Intake-gesprek

Hier ben ik even :

Het intakegesprek op zichzelf is goed gegaan.
Alleen zijn de ptssklachten nog te extreem om in een groep behandeld te kunnen worden.
Dat kan ik ook helemaal niet aan, dat weet ik.
Maar de arts die mij 3 maanden geleden doorstuurde naar die kliniek, had mij iets heel anders voorgespiegeld (aan mogelijkheden voor mij daar).

De arts waarbij ik nu was, zei ook, dat er nog onverwerkte (nog niet terug in mijn geheugen gekomen) dingen moesten zitten.
Dit gezien al die ‘gekke’ lichamelijke sympthomen, waar ik constant aan onderhevig ben.

Eerst moet de ptss goed behandeld zijn.
Dan pas kan ik in hun programma worden opgenomen.

Ik moest een persoonlijkheidstest invullen (duurde 1 uur) op de pc.
De uitslag hiervan wordt meegenomen in de bespreking van het team.
Met name de psychologe zal alles gaan ” bekijken’.

Nu moet ik wachten op een evt. uitnodiging voor (alweer) een gesprek met die psychologe.
Kan weer weken duren.

Ben vreselijk moe nu.
Dus stop.

Dank jullie nogmaals voor alles.
Ik denk aan jullie, maar kan (nog steeds) niet veel lezen, reageren en schrijven.

Ik heb ook veel behoefte om alleen te zijn.
Tja, aan de andere kant, ook weer juist niet.
Maar er zijn weer dingen naar boven gekomen (aangewakkerd door die intake).
Voornamelijk het verdriet over vroeger, dat ik nog niet ten volle tot mij door heb kunnen laten dringen.
Gewoon, omdat het te veel is, te omvangrijk, te erg, te groot de impact.

Gisteren dan toch weer een stuk erkenning gekregen van die arts, en dan komt ook het verdriet, hxc3xa8?

Dag dag!
Good luck voor allen.

7 gedachten over “Intake-gesprek

  1. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je een goed traject aangeboden krijgt, iets waar je werkelijk door geholpen zult worden!!
    Weet en geloof dat God een hoopvolle toekomst heeft voor jou!

    Jer. 29:11. Ik weet welke plannen ik voor u heb, zegt de Here. Met deze plannen heb ik voor u het goede op het oog en niet het kwade. Ik wil u weer een toekomst en nieuwe hoop geven.

    lfs lichtstraaltje

  2. HEy

    Gister was ik bij mijn Peutje en vandaag ben ik ziek…
    bij haar had ik tijdens het praten al geen stem meer, pijn op mijn borst, ziek moe en ellendig…maar ik knok door, praat er doorheen op zoek naar de opening en thuis ben ik dan helemaal af…
    Ben nog naar de stad geweest , maar na een paar uur ging het gewoon niet meer…
    5.00 wakker vannacht en geen oog meer dichtgedaan, vandaag is mijn spastische darm zo spastisch als het maar kan, mijn kop klapt en mijn ogen staan scheef in mijn kop..

    HEt is herkenbaar, en het maakt niet uit wat anderen denken Mies, iedereen verwerkt zijn/haar PTSS ook weer anders, net zoals niet iedereen dezelfde pijn heeft bij een gebroken poot…we zijn nou eenmaal anders…

    Jij bent hooggevoelig neem ik aan?? Heeft mijn vriend ook, alles komt dan anders en heftiger binnen en daar heeft niet iedereen begrip voor, jammer dan…ja toch??

    kuzzzzzzzz

  3. @Lief Lichtstraaltje.
    Dank je voor je woorden.
    Ze doen me goed.
    Het is zo waar, wat je daar schrijft.
    Dat is ook wat mij overeind houdt, die hoop op Zijn Plan met mij.
    Jij ook veel sterkte!
    En liefs van Mies.

  4. lieve Mies,
    ben blij dat ze jouw serieus hebben genomen !! Zal die psychologe iets voor je kunnen gaan betekenen op het ptss gebied? Ik hoop het zo voor je! Wel heel heel erg jammer dat je nu weer weken moet wachten, dat begrijp ik niet helemaal :(. Super dat je jezelf erheen hebt gesleept, je mag ontzettend trots op jezelf zijn ! Ik ben het in ieder geval wel. Een hele dikke knuffel en ik begrijp heel goed dat je even alleen wilt zijn; sterkte ! ik denk aan je.
    liefs
    Alice

  5. Dag allerliefste Miesje,

    fijn om een verslagje te lezen van de intake, ik heb zxc3xb3 aan je gedacht.
    Hetgeen de arts zei klinkt eigenlijk wel heel logisch. Je overbelasten door je in een groep te stoppen is inderdaad totaal geen goed idee.
    Ik ben heel erg benieuwd wat er uit de verdere onderzoeken en gesprekken komt. Het is heel zwaar en zeer uitputtend, maar ik hoop dat het uiteindelijk wel tot iets concreets en goed leidt voor je. Vooruitgang.

    Ik vind het ook erg logisch klinken dat die afschuwelijke pijnen komen door dingen die je hoofd voor jouzelf verborgen houdt. Ze zullen txc3xa9 pijnlijk voor je zijn maar het uit zich dan lichamelijk. Ik hoop dat je er ooit aan toe komt om deze dingen onder ogen te zien en met goede hulp en begeleiding, te verwerken en een plekje te geven. Wel alles op jouw eigen tempo en wijze die voor jou goed is.

    Lezen, reageren bij anderen: Meis maak je niet druk, dat heeft toch totaal geen prioriteit? Zorg nou eerst voor jezelf en geef toe aan wat je nodig hebt. Je voelt je grenzen toch, hou je er dan ook maar aan! Het leven is al pijnlijk genoeg voor je. Het leven is geven en nemen en soms is het meer geven dan nemen en soms is het meer nemen dan geven. Dat is nou eenmaal niet altijd in evenwicht en belangrijker nog dat hxc3xb3eft ook niet. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit toch! 🙂
    Lieverd maak je niet druk en laat je lekker steunen door iedereen die er voor jou is. Dat zegt ook een hoop over jou, toch? 😉

    Heel veel liefs Miesje-lief, ik denk aan je.
    Iam

  6. Lieve mies
    wat nou weer vervelend voor je dat het weer ander is verlopen dan je is voorgehouden je hoopt toch op iets heel anders hopelijk duurd het nu niet zo lang als de uitnodiging voor de intake en kunnen ze iets voor je betekenen dat zou ik je zo gunnen

    weet lieve mies dat ik het wel begrijp als je niet kunt schrijven als je even rust nodig bent even niet kunt reageren neem die tijd die je nodig bent
    en voel je niet schuldig daarover

    je moet niks maar je mag

    sterkte en veel liefs van mij karin

Geef een reactie

