Verslagen

Wezenloos staar ik voor me uit
neem geen beslissing, geen besluit
voer ik helemaal niets meer uit
ben ik verslagen en zo stil
geen energie meer die ik verspil
de spil van het
geheel en al verslonden
lik niet eens mijn wonden
omdat daar niets van is te zien,
niets van wat ik verdien

Stil van buiten
geen tranen uiten
levenloos leven
van binnen heerst het beven
gevangene opgesloten

Een verleden tijd
onbevrijd
niet gedijd
aan pijnen lijd
die, niet gezien
geen daglicht zien

niet kunnen verdragen
al die plagen
al hun kommer en kwel
in een lichaam verstopt
bestaan ze wel

Ze mogen niet naar buiten
ik mag ze echt niet uiten
geen tranen laten in tuiten
moet alle deuren sluiten
alle gevoel op slot
gehoren naar hun gebod
verboden laten heersen
en mijn gevoel beheersen

Verstoppen in hoeken en gaten
zo krijgen zij niet in de gaten
dat ik zie en voel hoe ze zijn
doe ik alsof, er is geen pijn
in en om mij heen
leef een leven van geen
bestaan mogen hebben zonder hen
te dienen, en ik ren

vlieg voor hun vereisten
zodat het wereldje zal kloppen
waarin de boze zich kan verstoppen
zich verdekt op kan stellen
ik niet mag en zal vertellen
van hoe zij werkelijk zijn
hoe ik lijd aan hun pijn
hun trucen en hun plagen
zij mij levenslang willen begraven
in hun uit-
dagen!

5 gedachten over “Verslagen

  1. Ik vind het goed en knap dat je dit plaatst. Het is toch de ruimte voor jezelf innemen, wat je absoluut mag. Knap dat je durft te delen en ik hoop dat je hier stappen in kan blijven maken. Zoiets ben je waard!!

    Liefs, Sophie

  2. lieve mies

    ik hoop voor je dat die vrijheid echt dichterbij komt
    ik weet dat je er voor gaat en strijd
    stukje bij beetje alles proberen achter je te laten
    door inzichten van toen en nu
    sommige dingen gaan inderdaad jaren terug
    maar wel goed dat die er zijn om aan te werken
    om naar die zo gewenste eindstreep finish te komen
    erg dapper dat je het hier zo hebt neergezet

    veel liefs van mij karin

  3. Je hoeft je niet te schamen dat je zo’n log maakt. Het is net goed dat je zulke gevoelens en gedachtes uitspreekt (uittypt). Het zal je alleen maar helpen om je beter te voelen.

  4. Door je te schamen blijf je hangen in het gevoel dat het niet “mag” , het is juist goed dat je het plaatst..

    Een persoon in mijn familie zegt dat ik blijf hangen in het verleden..so what, hij snapt me niet..
    Mijn psycholoog zegt dat het juist logisch is dat je blijft hangen in het verleden als er nooit een goede afsluiting is geweest en dat is in mijn geval zo, denk bij jou ook..
    HEb mijn vader ooit een brief van wel 10 kantjes geschreven over alles wat hij me aan heeft gedaan, de pijn, het verdriet, de angst en het antwoord was; dat is verleden tijd..we leven in het nu..
    HEt onvermogen om te begrijpen dat het “nu” voor ons niet echt mogelijk is juist door het verleden, maar nog veel meer omdat het niet uitgepraat is/wordt en dat de pijn niet erkent word en daarom blijft het sluimeren, altijd!

    HEt gevoel van jezelf niets gunnen ken ik…is een bekent gevoel, niets voor jezelf kunnen kopen, maar voor een ander helemaal los gaan…
    Zit allemaal zo diep, die ontwikkeling vind vanzelf plaats als niemand je verteld als kind dat je heel erg waardelvol bent…

    sterkte meid..

  5. Moeilijk te verwoorden, maar wel goed dat je het opgeschreven hebt!
    Het verleden blijft je toch achtervolgen in het heden en het is juist goed als je daar inzicht in krijgt. Dan kun je beginnen aan de ‘verwerking’. Veel stertke en echt bedankt voor de reactie!

    Liefs,
    Nina

Geef een reactie

