Komt Tijd, komt Raad?

Komt tijd komt raad?Tijd
als radeloosheid bestaat
de tijd niet omvliegt
en raad niet bestaat?

Dan mag je er naar raden
wanneer de tijd ver
gaat.

Als tijd niet tijdig komen gaat
en tijd geen wonden heelt.
Wie heelt mij dan
in dit tijdloos geheel?

Tijd als een aards begrip
om onze voetstappen
sporen bij te zetten
om de geletterden
tijd te laten rekken.

Er geen rek meer zit
in dit aards begrip.

Als tijd niet komt
er geen tijd bestaat
hier op aarde
waar alleen
de wond rondwaart?

Als de tijd niet slijt
niet om is te krijgen.

De tijd kwijt zijn
tijdelijk kwijt
gescholden.

Dan is tijd alleen
een aards begrip
waar een mens door
bevangen is.
Als in een gevangen
nis.

Een tijdgenoot
heeft die genoten,
als zijn tijd
gekomen is?

8 gedachten over “Komt Tijd, komt Raad?

  1. die uitgescheurde mondhoeken herken ik wel 😉

    wat je zegt over gehersenspoeld zijn ook
    in mijn geval gelukkig niet door familie, ik heb de mazzel dat ik een heel fijne familie heb
    maar door mijn ex
    en al is hij inmiddels overleden
    toch heb ik nog steeds het idee dat ik niet goed genoeg ben , dat idd alles mijn eigen schuld is, dat ik alles goed moet doen
    zodra er iets mis gaat, zoek ik de schuld bij mezelf

    het wordt gelukkig wel minder hoor, als C nu ff iets niet wil, voel ik me niet gelijk een rotmoeder
    maar helaas zijn wonden sneller aangebracht als genezen….

    ik hoop wel dat je in elk geval WEET dat het niet jouw schuld is!
    al zal het door alles wat je meegemaakt hebt niet altijd zo voelen…
    en ik hoop ook dat je het ook zo gaat voelen en weer lekker kan slapen
    en genieten van je leven

    liefs lonnetje

  2. @ Lonnetje, ja, je begrijpt me. THX, voor je steun <3!!
    Slapen is alweer de mist ingegaan (oh, en dan die koppijn, nu ja….:(.

    @Barbara,over die ketting heb je helemaal gelijk!
    Was ook een beetje symbolisch bedoeld.
    De mondhygiëniste heb ik afgezworen.
    Heb nu die 'doe het zelfver", het is die tangen-'hij' (doet echt alles zelf).

  3. Mooi geschreven lieve mies , met een gepastte afbeelding erbij , cirkels doorheen de tijd , me lijkt … Terwijl ik het las , kreeg ik in men gedacht …luister naar het gefluister van de ziel … die is alom non tegenwoordig in tijd 🙂 zomaar een gedachtespinsel van mij ,
    een knuffffffffffje lieve mies , hopelijk gaat alles een beetje goed met je ? liefsss x

  4. Lieve Mies.
    Wat kan jij toch mooi jouw gevoelens onder woorden brengen,surf graag een beetje door je weblog,er zijn zoveel mooie en creatieve dingen, die je erop hebt staan.En die je hebt gemaakt.
    Je straalt zoveel liefde uit….dank je wel daarvoor lieverd.
    Carolien.

  5. @ lief Carolientje, dank je wel voor het surfen.
    Je zegt zoveel lieve dingen over me…..’in het echt val ik misschien wel zwaar tegen; hoewel ik een lichtgewicht ben….hihi’!

    Veel tekeningen zijn door Karel gemaakt, meestal heb ik dit erbij vermeld.

    Goede moed voor jou, hxc3xa8 dappere Dodo!
    Ik hoop dat je een fijn weekend zult hebben, en maandag is jouw behandelaar weer terug, hxc3xa8?
    Dikke knuf van Mies.

Geef een reactie

