1 gedichten in het klad

================================================================================
25 Mei 2008-05-25

God heeft mij nooit verlaten.

Ze hebben het toch voor elkaar gekregen,
dat moet ik erkennen.
Ze hebben mijn Godsbeeld vernield,
daarom voel ik mij zo in tweexc3xabn gespleten,
daarom doet alles zoxe2x80x99n zeer.
Ze hebben het Kind van God van me losgerukt,
het proberen op te zetten tegen God,
te stoken tussen God en mij.
Mijn vertrouwen verkracht en gebroken.

Ik weet nu niet meer waar ik het zoeken moet
van hun ellende.

Mijn vluchtweg, mijn weg naar God,
ze hebben die opengebroken en geblokkeerd.
Alles hebben ze er aan gedaan om twijfel, angst,
wantrouwen, enz. te zaaien in mij, tov God.
Het is ze gelukt.
Ik ben / moest voor hun duvel gaan dansen.
Ben de weg totaal kwijtgeraakt,
uit het zicht God,
ik ben verbijsterd door mijn inzicht,
Uw inzicht in dit gedicht.

Heel de weg, Uw weg, Uw Waarheid,
hebben ze verkracht
in U en in mij, in Wij,
nooit meer samen? dat wilden zij.
De weg geblokkeerd met hun boze geest,
een puinhoop gemaakt
van al mijn en Uw wegen voor mij.

Om nooit meer te zien, mijn Morgenlicht,
Morgenster, weg, ver, ver, ver weg,
mocht er nooit meer toe komen.

Man / vrouw van mijn dromen, mijn verlangen
zo zeer, telkens weer gebroken, afgesneden,
afgehakt, gedupeerd, afgeleerd, gestraft,
gebombardeerd, weggevaagd, opgejaagd;
dagen maanden jaren eeuwen.

Afgesneden van Uw trouw,
ik moest houden van hun zonden,
mocht beslist niet meer houden van Jouw,
van Uw Liefde en Trouw,
mocht niets in die zin meer ervaren.
Niets meer voelen van Uw warmte van Uw licht,
Uw plan Uw genade,

Uw liefdevolle erbarmen om mij,
om iedereen die U zo graag wilt omarmen, troosten.

De Trooster is ook voor mij, ook al zeiden zij,
: jij ben niet goed snik, te goed gelovig.
Ik moest mocht niet denken aan een liefdevolle God,
aan een God waarvan ik alles mocht,
om wat ik voelde van binnen
daar mocht ik niets mee beginnen.

En nu, ik schreeuw om U, kom terug!
laat mij de Waarheid, de enige Echte
weer voor ogen zien, weer voelen in mijn hart
mijn boezem, Uw eeuwige trouw:
ons houden van en met elkaar.

Blind moest ik mij staren op mijn vader en moeder.
Hun duisternis gemaakt tot een licht,
dat zeer doet aan mijn ogen, dat mij heeft verbrand,
door en door de hel voor ogen,
zo hebben zij mij door en door bedrogen,
alles krom gemaakt, wat recht was in Uw ogen.

Mijn ogen, ze doen zoxe2x80x99n zeer,
wanneer zie, ontmoet ik U weer,
het gaat zo te keer mijn verlangen.
Mijn berouw, hou van Jou, Jij van mij,
zo samen vrij, dicht bij elkaar, eenwording
in het ware Licht, dat een weldaad zal zijn
voor mijn en Uw ogen, Uw zicht

Voor altijd dicht bij Jou, nooit meer weg
nooit meer bestookt, nooit meer bang
dat was ik al zo lang,
nooit meer twijfel gezaaid, alles opgeschoond
ik was uitgewoond.

Heer kom bij mij binnen
om nooit meer weg te gaan.
Dat heeft U nooit gedaan, U was er altijd, hebt geleden
mijn pijn diep van binnen, weggekust
maar ik vond geen rust, kon U niet meer voelen.

Een lange weg, afgelegd, het lood in mijn schoenen
maar we gaan door, door en door
dringend op zoek naar dat eindpunt van Licht
Morgenster is in zicht, dat wilde ik even kwijt.

Het enige dat ik niet ben kwijtgeraakt
wat ze niet konden vernielen
zijt Gij geweest, altijd hier geweest,
ongemerkt U was zo sterk in Uw zwakheid gehuld
en had zo extreem veel geduld

Een gedachte over “1 gedichten in het klad

  1. prachtig verwoord lieve mies

    van wat je voelt en nog voelt

    maar ook dat je zo sterk en dapper bent.

    en vertrouwen hebt in god
    jouw veilige haven deze zal er altijd voor je zijn.

    ook al zijn er nog dagen met veel verdriet en pijn.

    hoop dat het vertrouwen je wonden mag verzachten.
    voor jouw mijn grootste wens pijnvrije en rustige nachten.

    heel veel liefs en een warme knuffel van mij Karin

Geef een reactie

