig daar lig, zo geen mens meer ben in zulke martelingen welke mij in hun greep blijven houden, letterlijk, xc3xa8n ZWAAR!

Ik bedoel, ik kan niet anders dan het maar laten gebeuren. Neem van bittere noodzaak diverse meds. Eigenlijk gewoon "in het wilde weg".
Ik moet iets ondernemen, want ik ga er onderdoor, zo erg!

Dit is niet als klaagzang bedoeld, maar om e.e.a. op een rijtje te kunnen krijgen.
Ik heb geen referentiekader. Ken ook niemand die dit al zo heeft mee, cq door heeft gemaakt.
Iemand die uit ervaring kan spreken, ofzo.

Ja, dan zou je weer op de Bijbel terug kunnen vallen, maar ook daar lees ik eigenlijk niets over zo een lichamelijke en geestelijke strijd. Niet iets dat zo enorm complex is, en zo enorm lang duurt. En waarin al het geestelijke zo letterlijk wordt omgezet in het nu (ook aan wat ik meemaak met de mensen om mij heen) en zo extreem lichamelijk wordt vertaald (mee word bestookt).

Kreeg ik maar eens een droom of ervaring ‘van Boven’.
Vroeger kreeg ik die nl nog wel eens.
Doch nu zit ik op dat gebied ook in een soort van desolate toestand.
Ik zal ophouden met mijn gemijmer.

Alleen, ik weet het niet meer. Weet echt niet wat ik moet doen, of moet laten.

Oh, had ik die tandarts maar gelaten, was ik daar maar nooit naartoe gegaan!
Maar ik wil mij in mijn wanhoop geen verwijten gaan maken, dat is niet goed.
Ik heb natuurlijk wel spijt.
Maar ……je probeert toch wat je kan!?
Ze zeggen : "niet geschoten, altijd mis".
Ik schiet nooit meer, want bij mij is het altijd RAAK!
Misschien de hoofdprijs, doch die moet ik nu duur betalen, lijkt het wel.
Of is er een prijs op mijn hoofd gezet, ipv een prijsje voor mij?

p.s.
Vraag: waar haal ik de kracht vandaan om na zovele van die horrornachten, waarin ik enkel lijd en amper slaap, nog zo te zijn, zoals ik (er nog) ben?
Antwoord: Het is God die mij toch behoedt, beschermt en met mij IS!
Het kan niet anders : "het moet wel zo zijn"!

Dochtersions.

28 gedachten over “@ Lieve Allemaal

  1. Lieve Mies,

    wat een geweldige ervaring heb jij opgedaan zeg!!! Wow! Ik ben hartstikke trots op je, want je hebt het toch allemaal zelf gedaan, realiseer je je dat wel? Jij hebt keihard gewerkt gister! Jeetje wat geeft jou dat veel positieve dingen! Inzicht, vechtlust, moed, openheid, vertrouwen! Heerlijk dat je zoveel erkenning gekregen hebt en dat je daar ook weer mee verder kunt. Je komt er wel, stapje voor stapje.

    Het is nu wel even afwachten, maar anderzijds is het ook goed dat men de tijd neemt voor jouw problematiek, voor jou als mens. En dat er wordt gekeken naar iets dat bij jou past.

    In ieder geval, deze positieve ervaringen neemt niemand nog van je af!!!
    En het mooiste is dat jij er zΓ©lf grotendeels voor verantwoordelijk bent! Heel erg knap gedaan, ik ben heel blij dat je deze ervaringen opgedaan hebt. En ik ben natuurlijk supertrots dat je je zo veilig voelde bij Maaike dat je je tekst kon laten lezen en dat je dingen durfde te delen die je nog nooit eerder gedeeld had.

    Mies je bent geweldig!!! Trots zijn op jezelf hΓ©??? Wat vind Karel er trouwens van, dat het zo goed ging allemaal?

    Heel veel liefs van een trotse vriendin!
    *knuffelt Miesje voorzichtig*

  2. Ha lieve Mies

    Wow wat fijn om te lezen zeg! Een goed gesprek waarin je gehoord en gezien bent. Met oprechtheid van zowel jou als de ander.

    Ik vind het echt super voor je.. zo fijn als ik het zo lees!
    En wat heb jij je kwetsbaar en open opgesteld.. MOEDIG Miesjelief..!

    Ik ben trots op jou
    &
    Hou van jou!!

