Zilverwerk

Zilverwerk3_2 Het korte Jakje
is niet ziek

lang was haar jakje
van verdriet

en zag je Jakje

hele
dagen niet

dan zat zij
met haar boekje

stil in een hoekje

achter
aan

in de kerk

bezig met

haar

te verzilveren

Werk

fractaltekening (Apophysis), kareldg

12 gedachten over “Zilverwerk

  1. Lieve Mies,
    Het ‘verraad’ van je dochter haalt nog veel meer omhoog lees ik in je schrijven. Het haalt oud en nieuw doorelkaar en het maakt dat je je in drijfzand bevindt … je zinkt als het ware. Ik zou je een stro-halm willen toegooien, zodat je niet alleen bent met alles en ik sla een arm om je heen. Niet verdrinken hoor, niet kopje onder gaan. Je pc doet het weer, je kan weer bloggen; laat maar komen die woorden !. Ik luister.
    liefs, Alice

  2. geen dank hoor 🙂 ik herken gewoon erg veel in je schrijven; ben ‘daar’ ook geweest maar sinds 1,5 jaar ben ik heel erg gegroeid. En ik weet hoe alleen je je kan voelen, hoe wanhopig, hoeveel pijn je kan hebben, hoe het je leven beheerst … ja. Dikke knuffel van mij !

  3. lieve mies
    je dochter heeft jullie vertrouwen en geloof in haar ernstig
    beschadigd door de uitlatingen beschuldigingen
    zo goed dat je nu een grens trekt dat het over is en klaar
    al kan ik heel goed begrijpen dat je moeder hart heel hard huilt
    om wat zij heeft gedaan en doet al die pijn en steeds weer proberen er toch te zijn
    lieve mies probeer niet meer te vinden bij haar wat je nooit meer zult krijgen hoe verdrietig en triest ook
    jullie zijn zoveel meer waard dan de waarde die zij jullie toekent
    die is niet reeeel
    jullie wel
    laat aub dit niet voorgoed teniet doen aan jullie gevoel
    jullie zijn goed voor haar geweest
    omgekeerd helaas niet

    het doet zeer heel erg zeer
    maar weet dat je het nooit fout hebt gedaan
    ik wens jullie heel veel sterkte warmte
    en veel liefs van mij karin

  4. Och lief Miesje toch, wat een intense pijn lijd je. Ik zit met tranen in mijn ogen, voel me zo machteloos. Ik zou heel graag een liefhebbende dochter willen zijn voor je. Eerlijk, oprecht, steunend. Samen gelijk aan elkaar, samen leuke dingen ondernemen, dingen delen. Wat jammer dat ik je dat niet kan geven (of maar beperkt).
    Wat vreselijk dat je dochter je zo heeft verraden, ik heb er geen woorden voor. Was het verraad van je ouders niet al genoeg?!

    Miesje-lief, wat kan ik tegen je zeggen, voor je doen? Ik leef zo intens met je mee, je verdient zoveel beter…!!!!!

    Schrijf in ieder geval zoveel mogelijk van je af, mijn oor is er voor jou lieve Floepie-Mies.

    Ik omhels je met 1000 armen
    zorg ervoor dat jij niet valt
    Mijn liefde zal jou verwarmen
    al je pijn wordt ergens anders gestalt

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Voor mijn lieve vriendin Mies.

  5. Lieve mies,

    Ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen. Het doet me pijn en verdriet om te lezen hoe het met je gaat, ook al weet ik niets over de situatie met je dochter. Gelukkig doet je computer het weer en kun je alles van je afschrijven, want dat heb je volgens mij hard nodig. Ik heb vanaf volgende week examens en dus weinig tijd, maar ik beloof je te blijven volgen. Je verdient zoveel meer dan het verdriet dat je wordt aangedaan. Want je bent echt waardevol als persoon. Bedankt voor je lieve reactie bij mij.

    Liefs,
    Nina

  6. @ Iamlief, ik weet dat je dat (al) bent: Eerlijk, oprecht, steunend. En ook ik zou het graag willen wat je schrijft: “Samen gelijk aan elkaar, samen leuke dingen ondernemen, dingen delen”. We doen dat al lieverd, al is het zeer beperkt en alleen virtueel. Toch delen we, en ben ik heel erg blij met jou. Omdat jij Iam bent ❤
    Dank je!

  7. @ Alice, Karin, Nina, Jullie begrijpen mij zo goed. Dank jullie voor de steun en de woorden waar ik mij aan op mag trekken. Dag waardevolle mensen! love you all.

Geef een reactie

