Een zee van woorden

Waar mensen komen
met woorden aan
woorden gegeven
gevoelens aan
gaan harten gezamelijk
sneller slaan

gaan letters in woorden
met elkaar in zee
op ritme gegeven
daar rijm je mee

zeeman, zeevrouw
hoezee voor Jou
Die woorden bedacht
in tekens van trouw

Met liefde gegeven
is ieder gebaar
een teken van leven
gegeven aan elkaar

Waar woorden komen
in mensen aan
woorden die geven
gevoelens aan
wat leeft van binnen
dat naar buiten treedt
gevoelens gegeven

Zodat je de wonden vergeet.

Zeevanwoorden

Eigen tekening gemaakt met Fractal-Explorer.

25 gedachten over “Een zee van woorden

  1. o deze is heel erg mooi mies
    het heeft wel veel van de vrijheid
    die je zo graag wilt bereiken
    die je voor je ziet
    ik vind hem heel erg mooi geworden

    liefs karin

  2. Heey,

    Ik vind het helemaal niet erg dat je op me weblog komt lezen! Erg leuk zelf!
    Ik heb zo ook even zitten rond lezen op jou blog.. maar ook erg interessant en staan leuke dingen tussen!

    Groetjes laura

  3. wat een mooi log!
    de gedichten, maar ook het verhaal over je dochter, jee wat intens!
    en wat erg!
    weet niet zo goed wat ik moet zeggen

    en ik kwam eigenlijk alleen om je te bedanken voor je lieve reactie op mijn logje
    en je had gelijk , gek genoeg weet je dat altijd als het om een ander gaat , als het om jezelf gaat, ‘vergeet’ je dat snel
    maar heb jullie advies opgevolgd

    nogmaals THNXXXX

    en je hebt echt een prachtig log!

    liefs lonnetje

  4. en in zo’n zee
    kunnen woorden
    fungeren
    als reddingsboei.
    een lijntje
    te pakken
    te grijpen
    en zo te laten
    slepen
    meedrijven
    richting
    vasteland

    -apart effect trouwens, die tekening-

  5. Van een Plint-poster die aan mijn muur hangt, pontificaal in de huiskamer:

    ik zie de zee
    de zee ziet mij
    dag zee
    hoe gaat het?
    ik eb, zegt de zee
    wat heb je? zeg ik
    ik heb eb.
    doet dat zeer?
    nee, zegt de zee
    een zee heeft geen zeer.

    [gedicht: Frank Eerhart]

    Woorden verbinden, de zee nog meer.
    Golven zijn emotie, soms verbinding, soms zeer.
    Maar wat troost,
    wat gerust zou moeten stellen:
    golven komen
    maar gaan ook weer.

  6. Wat mooi πŸ™‚ ik vind je fractal tekening ook helemaal super !! de overgangen en de kleuren :-)))
    Het is fijn als woorden je kunnen troosten, als wonden kunnen ‘genezen’ … bijzonder om via woorden verbinding te voelen πŸ™‚
    Een fijne dag lieve Mies,
    knuff

  7. lieve mies

    prachtig geschreven je gedicht
    en ja zo waar
    zoveel steun kunnen hebben aan elkaar

    een pracht foto weer die je er bij hebt geplaatst

    veel liefs warmte toegewenst
    liefs karin

  8. Dag Mies,

    Ik was niet meer van plan om hier nog een keer te reageren, maar voel me nu toch even geroepen om het wel te doen.

    Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je een reactie met goede feedback verwijderd? Ik heb hem gelezen en ik vind dat je juist je voordeel er uit kan halen. Jij schrijft je logs en je hebt alle vrijheid om te schrijven wat je wil, maar door een reactie mogelijkheid te geven, vraag je dus op een of andere manier om andermans mening. Die krijg je, maar verwijder je en daarbij blokkeer je diegene die wat schrijft? Is me iets te makkelijk. Moeten we je maar blijven troosten en stimuleren om zielig te doen op je log? Mag dan niemand zeggen van kom op Mies, je vergeet toch echt iets nu? Het is alleen maar goed bedoeld, en jij vindt het nodig om het te verwijderen. Ik vind dat zwak… Als iemand mij kritiek geeft dan probeer ik daar wat mee te doen en ik loop er niet voor weg… Kom op Mies, niet zo kinderachtig! Wees blij dat iemand reageert om te proberen je verder te helpen.