    Dag dappere Mies,

    Alle liefs voor jou

  3. Wat fijn dit te lezen lieve mies πŸ™‚ ben heel erg blij voor je .. dat er een wederzijds goed gevoel is , respekt ed. het maakt niet uit waar … maar het opent iets , waardoor je vanzelf dan in vertrouwen deelt .. en delen leidt tot vermederen , vermederen van inzicht .. je bent een vechtertje lieve mies , het is niet mild waar je doorheen gaat soms … maar je blijft er toch voor gaan en dat .. dat is bewonderens-waardig .. een hele warme knufffffffff , als het mag πŸ™‚ ((**)) lief magrietje πŸ˜‰

    tot lezens / schrijvens en nog een fijne , zachte nacht

  4. Dag lief Miesje,

    Ik ben even erg verdrietig (vandaag de intakes gehad ze waren verplaatst)
    Dus even een korte maar welgemeende reactie, met een onwijs dikke knuffel voor mijn vriendinnetje!

    Dag lieve Mies,
    Kus voor jou!

  5. Ha lieverdje!

    Dankjewel voor je beide, mooie en hartverwarmende berichtjes.

    Het gaat vandaag wel wat beter. Ik heb een hele fijne ontmoeting gehad vanmiddag met 2 oude groepstherapeuten. Ze hadden anderhalf uur de tijd voor me genomen om lekker bij te kletsen en dat deed me zo goed. Het was alweer een jaar geleden dat ik ze had gezien .. en ik kreeg van beide zelfs 3 zoenen πŸ™‚
    Het was enorm fijn om ze te zien en ik heb afgesproken dat ik over een tijdje weer langs kom. En ik blijf welkom zeiden ze,, dat is gewoon super fijn! Doet me echt even goed, die vertrouwde mensen om me heen die me eigenlijk zo ontzettend goed kennen.

    Verder ben ik crea geweest, cadeautjes gemaakt voor de groep voor mijn afscheid strakjes.

    Lieve, hoe was jou dagje?
    Het is warmmmmm hΓ©!!!?
    Pff, kun je een beetje verkoeling vinden thuis?

    Dikke *smak* kussss,

    Maris

  6. Heee mies,

    Lang geleden dat ik hier heb gelezen en als je het niet erg vind ga ik hier verder met lezen, omdat ik niet zoveel tijd heb. Echt mooi dat het zo goed liep bij de nieuwe psycholoog πŸ™‚ Hopelijk gaat het iets opleveren.

    Liefs,
    Nina

  7. Er zit een optimistische sterke meid in jouw πŸ™‚
    Heerlijk om je energie te voelen doorheen deze woordenstroom telkens weer … alsof je woorden laten zien , die lieve Magriet πŸ™‚
    Het fijne van mensen die open zijn is het gevoel van begrijpen … te worden gehoord … zelfs soms zonder woorden , een wereld van verschil als je het mij vraagt ..

    Wens je verder een heel fijn weekend toe ,
    met knufffffffffjes nog aan toe ((**))

  8. Oh wow, dat klinkt supergoed mies..
    Fijn gevoel he als iemand je begrijpt, ik heb dat met mijn shrinkje, ze is echt geinterreseerd in mij en mijn verhaal…

    Ook ik heb ervaren hoe raar het is om opeens de rol van de andere ouder duidelijk en helder te zien…dat kwam hard aan.. In mijn beleving was mijn vader de schuld van alles, tot is echt ging praten en de manipulerende rol van mijn moeder moest erkennen, dat was heftig..

    Het klinkt goed mies..

  9. @ Neesa: Ja, leuk hè, om ook eens goede berichten te lezen.
    Karel had er ook een goed gevoel over.
    Er is sindsdien veel ‘los’ gekomen.
    Het valt hier niet mee. 😦
    Doch met ieder nieuw inzicht vecht ik harder, hoe gigantisch alle pijn ook is.
    xjes van Mies.

  10. Lieve mies toch , zit hier met tranen in mijn ogen jouw te lezen …
    Allereerst wil ik toch even vragen , aangezien ik geen emailalert binnnen kreeg vna je nieuw log of je wel nog wil dat ik hier kom ?
    Anderzijds is deze vraag nu mss niet van toepassing , als ik lees wat zo allemaal gaat door je heen …

    Ik zou zoveel willen delen , zoveel willen zeggen over hoe ik door sommige dingen ging heen … anderzijds hou ik jouw zijn en jouw weg in eer en bovenal heb ik jouw lief vanuit gans mijn wezen naar jouw wezen … klinkt mss wel vreemd … anderzijds , soms heb je een bepaald gevoel voor iemand en dat is er dan toch ook gewoon …

    Wat ik gewoon graag wil delen … in momenten van totale choas … in momenten van zoveel voelen is er ook een vorm vna overgave en het even niet weten … juist het toestaan van het even niet te weten , maakt dat er ruimte ontstaat … en waar ruimte ontstaat is er opening voor antwoorden van boven , van God … van God die is alom en in ons ….

    verder .. ben ik gewoon even stil …

    alsof ik even ben … zo dicht of zover als je maar wenst …

    lief, mooi mens ik hoop intens … dat alles gauw weer even dragelijk wordt voor jouw … en dat geloof ik ook oprecht …

    knuffffffffff ((**)),
    mya

  11. Ik heb het hele stuk gelezen en vervolgens heb ik een lange tijd zitten nadenken. Want wat moest ik hier nou toch op antwoorden gaan?
    Ik weet het nog altijd niet. Ik kan alleen maar zeggen dat het goed zal komen en dat je op Hem moet blijven vertrouwen.

