Wat ik bedoel met mijn gevoel

Ik hield van de heg
hield van de geuren
de kleuren
in de winter bloemen op de ruit
ik hield niet van mijn bed
daar wil ik uit,
de slapeloze mij

Ik hield van de verte
hield van buiten
niet binnen te houden
een uitweg zoekend,
dat was ik

Ik hield van uitgelaten
vrolijk tollen
vrijheid rondom
overal kijken
speuren, zoeken
vinden mijn weg,
weg was ik

Ik hield van lopen
dartel springen
ik hield van beestjesToverhazelaar1
van onze lieve Heer
telde de stippen,
mijn stipje was niet meer

En ik dacht:
duizend dingen
die ik niet wist
niet bewust
onderbewuste,
fantasierijke ik

Het arm-zalige schaap
onnozel
om te bedriegen
zij die zo liegen
in een model
van mensen verpakt
ingepakte,
ingepikte ik

Voor mensen zo bang
zonder het te weten
zonder verstand
alleen gevoel,
de verstikte ik

De kramp van binnen
krampachtig verstoppen
lachspieren op volle toeren
over m’n toeren
van de angst,
de angstige mij

En ik bad
duizenden woorden
in liedjes zo mooi
in vorm, op rijm,
in gedicht,
het goedgelovige wicht

En ik zong
mondje wijd open
ogen blij
soms gesloten
besloten om aan te passen,
de oplettende mij

Meetrillende snaar
is het echt waar
zijn dit mensen
levende wezens
van binnen zo dood
doodgewoon
van buiten schoon
doch niet gereinigd,
de nietig,
niet tegen hen opgewassen mij

Ik hou van eerlijk
van oprecht
heb mijn woordje
nooit gezegd,
de gezeglijke mij

Maar als ik ben vrij
waar ik van hou
dan zal ik zeggen
Uw Woord van trouw
aan alle mensen
die zonder woorden
kunnen verstaan
en zien met gevoel
wat ik bedoel.

8 gedachten over “Wat ik bedoel met mijn gevoel

  1. lieve mies
    wat mooi geschreven en weergegeven
    hoe jij je hebt gevoeld en nu nog voeld
    en dat je ondanks alles probeerd door te gaan
    heel mooi en intens geschreven
    diep van binnen
    vanuit je gevoel
    knap en dapper
    veel liefs van mij karin

  2. Dag lief miesje-meisje,
    Vond je wat stil op het forum, want hoewel ik weinig typ (niet handig met 1 arm), probeer ik ’t wel allemaal wat te volgen. En van jouw kant bleef ’t (over jezelf iig) nogal stil. Een goede reden om je weblog eens te bezoeken.
    Een prachtig stuk heb je hier geschreven.
    Ik vind je dapper, blijf je vechtlust bewonderen. ’t Is wat stil van mijn kant, maar ik denk zeker aan je!
    Liefs,
    Mirre.

  3. Wie ben jij???
    M’n evenknie
    die ik niet zie?
    Dat overdoofde hoofd
    dat van haar vrijheid wordt beroofd?
    Door pijn…dat steeds maar weer en weer
    geopereerd wordt aan dit zeer?
    Die God om hulp roept
    en antwoordt krijgt van de duivel?
    Heb ik dit geschreven of….nee…ik zie het,
    jij….het is mijn evenknie!

    Iemand die ook deze helse pijnen kent en ze ook net zo ervaart.
    Eefje.

  4. @ Eefje, Dank voor je reactie. Hoe erg het ook is, ook voor jou, toch vind ik het fijn dat je deze woorden achterliet voor mij. Het maakt minder eenzaam, minder ongeloofwaardig.
    Dus, ‘dank voor je bevestiging’, dat zoiets werkelijk kan bestaan.
    Want ik word door geen enkele v.d. medici geloofd. En ik doe ook geen moeite meer om erkenning van die kant te ‘zoeken’/’krijgen’, het geeft altijd weer een knauw, en veel verdriet.
    Alle liefs en heel veel sterkte in je strijd.
    Blijf hopen, en probeer te vertrouwen, Eefje.
    Mocht je contact willen, onderaan staat ergens mijn email-adres.
    Mies

Geef een reactie

