Wat is er, meisje?

Wat is er meisje?
je ziet zo stil
wat speelt in je hoofdje
wat leeft binnen in?

Je oogt zo verloren
achter oogjes verstopt
verdriet te verdringen
de vraag, wat niet klopt?

Stilverdriet

Waar is het leven dat ik liet?
liggen,
: in stil verdriet.

foto, plus bewerking van kareldg

8 gedachten over “Wat is er, meisje?

  1. Goejemorgen Mies 🙂
    Wat een wederom mooi gedicht heb je geschreven. De pijn van het in de steek laten PLUS de kracht dat je doorgaat komen echt op me over. Leuk dat je ook op mijn blog bent geweest, en nee je ging er niet te diep op in; je begreep me ook :)) wat ik altijd erg fijn vind. Dus dankjewel !
    liefs, Alice

  2. lieve mies
    wat een prachtig gedicht vol emotie en gevoel
    zoals je het ook daadwerkelijk bedoeld
    en voelt je in de steek gelaten voelen
    en niet naar je omkijkend mooi verwoord
    ook dat je nu verder gaat
    en hoopt op die hereniging

    alle liefs van mij karin

  3. Lieve mies
    ik kom even bij je langs
    om je te laten weten dat ik aan je denk
    en je veel sterkte warmte en liefs toewens

    alle liefs van mij karin

  4. lieve mies

    wat een intens verdriet spreekt hieruit
    een niet te uiten naar buiten verdriet

    ik wens je heel veel liefs en sterkte
    en hoop dat je het toch een uiting kunt geven

    karin

  5. ik word ook even stil en ik voel bijna het verdriet. Het jouwe, het mijne … heel even.
    Je hebt het mooi verwoord en een prachtplaatje erbij gezocht.
    knuffel van mij

  6. lieve Mies,

    je hebt veel nieuwe logjes tegelijk geplaatst zie ik, maar deze vind ik mooi, weinig woorden maar er spreekt veel uit…
    “wat is er meisje?” schrijf je… ja wat is er meisje, Miesje…?
    deel het maar, laat het maar komen, het mag er zijn… je mag gehoord worden… je hoeft het niet meer te verstoppen…

    en verder, als antwoord op jouw vraag, natuurlijk mag je mij toevoegen aan je vriendenlijst! graag zelfs 🙂

    zoals je misschien hebt gemerkt ben ik de laatste tijd even niet zo heel actief aan het schrijven op mijn weblog, maar dat komt vanzelf wel weer…

    veel liefs, lichtstraaltje

  7. Lieve mies,

    Ik wil graag even op al je logjes reageren. Want dit is een mooi kort gedichtje. En ik zag dat je me had toegevoegd aan je vriendenlijstje wat ik echt waardeer! Ik zal jou zometeen ook aan mijn links toevoegen.

    Liefs
    Nina

Geef een reactie

