De 1e tandartsbehandeling achter mijn kiezen

Hoi, hoi,

Dit hebben we weer gehad. Tjxc3xa9 die tandarts weet van wanten, zeg.
Een werktempo dat die man heeft.
Hupsakee, een flinke verdoving erin voordat je het weet, en boren maar.

1 uur lang heb ik daar in die stoel gelegen (met mijn mond vol tanden).
Maar hij heeft wel een hele mooie nieuwe kies gemodelleerd. M’n mondhoeken ietsje verder uitgescheurd, maar allez, we hebben het voor deze week gehad.
Het is een echte "doe-het-zelver"; niks te "geef dit, of geef dxc3¡t". Hij legde al zijn instrumentarium (tangen) op mijn borst (van die ‘ouwe tang in zijn stoel’). Foei Miesje, wat een gemeen grapje! En riep zijn assistente alleen af en toe, om te ‘stofzuigen’.

Volgende week donderdag ga ik voor de volgende ronde.

Ik heb nu 3 nachten geslapen, wel steeds een uurtje minder. (vanochtend was het om 6 uur, dat ik wakker werd).
Zopiclon heeft ook wel wat bijwerkingen (maagpijn en erg bittere smaak). Oh, ik zou best willen dat dit een onschuldig middeltje was, zodat ik het met een gerust hart durfde blijven gebruiken.

Maar misschien knap ik al een stuk op, door een korte periode van ‘goede nachten’ mee te mogen maken.
De pijn is er nog, zeker als ik ga liggen; maar dan ineens ben ik echt voor een uurtje of 7 helemaal foetsie.
Graag zou ik willen weten of iemand ervaringen weet, of heeft met/over Zopiclon.
(dus Neesa, als je dit leest….!?)

Gisteren werd ik mij er ineens van bewust, dat ik vroeger thuis nooit onbezorgd mxc3xb3cht zijn.
Ik wxc3 s wxc3xa8l onbezorgd, maar JUIST dxc3¡xc3¡rom, dat gunden zij mij beslist niet.
Zij gooiden ahw ‘altijd roet in mijn eten’. Zij gunden mij geen rust, geen onbezorgde ontspanning. Altijd verstoorden zij alles.
En opkomen voor mijzelf, dat mocht ik al helemaal niet. Bij voorbaat waren daar altijd al de toespelingen van bedreigingen en de straffen.

Nu ja, ik wist gewoon niet beter of dit was normaal.
Het gekke is dat ik er ook achter kom, dat ik nog steeds onder die vloek van hen leef (onbewust dan).
Onbewust denk ik nog steeds dat alles mijn eigen schuld is.
Alles: mijn hoofdpijnen, enzo.
Het feit, dat 1 van onze dochters voor K.’s schijnheilige toneelspelerige familie kiest, en met hun leugens meedoet.
Het feit, dat zij mij negeert.
Altijd werd mij hun schuldige geweten in de schoenen geschoven; heb ik geloofd, dat ‘het’ idd allemaal aan mij lag, want ik had het immers niet goed genoeg kunnen voorkomen. (dat zij ontevreden waren, en uitflipten, etc.)

Oh, er zijn zoveel dingen geweest, waarvan de rollen exact zijn omgedraaid!
Nu weet ik : het lag NIET aan mij!
Ik ben de schuldige niet van alles.
Stom, hoe je daarin bent ‘verkracht’ in je denken. Als een automatisme is mij dit bijgebracht, zodat je nooit die leugens weet te doorbreken. Wat een hersenspoeling ook.

In mijn dagboeken heb ik er nog veel meer over ‘uitgeplozen’. Maar ik zal jullie hier niet mee vermoeien.

Weet je, een verdoving is echt heerlijk, hihi.
Jeetje, vroeger vond ik dat altijd zo erg, als je dan zo’n stom stijf bekkie had, en het leek of je met een lachspiegelgezicht rondliep.
Maar nu……..lekker verdoofd. Geen pijn in mijn kaken, enzo.
Fantastisch!
Lang leve de tandarts………….. nu jaaaah!Tandarts

6 gedachten over “De 1e tandartsbehandeling achter mijn kiezen

  1. Liefste Dinnie van mij,

    wat vind ik het vreselijk voor je dat je zoveel pijnen hebt en dat je weer zo hard met de werkelijkheid geconfronteerd wordt. Het is zó oneerlijk!!!

    Ik hoop dat ze op de hoofdpijnpoli iets voor je kunnen betekenen en dat maandag die tandarts ook iets voor je kan doen.

    Mijn gedachten gaan heel veel uit naar jou lieve Mies, al hoor je nu niet zoveel van mij.

    Ik geef je een heeeeeel dikke knuffel vanuit hier, en ben in gedachten heel dicht bij je.

    Liefs
    Iam

  2. die uitgescheurde mondhoeken herken ik wel 😉

    wat je zegt over gehersenspoeld zijn ook
    in mijn geval gelukkig niet door familie, ik heb de mazzel dat ik een heel fijne familie heb
    maar door mijn ex
    en al is hij inmiddels overleden
    toch heb ik nog steeds het idee dat ik niet goed genoeg ben , dat idd alles mijn eigen schuld is, dat ik alles goed moet doen
    zodra er iets mis gaat, zoek ik de schuld bij mezelf

    het wordt gelukkig wel minder hoor, als C nu ff iets niet wil, voel ik me niet gelijk een rotmoeder
    maar helaas zijn wonden sneller aangebracht als genezen….

    ik hoop wel dat je in elk geval WEET dat het niet jouw schuld is!
    al zal het door alles wat je meegemaakt hebt niet altijd zo voelen…
    en ik hoop ook dat je het ook zo gaat voelen en weer lekker kan slapen
    en genieten van je leven

    liefs lonnetje

  3. @ Lonnetje, ja, je begrijpt me. THX, voor je steun <3!!
    Slapen is alweer de mist ingegaan (oh, en dan die koppijn, nu ja….:(.

    @Barbara,over die ketting heb je helemaal gelijk!
    Was ook een beetje symbolisch bedoeld.
    De mondhygixc3xabniste heb ik afgezworen.
    Heb nu die 'doe het zelfver", het is die tangen-'hij' (doet echt alles zelf).

Geef een reactie

