In de achtertuin

Graag wil ik jullie bedanken voor de complimenten op die ‘Home’-foto.

Het had zo mooi kunnen zijn, ware het niet…….., dat er alweer buren aan het verbouwen zijn, en we weer in de pokkeherrie zitten.
Vorig jaar hebben ze hiernaast gigantisch verbouwd. Van Maart tot December, echt een enorm gedender. Nu zijn ze schuin tegenover begonnen met precies dezelfde herriemachines.

Om de zinnen te verzetten heb ik de laatstgenomen foto’s van de achtertuin hier neergezet.
Het zijn thumbnails, dus even klikken op het plaatje, s.v.p. 😉
p.s. de foto van ‘iemand’ tussen de Margrieten is niet in onze tuin genomen, die is van ‘onderweg’ tijdens een fietstochtje (het tochtte nogal, dus heeft dat mens een sjaaltje om. Nee hoor, het was gewoon ‘bloedjeheet’ die dag, hihi).

Achtertuinjuni  Eendagslelie2  Geitebaard2  Geraniumhommel  Havikskruid  Irisinengelsgras    Papavervaleriaan  Saxivraga  Schildersverdriet  Eendagslelie  Geitebaard  Havikskruidezelsoor  Irisgaranium  Margrietnveld  Sedumsempervivums  Smeerwortelhommel  Wildegeranium  Vingerhoedskruid  Vetplant  Sempervivum  Margrietjes

Bedankt voor het kijken en nog een fijne dag gewenst van Mies.

p.s. met dank aan Miriam, van wie we het fototoestel kado hebben gekregen.

15 gedachten over “In de achtertuin

  1. Jouw geest is er al geweest en zeker een dochter sions dat ben je zeker lieve mies
    niet jij maar zij hebben je dit aangedaan
    maar eens zal niet alleen jouw geest maar jouw hele lichaam ervaren
    dat je in de vrijheid van een dochter sions mag staan

    dat wens ik je met heel mijn hart toe
    dat die dag er gaat komen
    je vertouwen in God oprecht en puur

    je wens zo intens
    hopelijk komt deze echt uit op den duur

    ik wens het je met heel mijn hart toe

    liefs van mij karin

  2. @ Lieve Karin, je hebt het weer helemaal begrepen. Heel erg fijn om je reaktie te lezen.
    Dank je wel <3.

    Eens zal ik hier een droom durven plaatsen, van waaruit deze gedichtjes (vermoedelijk) zijn ontstaan.

    Lieve groeten van Mies.

  3. Ik geloof niet meer, daar heb ik juist mijn steun gezocht mijn hele jeugd lang, en heb me nog nooit zo in de steek gelaten gevoeld…

    Geest en lichaam werken samen jammer genoeg..

  4. @ Neesa, dat je niet meer geloofd, daar heb ik alle begrip voor. Ook wij voelen ons vaak in de steek gelaten, maar we geloven wel, en weten dat God ons tóch niet in de steek laat.
    We gaan al lang niet meer naar een kerk, en kennen ook geen anderen waar wij in dat opzicht iets gemeenschappelijks mee ‘hebben’; nu ja : het zij zo.

  5. Prachtig toch Mies !!! Zo is het ook , mijn inziens …
    Op die manier … kwam ik heel wat te boven …
    Op een dag , liet het licht mij zien … (klinkt mss vreemd ) maar zo heb ik toch mezelf genezen … stap per stap …

    Het ziekte( beeld ) wordt ons toe-bedeelt … , innerlijk zijn we heel … dat deel dat enkel jouw toe-behoort en GOD … dat deel is heel … volledig mee eens …

    Dankje wederom ,
    voor het mooie delen

    Liefs en nog een mooie avond

  6. die tekeningen van jou zijn mega gaaf.

    ik ben mijn lichaam wel. ook als het ziek is. ook als het gezond is. ik moet wel. ik weiger mijn lichaam te verstoten. weiger dat nog langer. want als het niet ik is…dan behoort het toe aan al die anderen die het zich hebben willen toe-eigenen.

    en dat. laat ik niet meer gebeuren.

  7. wat een mooie tekst en mooie tekeningen!!

    kan me er wel iets bij voorstellen
    ik ben ook ik en niet alleen wat mij is aangedaan
    dat hoort bij me , maar maakt me niet tot wie ik ben

  8. Dank jullie voor het delen van jullie gevoelens hierover.
    Voor mij is het lichaam hier op aarde als een vervoermiddel van de geest.
    Via het lichaam kan de geest ook signalen aan je afgeven, over waar je in de geest aan onderhevig bent, e.d.
    Maar idd, Mijmertje, ze moeten er niet ongevraagd ‘aanzitten’ (zacht uitgedrukt dan nog).
    De geestelijke beschadigingen, juist die, welke je niet ziet, zijn volgens mij het hardnekkigste om onder ogen te krijgen, en om een plek te kunnen geven.
    Maar ook hier geldt misschien, dat iedereen weer anders is.

    In ieder geval is het samenspel tussen lichaam en geest een boeiende materie. Ik geloof dat dit ook wel conversie wordt genoemd.

  9. ik zou eerder de bloemen danken. dat ze daar willen groeien.
    en jouzelf dat je ze waardevol genoeg vond om vast te leggen.

    een fototoestel is gewoon een ding. het gaat pas leven als je er iets mee doet.

  10. Heey,

    Dat maakt helemaal niet uit.. Als ik bang voor reacties geweest was had ik niet alles hier op het internet moeten gooien. Ik ben nu ook een stuk voorzichtiger met mannen. Soms misschien te.. Maar ze moeten maar accepteren hoe ik ben! Morgen lekker nog een dagje vrij!

    p.s Het zijn erg mooie en hele vrolijke foto’s!!!

    Groetjes Laura

  11. mooi foto’s lieve mies

    wat nou weer een narigheid dat ze alweer aan het verbouwen zijn
    gelukkig kun je nu je zinnen iets verzetten op
    het foto’s maken en ze hier plaatsen ze zijn het zeker waard

    ze zijn prachtig

    liefs van mij karin

  12. Heel mooi hoor al die bloemetjes 🙂

    Bedankt voor je openhartigheid gisteren en wat je deelde …
    Weet je … soms voel ik gewoon de ziel ..
    en dan is het zo dat tss alle woorden …
    een gevoel is …
    dat zoveel meer zegt …

    Jij , mij …

    dat wat we delen …

    een innerlijk aanwezig …

    voor nu ..

    zorg goed voor jezelf …

    ook jij bent in mijn hart en gedachten …

    Was een druk nachtje voor mij , met ARon die koorts had …

    dus ik ga ook een lazy sunday invoegen …

    maar wou alvast een teken van leven komen geven en gewoon …

    Many thanks ,

    for being You …

    PS: Magrietjes zijn trouwens een van mijn favourietjes …
    van jou ook ? :-))

    Liefssssss en nog een veeeeeeeeeel liefs …

    zend ik je toe x

  13. lieve mies ,

    Je hebt mij ook iets gegeven .. iets heel moois ..
    niet mooi om naar terug te zien … maar iets wat nog mag helen ( genezen ) binnenin …

    samen zijn we meer

    ik wijd er wel nog stukje aan …

    Vandaag gaat het met Aron gelukkig vele beter ..

    Jij lieverdje ..
    magrietje xxx

    Dit schreef ik onder je reaktie :-))

    Nogmaals veel liefs ( from heart to heart 😉

Geef een reactie

