Ik wil het niet meer!

Altijd alles slikken, altijd alles goed maken voor iedereen.
Nergens iets van zeggen.
Van al het geroddel van mijn moeder over mijn zus, haar dochter; en over iedereen. Zo intens gemeen. Die kwaadsprekerij altijd! Rot toch op met jullie gelieg en bedrieg, en jullie zieligdoenerij.

Ik wil niet meer altijd alles sussen, die achterlijkheid van mijn broer verbergen en moeten compenseren. Ik wil kunnen praten, me kunnen verweren, me gewoon kunnen uiten; zeggen wat ik voel dat ze mij aandoen.
Ik wil hun vuilnisbak(kenras) NIET meer zijn.
Altijd anderen alleen maar dienen, alles voor hen opknappen, helpen, inzichten verschaffen, om dan afgeserveerd te worden als oud vuil. Waar ze hun vuil dan op af gaan reageren, of me dood gaan zwijgen, of tegen gaan sneren.

En ik dan mijn verdriet, mijn waarheid, mijn gevoel maar weer moeten verbergen, lachen en net doen alsof ik niet besta met mijn gevoel.

Ik pik het niet meer. Om alles wat gebeurt en gebeurd is te verbergen. Hoe ze met mij omgaan en zijn omgegaan.
Ik zal het ze voortaan voor de voeten werpen, en wel meteen. Dan zit ik maar alleen, kan me niets schelen. Dan verlaat iedereen me maar. Ze waren mijn diensten niet waard.

Altijd mij misbruiken, altijd maar doorgaan, en ik, ik weet niet hoe er mee om (te durven) gaan. Durf helemaal niets te zeggen, ben te perplex (geslagen).

Ja, altijd die slagen die ik moet verdragen. Altijd die druk, dat juk te moeten voelen. Altijd alles snel, op bevel.
Heel gewoon om Miesje te gebruiken, daar dient ze toch voor! Daar is ze immers op afgericht!

En dan ook nog altijd de schuld achteraf, of ervoor in de schoenen geschoven te krijgen en afgeperst. Altijd die vampiers die me belagen; met me slijmen, om mij in te lijven, mijn positieve energie in te kunnen pikken.
Steeds weer gebeurt hetzelfde ritueel: zij bedienen zich van mij, alsof het NIETS is.
Alsof ik NIETS BEN!

Ik BEN!
ik BESTA
ik heb GEVOEL
ik heb PIJN

Ik mag er ZIJN

ook al vinden zij dat toevallig NIET FIJN!

Ik laat me NIET meer aan jullie banden leggen. Daar WIL en ZAL ik voor blijven vechten.

Ik vecht me vrij!

(het zou eens tijd worden, Miesjelief)

11 gedachten over “Ik wil het niet meer!

  1. O, Mies, wat een verdriet. En dat allemaal zo over elkaar heen.
    Goed, dat het hier schrijft, hoor. Héél goed zelfs!!

    Nu wilde ik je graag gewoon even troosten.

    Heel, heel, heel veel sterkte, lieve Mies!

    Ik denk aan je.

  2. wat een ellende mies kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt . wat een verschrikkelijk mens om nog even zo te reageren een trap na noem ik het je bent al zo onzeker en dan nog even de nadruk leggen op de uitspraak van de dermatoloog en dat in twijfel trekken. en met jou met die lyrica het helpt je niet verder waarom komt ze niet met iets anders. er zijn zoveel middelen. o heb zo met jullie te doen dat jullie dit nu allemaal weer moeten doorstaan.
    na al zo veel ellende

    zo krijgt kerst en nieuwjaar een heel nare smaak.

    terwijl je juist zo hoopt op verbetering en dan nu dit.

    ik denk aan jullie en in mijn hart zijn jullie bij me
    ik wens jullie heel veel sterkte en moed toe

    en veel liefs want dit is moeilijk heel moeilijk.

    liefs en een hele warme knuffel gewenst Karin

  3. Oh lieve lieve lieve Mies van me,
    meis wat een intense pijn en een hevig verdriet. Ik huil even met je mee, voel een beetje van de pijn die jij voelt… Kan ik iets voor je doen lieve Mies, lieve Karel? Ik zou jullie zo graag een fijner, beter, mooier, pijnloos leven willen geven, maar dat kan ik niet. Ik voel me zo machteloos, mijn lieve vriendin heeft zoveel pijn en haar mannetje ook…

    Wat een afschuwelijk wicht die huisarts, is het mogelijk om naar een ander te gaan? Dit is toch niet normaal?! Wat een horror, waar hebben jij en Karel het toch allemaal aan verdiend?