    Ik wacht eerlijk gezegd dat ook deze reactie verwijderd gaat worden en dat ook ik geblokkeerd word. Dat is dan maar zo, maar open je ogen ajb.

    Valerie

  9. Oei…lees hier een boze en verontwaardigde Valerie en vind ook niet dat zo’n reactie verwijderd moet worden, iedereen de vrijheid om zijn of haar mening te geven of course, kan je alleen maar wat van leren…

    Ook ik heb wel’s een reactie gekregen waar ik niet zo blij mee was, maar dan geef ik gewoon mijn mening, laatst ook gedaan bij iemand ( een man ) en die heb ik daarna niet meer gezien…hahahaha, erugggg zwak hoor…wel een mening geven maar dan de reactie daarop negeren..wat een kind zeg…

    Ik weet niet waar dit over gaat Mies…je bent natuurlijk heel erg snel bezeerd en gekwetst, ik weet daar ALLES van, maar we moeten soms accepteren dat mensen daar ook een idee of mening over hebben en dat is juist goed toch… houd de communicatie lijn open…maar zoals ik al zeg, geen idee waar dit over gaat…

    Mooi gedicht, al ben ik zelf niet zo dichterlijk hoor…
    je hebt gereageerd bij me, maar zei dat het even niet zo goed gaat, nou wijffie, dan wens ik je heel erg veel sterkte toe en heel erg veel kracht….vechten blijven om er uit te komen en om degene die jou zo’n pijn hebben gedaan steeds minder macht te geven…zodat jij en jouw leven ook eindelijk eens de kans krijgen om op te bloeien…

    Wat mij erg irriteert is als ik dat stukje lees over “blijven stimuleren en zielig lopen doen op je log”

    dat is onnodig kwetsend en hard en zou niemand mogen zeggen, je leeft nooit of te nimmer in iemands hoofd en je kent de pijn van de ander niet…ga dan ook niet op die plek zitten…niemand staat in jouw schoenen behalve jij…
    en als mensen geen zin meer hebben om je te stimuleren om
    door te gaan en sterk te blijven dan slaan ze dit weblog
    toch over?? Makkelijk zat…

    Dikke kuzzzzzzzzzzzz

  10. Neesa, wat hier aan de gang is, is dat niemand op enige manier tegen Mies mag zeggen van kom op, je blijft er in hangen… Dat noem ik goede feedback. Nee het moet troostend zijn en zolang dat het is, blijft het staan. En als iemand dan een boost wil geven aan Mies dan is het niet goed.
    Dan noem ik het inderdaad ZIELIG!! Kom op zeg, mag dan niemand even zeggen van Mies, je vergeet nu toch echt even dat Karel er ook nog is. Wat is daar nou fout aan, en waarom word Willem dan gelijk geblokkeerd? Ook DAT is ZIELIG!

    En ik sla deze log allang al over, maar degene die de reactie geplaatst had is een bekende van mij en vertelde me dit. Verder kom ik hier helemaal niet meer, omdat ik me juist irriteer aan Mies’ manier van schrijven en dat ze sommige reacties gaat verwijderen omdat het haar niet aan staat. ALS Mies iets niet aanstaat dan moet ze maar stoppen met loggen, want zolang zij blijft loggen loopt ze de kans dat ze een reactie krijgt die haar niet aanstaat.

  11. In het verleden heb ik een mail geschreven aan Willem, om aub geen reakties meer op mijn blog te geven, daar hij mij kwetst en ERG triggert. Ook heb ik hem verzocht om mij niet meer te mailen.

    Hij geeft zijn mening over dingen waar hij niets van weet, die vaak niets met het onderwerp te maken hebben.

    Ik ben daar dagen en nachten door van slag.
    Zit dan te trillen als een rietje.
    Hij lijkt mij wel te willen achtervolgen daarmee.
    Zijn laatste ip-adres heb ik niet meer geblokkeerd.
    Het heeft toch geen zin, want hij gaat maar door.

