Op de vlucht

Constant op de vlucht Mirrtort
geslagen
van binnen
voor angst, de pijn
verstopt

verschoppeling
zo ver geschopt

niet kunnen stoppen
met verdringen

vergeten dingen
doordringend
keer om

op je schreden
weg van heden
mijn verleden
haalt me weer in

een ver begin
heeft zijn zin
op mij gezet

het is de wet
de rede
van bestaan
kom ik aan
van verre
zo moest het gaan

uit een diep dal
klimt het licht
dat plechtig plicht
het zicht verlicht

6 gedachten over “Op de vlucht

  1. o mies ik moet wel lachen om je humor van het ziekenhuis zoals je het beschrijft ja zo gaat het vaak zo herkenbaar
    die kilte en geen gevoel voor sfeer
    inderdaad net een gevangenis of legbatterij hi hi

    ik vind het dapper van je dat je zo iets kunt schrijven met zoveel pijn

    ik vind het een heel goed stukje

    liefs van mij karin

  2. Hai lieve Mies,

    ik heb gelezen en gelachen, wat kan jij toch ontzettend grappig en sarcastisch schrijven!!! Gaat het over het ziekenhuis in S.? Jeetje wat een ongezellige, kille bedoening! En er is blijkbaar ook niet overlegd met het personeel. Arme artsen, dat is toch ook niet leuk werken zo. Het is er voor de poliklinische patiënten dus hard op achteruit gegaan en het heeft nog bakken met geld gekost ook. Zal wel een prestige-project zijn denk ik dan…

    Ik ben erg benieuwd hoe het morgen zal gaan op de pijnpoli. Is dit een intake? Ik hoop zo dat ze iets voor je kunnen betekenen! Het is in ieder geval beter dan die maffe huisarts van jou! Ik hoop dat de oorzaak van je pijn bestreden/behandeld/weggenomen kan worden, zodat je leven weer pijnloos zal zijn en je eindelijk weer kunt gaan leven, dingen ondernemen en doen die je graag doet.

    Heel veel succes morgen, ik duim!!! Enne, sterkte met het fietsen…brrr…door de kou!

    Liefs
    Iam

  3. Hoi Lieve Mies

    Weer bedankt voor je mailtje heb 2 keer geprobeerd je terug te mailen maar lukt niet,dan maar ffe hier

    Lig ik ook helemaal dubbel van het lachen hoe geinig je weer geschreven hebt,alleen jammer dat wij mensen daar wel mee te maken hebben he

    heel veel succes vandaag waarschijn lijk ben je al weer terug (hoewel)hahaha

    Je hoort gauw van me

    Dikke kus!!!

  4. Lief mevrouwtje,
    ‘Constant op de vlucht’. Dat omschrijft je gevoel heel goed. Tenminste, als ik het goed inschat. Misschien zeg ik het ook wel omdat ik het herken.
    Jazeker, wat schop jij het ver, zeg! Je vecht maar door en geeft je familie niet hun zin. Zo dapper!!!
    En ja, dat meen ik echt en oprecht.

    Dat Licht….dat soms zo zwak schijnt….dat is alle hoop waard!

    Sterkte daar…..

  5. Lopend in het donker van verdriet
    van pijn.
    geen gevoel meer in je voeten handen
    niet meer weten wie te mogen zijn.
    langzaam lopend naar het licht dat je begeleid
    op je weg
    een stem een Grote stem die je antwoorden geeft luister naar wat ik zeg
    je begeleid in jouw vlucht zodat deze minder wordt
    de angst langzaam doet verdwijnen
    op die vlucht de zon weer iets laat schijnen
    pijn van binnen diep in je ziel
    toch daar die hand die je begeleid
    naar die finisch op die berg
    ja helemaal tot aan het eind
    hopende dat de pijn het verdriet
    een plekje kunnen krijgen
    dat jij naar die bergtop zal mogen stijgen
    eens er boven op
    met een grote vlaggestok
    met je rugzak vol bagage aan de mast
    heel erg stevig vast
    niet omkijkend de berg aflopend
    naar een mooie toekomst gaan
    om in een leven vol vrijheid te staan
    met de steun en geborgenheid van Hem om je heen
    nee dan ben je niet alleen
    dat wens ik je toe
    heel veel liefs
    karin

Geef een reactie