    Karel heel veel sterkte 7 januari en ik hoop dat het allemaal meevalt. Je zult de uitslag wel niet meteen krijgen hé? Ik hoop dat ze er meteen aan af kunnen zien dat het hartstikke onschuldig is…

    Lieve beiden, ik kan maar zo weinig voor jullie betekenen, voel me zo machteloos, zou het zoveel beter en anders willen voor jullie beiden.
    Ik leef heel erg met jullie mee, lieve mensen…

    Liefs
    Iam

  4. Hoi Mies
    Onze huisarts (waar we een uitstekend contact mee hadden) stopte ermee. Met zijn opvolgster konden we het niet vinden. Geen probleem om over te stappen naar een ander.
    Dat je negatieve ervaringen hebt uit het verleden. Wie niet? Ik ook. Ik heb in het HEDEN een aantal goede vrienden. Ervaring dxe0xe0rmee kan ik daar tegenover stellen. Jij niet? Ja toch? Waarmee het verleden niet minder pijnlijk wordt. maar jij en ik leven toch in het HEDEN?
    Groetjes, Nick

  5. Lieve Mies,

    Wat een toestanden allemaal.
    Ik lees, dat anderen je aanraden een andere huisarts te nemen. Dat lijkt me een prima idee. Dit kan toch niet…..
    Jeetje, dat Karel dit weer moet overkomen.
    Zoals je weet zijn er bij mij ook al verschillende plekjes weggehaald.
    Alles was goedaardig. Uit voorzorg hebben ze die weggehaald.
    Het geeft hoe dan ook een goed gevoel, dat het weg is. Het idee dat het een kankersoort is, maakt het toch zwaar, ook al is het goedaardig.
    De uitslag hoorde ik elke keer pas 2 weken later. Toch elke keer weer die spanning.
    Wens Karel sterkte van mij.
    Fijn trouwens, dat hij daar wel een fijne arts heeft.
    Goed dat je meegaat. Heerlijk, dat je hem zo kunt steunen.

    Veel liefs
    Anja

  6. @THX. Wij zijn echt blij met jullie reaktie’s.
    Het doet erg goed dat jullie de moeite nemen (om het zo maar eens te zeggen) om ons zo tot steun te willen zijn, dat jullie meelezen en ook meedenken, cq meeleven.
    We houden goede moed!

    Zo fijn dat jullie reageren en dat ik het hier toch kan schrijven, want vaak durf ik ook niet.
    Het liefste houd ik mij groot, en zou ik (hier) geen ptss-er willen zijn. Helaas, toch haalt het me (ongevraagd;-)) telkens in,
    en krijgt de pijn letterlijk zijn zin.
    Toch blijven we hopen op een nieuw begin.
    Vast en zeker,
    zeker te weten,
    om nooit te vergeten.

    Allen veel goede moed
    Alles komt goed!

  7. O lieve mies

    vreselijk steeds weer die strijd te moeten leveren steeds weer
    moeten zeggen dat je het niet meer wilt

    niet meer aan hun grillen wilt voldoen een eigen leven wilt leiden heel goed en dat mag ook en hoor je ook te krijgen.

    laat ze voor wat ze zijn en kom maar voor je zelf op en kunnen ze daar niks mee het zij zo voor jou komen er betere tijden
    dan hopelijk en je bent al zo ver je strijd zo dapper door]

    je gaat er komen hooor

    lieve mies akelig al die herinneringen en steeds weer die strijd maar eens dan is het over dan komt jou mooie tijd.

    die ik je van harte gun.

    heel veel liefs en warmte en ik denk aan je
    Karin

  8. Goed zo lieve Mies, gooi die boosheid, onmacht en ellende er maar eens uit!!! Je komt voor jezelf op, geeft je grenzen aan en pikt het niet meer. Je bent niet langer monddood, machteloos. Je laat niet meer over je heen lopen!!! Ga zo door, laat de sterke Mies maar lekker naar buiten komen!!!

    Je weet best wat goed is voor jezelf en wat je (niet meer) wilt. Hou je daar aan vast, volg je gevoel.

    Nooit meer zoals het vroeger was!!! Wxc3xa9g ermee!!!

    Dikke knuffel
    Iam

  9. Hoi Mies,

    Dankjewel voor je reactie op mijn weblog, lief van je!!

    Ik kon in je berichtje met je meevoelen, de frustratie die in je zit omschrijf je goed. Rottig dat je je zo voelt zeg.. wel heel goed dat je ziet dat jij zelf een persoon bent en dat jij ook gevoel hebt en iets te zeggen hebt over je leven! je bent je eigen instrument!

    ‘ik BEN!
    ik BESTA
    ik heb GEVOEL
    ik heb PIJN

    Ik mag er ZIJN

    ook al vinden zij dat toevallig NIET FIJN!

    Ik laat me NIET meer aan jullie banden leggen. Daar WIL en ZAL ik voor blijven vechten.

    Ik vecht me vrij!’

    Inderdaad!! Ga ervoor!!

    Liefs,
    ffie

Geef een reactie

