's Nachts – trigger

Hoofd tussen de bankschroef
drukpers er bovenop
en krxc3¡ken maar!
persen maar!

komt u maar!
kijken
meedoen
met z’n allen
helemaal uit
leven
gaan.

wie mag er bestaan?
welk spelletje spelen wij?
zo heerlijk met zijn allen.
dit gezelschapsspel
het zal jullie zeker bevallen
hier op de kermis:
De kop van Jut

Tja, eentje mag niet meedoen
eentje "is er geweest"
was te bedeesd
van aard
buiten de boot
gevallen….

dus, mept u maar
leef je maar uit
kost geen duit
geef ‘r van katoen
je leeft ten slotte

maar eens……(?)
hier mag je het overdoen
hier je wraak halen
wie zal dat betalen?

: zoete, lieve Miesje.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De volgende ronde
dag later : de hel in ’t kwadraat!!!!
trekken, scheuren, rijten
helemaal splijten
persende gruwel in heel
mijn gezicht, ogen, lijf, mond
grondig hun werk

2 Diazepam
3/4 Temazepam
weinig geholpen
heel onbeholpen
slachtoffer spelen
nooit te helen
hel
helaas overleef ik
hem
wel

Wil niet meer
kan niet meer
over en uit
een besluit
beslist
onbetwist
stekker
eruit

Zware nacht
ga bezwaar
aantekenen
bij wie moet ik zijn
word ik gehoord
gezien
bekeken?

alvorens ik ben
bezweken
onder
pijn
bedolven
op de golven
neem mij mee
liefst met z’n twee

Wie wil er mee
Engelen zijn?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nachtje later

En nog steeds is het niet klaar
die Kees van Vrees
nxc3xb2g een zwaarder gebeuren
wat zal ik treuren
waar vandaan
moet ik het halen?

Vannacht, het was geen spelletje
niet, ‘mens erger je niet’
er werd getennist
met mij
mijn hele lichaam
‘ping pong’

Maar die pijn, zo niet te verwoorden
onveilige oorden
veel pillen
doch niets hielp
Mies vangt de klappen
en mag niets verklappen
alleen die grappen
makers van zeer eenvoudig
meervoudig zich wreken
op mij, die toch zo te verwaarlozen,
en te lozen is
maar wel altijd
voor handen, en zo handig is
om alles te voorkomen en hun
‘lang zal ze leven’ mooi op te knappen.

ik leg mij te neer
onder een deken van zeer
een gruwelkussen
onder mijn moede hoofd
helaas niet verdoofd

zo ben ik wakker
van de avond tot
de vroege morgen

Toch maakte ik mij nooit zorgen
vroeger nooit
het was te veel
dat ik niet wist
van vergist
niet vergewist
wel gewist
leven in zweven
boven de pijn

Want…….
dit kon immers
het echte leven
niet zijn?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

En ook nu, leuk ik mijn leven op
doe ik net alsof
plaats ik foto’s op mijn blog
ja toch?
moet toch iets?
Foto’s die ik zelf niet goed kan maken
vanwege die enorme concentratiepijn
Nu ja, fijn
dat kareldg mij helpt
zo stimuleert
om er telkens boven te gaan staan
mij laat gaan
in alles mooier maken dan dat ik onderga.
Kan mij het schelen
wat hebben anderen aan wat ik voel
hoe ik moet bestaan, ik overleef
zet mijn best beentje voor
en ga op de zelfde voet voort
van doen alsof
Zxc3xb3 tof!

12 gedachten over “'s Nachts – trigger

  1. je hebt wel een prachtig huis met een prachtige omgeving

    lieve mies maar ik weet dat je ook vaak in de herrie zit
    en kan me dan voorstellen dat je liever een rustiger buurt zou willen

    liefs van mij karin

  2. @Lieve mensen, wees voorzichtig met die Blauwe Regen. Als je die snoeit en het sap van de takken op je kleding krijgt, zie je aanvankelijk geen vlekken. Doch eenmaal uit de wasmaschine komen ze te voorschijn, echt niet mooi meer wat je dan ziet! (en dit gaat er niet meer uit)
    Verder hoeven jullie niet ‘jaloers’ te zijn op dit ‘kast van een huis’. Er moet nogal wat aan worden gerenoveerd. Echter vanwege o.a. mijn ptssklachten, is dit voor nu niet haalbaar.

    Als ik een keer durf, zal ik jullie de rare streken van onze buren ook eens vertellen. Doch ik wil het hier leuk houden, hihi!

  3. Hihi Nina, en allen, het huis is wel een beetje krakkemikkig aan het worden, net zoals ik momenteel! Als ik beter ben, wie weet, mag ik jullie hier dan allemaal eens uitnodigen voor een klein feestje? Kunnen jullie gelijk helpen om huis en tuin te pimpen, 😉

Geef een reactie