  12. @ Lieve Mya, natuurlijk ben jij welkom met jouw waardevolle bijdrage.
    Waarom jij geen bericht kreeg, dat zou ik echt niet weten.
    En idd, alleen in overgave aan God kan ik deze weg bewandelen, welke ik blijkbaar moet gaan.
    Aldoende heb ik dit geleerd, en leer ik steeds bij.
    Wat ik mooi vind hetgeen je schrijft is, dat het mag, en ook normaal is…. dat even niet weten.
    Daar ben ik erg blij mee, dat je dat op die manier hebt geschreven.

    Dank je wel voor je lieve reaktie ❀
    Alle liefs voor jou, van je Margrietje πŸ˜‰

  13. Heftig allemaal Mies!
    Fijn dat je God’s bescherming wel ervaart.

    Zondag 1, vraag en antwoord 1:
    Wat is uw enige troost, beiden in het leven en sterven?
    antw. Dat ik met lichaam en ziel, beide in het leven en sterven, niet mijn, maar mijns getrouwen Zaligmaker Jezus Christus eigen ben, die met Zijn dierbaar bloed voor al mijn zonden volkomenlijk betaald en mij uit alle heerschappij des duivels verlost heeft, en alzo bewaart, dat zonder den wil mijns hemelsen Vaders geen haar van mijn hoofd vallen kan, ja ook, dat mij alle ding tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door zijn Heiligen Geest van het eeuwige leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.

    Zondag 10, vraag en antwoord 27 en 28:
    vr. 27: Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
    ant. De almachtige en alom tegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen niet bij geval, maar van Zijn vaderlijke hand ons toekomen.
    vr. 28: Waartoe dient ons, dat wij weten, dat God alles geschapen heeft, en nog door Zijn voorzienigheid onderhoudt?
    antw. Dat wij in alle tegenspoed geuldig, in voorspoed dankbaar zijn mogen, en in alles, dat ons nog toekomen kan, een goed toevoorzicht hebben op onzen getrouwen God en Vader, dat ons geen schepsel van Zijn liefde scheiden zal, aangezien alle schepselen alzo in Zijn hand zijn, dat zij tegen Zijn wil zich nog roeren, noch bewegen kunnen.

    Weet u niet dat al uw wenen,
    u met Jezus moet verenen,
    dat het strijden van Godxe2x80x99s kind,
    meer en meer aan Hem verbindt?

    O, beproefden, wacht maar stil,
    op de uitkomst van Godxe2x80x99s wil.

    M.A. Groeneweg xe2x80″ de Reuver

    Er is niemand die een probleem heeft, waarvoor de wijsheid en de leiding van God geen oplossing heeft.

    Geloof is de moed een stap verder te gaan, dan je zelf kunt overzien.
    Naar 2 Korinthe 5:7

    Verdriet kijkt achterom, zorgen kijken om zich heen. Geloof kijkt omhoog. Hebreeen 12:2

    Vrede met jezelf is een rechtstreeks gevolg van de vrede van met God
    2 fillipenzen 4:7

    Wie zich herinnert dat zijn Helper almachtig is, hoeft nooit te wanhopen. Psalm 121: 1, 2 en 7

  14. Hey liefke …

    op je warme invoelende reaktie bij mij πŸ™‚
    zet ik mijn antw. hier even ook bij jouw … hoop dat het niet stoord , want hier leeft jouw gevoel en daar heb ik alle waardering voor …

    maar je had gelijk hoor , dat het vader gedeelte bij mij … is wat lang was / soms nog is mijn strijdt … al voeld de strijds steeds minder pijnlijk … dankzij ook God in mij en herkennend in lieve engeltjes als jij …

    Nog een mooie avond
    knuffffff v kindjes en tss ons ook vaneigens ((xc2xa8xc2xa8))

  15. @ Lieve Marijke, Je reaktie raakt me, en ik ben er dankbaar voor.
    Dit zijn de dingen waar het om draait (als ik het zo zeggen mag?).
    Ik zal hem nog vaker overlezen.
    Hartelijk dank, dat je dit aan me hebt geschreven!