    Het is al begonnen met denegrerende opmerkingen (ook in een privxc3xa9mail aan mij, door Valerie geschreven.)

    Dit is een haatcampagne tegen mij, omdat ik vampiergedrag in Willem voel.
    En ik dit heb gezegd aan Valerie, om haar te informeren hierover (toen voelende als een vriendin, die ik wilde helpen, en mij daarom verplicht voelde).

    Ik trek gerust aan het korste eind.
    Wil daar niet over in discussie.

    Daar waar mensen mij triggeren, is een discussie onmogelijk!
    Valerie en Willem, jullie lijken mijn broer, moeder, zus , en al die anderen wel te vertegenwoordigen, welke mij in het verleden, zoveel als maar mogelijk hebben beschadigd.

    Het is MIJN blog.
    Ik hoef niemand daar verantwoording voor af te leggen.
    Als berichten mij dermate triggeren, gaan ze WEG!!!!!

    En uitdagen laat ik mij niet.
    Niemand is verplicht om te reageren.
    En zeker als ik al heb gevraagd om dit niet meer te doen, waarom blijven jullie mij daarmee bestoken?
    Zogenaamd om mij te helpen!!!!
    Laat me niet lachen, daar klopt totaal niets van.
    Daar trap ik niet meer in.

    Ik heb genoeg leergeld betaald, en dat betaal ik nog steeds.
    Mij beschuldigen van zieligdoenerij.
    Anderen die hier reageren beschuldigen, van dat zij met mij meeslijmen, en mij dieper in de shit duwen, door in mijn (zgn) zieligheid mee te gaan doen.

    Houd aub op met wraak op mij te willen nemen, Valerie en Willem.
    Ik verzoek jullie nogmaals vriendelijk, om geen reakties meer te plaatsen, want jullie doen mij zeer.

    In de hoop dat jullie mijn gevoelens respecteren,
    met vriendelijke groet,
    Mies ~ Dochter Sions.

    Verder wil ik er geen woorden aan vuil maken.

  12. HEY Valerie…

    Ook ik heb denk ik best wel’s iets tegen mies gezegd wat hevig over had kunnen komen, dus het is misschien toch een beetje de toon die de muziek maakt hier…je kunt niet altijd weten hoe diep iemand beschadigd is..

    HEt kan zijn dat het aanvoelt alsof Mies er in blijft hangen, maar wil niet zeggen dat dat ook zo is en dan mag je naar mijn mening niet verkondigen dat iemand “zielig” gedrag vertoond….ik ken WIllem niet en ken jouw weblog ook niet echt, ben er vanmiddag eventjes geweest…

    Ook ik heb wel tegen Mies gezegd dat ze door haar handelswijze haar moeder en bijkomende familie die haar diep beschadigd hebben te veel macht geeft zo…uiteindelijk moet je zelf zorg gaan dragen voor enig geluk in je bestaan, het moet je alleen ook wel lukken natuurlijk en niet iedereen kan dat of is al op dat punt…

    Misschien is het niet de plek van de lezer om te zeggen
    “kom op, blijf er niet zo in hangen”, troosten is altijd goed en als een weblog irriteert dan vermijd ik hem verder gewoon zonder daar booschappen achter te laten…
    Dat is meer mijn idee hierover…

  13. *Jij hebt van Willem een dader gemaakt… DAT heb je gedaan. Is het gek dat ik daar een reactie per mail op heb gegeven? Willem is geen verkrachter, pedofiel of misbruiker, en dat heb je VERDOMME wel van hem gemaakt!! Hoe kun je zulke beschuldigen uiten???