  16. ik snap wel een beetje wat jij bedoelt
    zeg beetje omdat ik gelukkig nooit mee heb gemaakt wat jij mee gemaakt hebt en daar ben ik erg dankbaar voor
    maar mijn ex heeft mij op alle mogelijke manieren kapot proberen te maken 4 jaar lang…
    of eigenlijk langer maar na de scheiding begon het pas goed zal ik maar zeggen
    en ik vond nog dat hij best oke was, ik geloofde ook niet dat het allemaal echt was en dat het niet oke was!
    toen ben ik nogmaals door een hel gegaan om alles een plekje te geven, wat me nog niet helemaal gelukt is hoor
    maar het gaat de goede kant op

    en ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er meer is als dit
    want er gebeuren ook erg veel mooie dingen
    ik heb alleen erg veel moeite te geloven dat als god liefde is en alles bepaald , hij mensen door zoveel ellende kan laten gaan alleen maar om te bewijzen dat ze hem waard zijn
    echte liefde vraagt niet wat jij voor hem kan doen maar wat hij voor jou kan doen

    sorry voor de misschien harde mening maar ik respecteer het als mensen anders als mij denken en soms wou ik dat ik kon geloven in god
    maar ik geloof wel dat alles een reden heeft

    o en vond jouw reactie op mijn log helemaal niet van de zotte!
    ben je gek!
    wie ben ik om te oordelen dat wat jij voelt niet waar zou zijn
    en daarbij ben ik veel zotter omdat ik nogal luguber kan zijn πŸ˜‰

    liefs lonnetje

  17. @Lief Lonnetje,
    Dank je wel! Ik ben juist blij dat je eerlijk aan me schrijft hoe het voor jou is. Daarbij vind ik jouw mening niet hard.

    Je steunt mij, door zo open en eerlijk te zijn, en ook dingen over jezelf te vertellen.

    Ik denk dat jij heel goed weet en hebt ervaren, hoe zoiets (als hetgeen jouw ex heeft gedaan) je geestelijk ahw kan ‘verkrachten’; waarbij jij in mijn ogen dus door net zo’n hel moet zijn gegaan. Het principe en de impact is denk ik erg vergelijkbaar. Ook in het verwerkingsproces ervan.
    De mate waarin maakt misschien niet eens zoveel uit. We hebben het kwaad gevoeld!, en dxc3 t is niet te bevatten, hxc3xa8?

    Dat mensen in hun binnenkant zo ‘zwart’ kunnen zijn; en zulke dingen ahw nodig hebben, om zich op zo’n manier op een ander af te gaan reageren; en kunnen omslaan ‘als het blad aan een boom’.

    Naast mijn geloof in God, moet ik dus ook in de macht van het kwade(de duivel) geloven.
    Want idd God doet zulke dingen niet.

    Gisteren heb ik toevallig een mail aan iemand geschreven, waarin wij het ook over dit thema hebben, vanuit ons beider ervaringen.
    Het blijft een heel persoonlijk groeiproces, waarin we elkaar juist respecteren.

    Ik moest wel lachen om deze 2 zinnen van jou:
    **o en vond jouw reactie op mijn log helemaal niet van de zotte!
    ben je gek!**

    Smile πŸ™‚ en liefs van Mies.

  18. Lieve Mies.

    ik zou het graag allemaal willen lezen, maar het kost me nu enorm veel energie.
    ben doodmoe, en mijn lichaam doet veel pijn.
    Op dit moment kan ik het allemaal even niet opbrengen.
    ik ga zo maar proberen te slapen, en hopen dat morgen een betere dag wordt.
    Je moet weten dat ik aan je denk,
    maar dat ik hier niet zomaar een vluchtige reactie wil plaatsen.
    zal het morgen weer proberen te lezen, en aan het eind van de dag eens kijken,
    hoe ik het best kan reageren.
    je bent een bijzonder mens, en ondanks dat ik je niet in real life ken,
    geef ik veel om je!
    ik hoop dat de komende nacht niet al te verschrikkelijk wordt!
    veel liefs,
    van mij

  19. @ Lieve Monica, dank voor je reactie maar voel je nergens toe verplicht.
    Het is goed zo, meisje!
    Denk aan je eigen proces, dat komt op de 1e plaats, hoor!
    Hopelijk gaat het vandaag beter met je, en heb je ook goed kunnen slapen ❀

  20. Lieve Mies,

    Weet dat ik aan je denk ook al kan ik via internet misschien weinig voor je betekenen. Ik ben zelf niet gelovig, maar ik vind het mooi om te lezen dat je op God vertrouwt. Het geeft je steun en kracht om door te blijven zetten. En hopelijk zal de pijn verminderen, want je hebt al te lang te veel meegemaakt. Eens moet het afgelopen zijn. Draagbaar worden. Dat moet. Blijven geloven en volhouden, Mies.

    Liefs,
    Nian

Geef een reactie