    *(23 Mei, reactie van Mies : “dit heb ik nooit en te nimmer gezegd of beweerd, ook niet gesuggereerd; deze beschuldigingen zijn verzonnen, xc3xa8n VALS”!)*

    Een haatcampagne? Ook dat klopt niet. Jij zegt dingen nu die niet waar zijn. Je ziet dingen die er niet zijn. Je bent echt paranoxc3xafde aan het worden…
    En een “dader” van mij maken? Jij weet HEEL GOED dat ik die dingen die jouw familie gedaan heeft nooit zou doen. JIJ WEET dat ik zelf slachtoffer ben.
    En daarmee, je met dingen blijven bestoken? Na jouw laatste mail aan mij heb ik helemaal niet meer gereageerd, dus ook dat is grote ONZIN. Wraak? Nog meer onzin… Ik zal nooit de dingen doen die mij ook aangedaan zijn. Wat jij nu allemaal zegt… Pfff… Wxc3xa9xc3xa9t je eigenlijk wel wat je allemaal zegt? Eigenlijk maak jij me voor van alles en nog wat uit wat ik niet ben.
    Ik stel je alleen maar de vraag waarom je een reactie verwijderd waar helemaal niks verkeerds aan was. Nu ga jij dingen zitten beweren die niet waar zijn. Jij doet mij PIJN!
    Ik dacht dat ik raar kon doen, maar jij bewijst hiermee dat ik zo raar nog niet doe. DAG MIES!

  14. Ik wil mijn excuses aanbieden aan de mensen die hier komen lezen en maar niet begrijpen waar ze in terecht gekomen zijn en geconfronteerd zijn met mijn woede.
    Ik heb een naar mijn mening een acceptabele reactie geplaatst over het verwijderen van reacties en daarop krijg ik van Mies een reactie die heel erg buitensporig is. Zij zegt dingen die helemaal niet waar zijn, zoals wraak en haatcampagne en ga zo door. Ik heb expres nooit meer gereageerd hier en per mail, dus hoe Mies hierbij komt, geen idee.
    Mies heeft Willem veroordeeld, en dat kwetst mij. Maar dat geeft mij niet het recht om jullie allemaal te confronteren met mijn boosheid.
    Ik kom hier in ieder geval NOOIT meer terug en Mies, ik meen alles van wat ik gezegd heb. Je kunt niet zomaar oordelen vellen over mensen die je niet kent. Jij doet mij en anderen heel erg pijn met de dingen die je zegt. Ja je hebt PTSS en ik CPTSS, maar dat wil nog niet zeggen dat je de vrijwaring hebt om zo te oordelen. Ik heb de vrijwaring niet om zo boos te doen.

    Valerie

  15. waar de ruzie ook om begon en wie wat heeft gezegd is toch niet zo belangrijk
    als het je zo hoog zit, dan kom je toch niet meer
    we zitten toch niet op de kleuterschool?
    wees dan zelf de verstandigste en doe niet waar je een ander, in dit geval Mies van beschuldigt

    mij maakt het niet uit wie wat gezegd heeft, ik vind dat je niet over anderen kan oordelen
    je kan niet voor een ander bepalen dat die iets maar moet vergeten, of bepalen hoe iets aankomt
    we zijn allemaal anders
    en stimuleren kan je ook zonder zo hard te zijn lijkt mij
    en volgens mij mag je op je eigen log alles verwijderen wat je maar wilt
    daar hoeft niemand het mee eens te zijn, maar zo is het gewoon

    in elk geval, wat ik eigenlijk alleen maar wilde zeggen is : wat een mooi gedicht en wat een mooie foto!

    liefs lonnetje

    en sterkte en laat je niet opjutten door anderen, iedereen doet alles in zijn eigen tempo

  16. Mooie woorden Lonnetje,

    ik ben het helemaal met je eens. Wat afschuwelijk al die nare reacties en boosheid. Overigens is hetgeen waar men zich aan ergert bij een ander een weerspiegeling van een eigen onhebbelijkheid.

    Meningen mogen verschillen, laat alleen een ander in zijn of haar waarde en respecteer iemands wens om met rust gelaten te worden.

    Zoals Lonnetje al zegt: ieder zijn eigen proces, met een eigen tempo.

    Mies een dikke knuf voor jou, blijf er niet te lang bij stil staan, botsingen tussen mensen komen helaas voor. Haal eruit wat waardevol is en laat gaan waar je niks aan hebt…

    Liefs
    Iam

Geef een reactie

