Het duurde maar even, maar tòch…!!!…

Het gebeurde op 1 Dec. 2008:

Die ochtend werd ik wakker, even wakker zonder pijn, zonder die beknelling te voelen van hun duivelse heerschappij.

Vervolgens voel ik: ik ben goed, het is weg, wat er staat tussen God en mij.

Oh, wat een zalige belevenis.

En ik voel: ik heb het goed gedaan. Ik heb ze lief gehad, altijd.

En die Liefde, ze is niet kapot gemaakt. Die Liefde, dat was God.

Het is een Geschenk dat in me zat, en altijd al in me zat.

Duiveljezus2 Maar stiekem

ben ik bezeten
geraakt,

zo stiekem zijn zij tussen God en mij in gaan zitten;

ze deden alsof zij God waren, en ik ben hen gaan be-dienen.

Als dat toch eens zou kunnen, dat die boze geesten opgeheven werden,

dat ik ze allemaal had doorgrond.

Doorvorst, de vorst van deze wereld. Hartlelie 

Dat ze waren opgelost,
die pijn en angst verdwenen zouden zijn.

Dan zou er weer leven zijn voor mij.
Een leven na mijn eerste dood;
want het doodsescader,
het heerst(e) over mij.

Het waren misschien maar 2 minuutjes.
2, of 3 zalige minuten.
Als een openbaring, zo voelde ik: het was goed.
Het maakte niet uit, of die buren nu zo klierde, of ik in een krot zou wonen, alles was goed.

Ik was vrij, en zxc3xb3xc3xb3xc3xb3 ontzettend blij, zxc3xb3 vol levenslust.
Lust om van alles leuk te gaan vinden om te gaan doen.
Zo’n vrede, zo’n blijheid in heel mijn wezen.

Ik was weer als dat kind van vroeger, zo levenslustig, zo genieten van "er te zijn".

Doch, helaas………erna weer totaal overheerst door pijn allom, door en door.

Maar……ik heb het gevoeld, en het was schitterend, krachtig, prachtig, en onvoorstelbaar MOOI!

Blijkind

Als dit toekomstmuziek is,……..??????
Zal dit me te wachten staan……??????

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““

Oeps, nu ik dit type, hoor ik het geschreeuw van mijn moeder weer in mijn hoofd, zo vreselijk (be)dreigend : "er staat je nog wat te wachten, reken daar maar op!! Dat voorspel ik je!! Dat geef ik je op een briefje!! Pas maar op, wxc3 t IK JE ZEG!!!!!!

Niks van aan trekken, Miesje. Geloof maar: jij zit goed!

3 gedachten over “Het duurde maar even, maar tòch…!!!…

  1. Er staat je zeker iets te wachten, Mies.
    Maar niet wat je moeder bedoelde.
    Een lxc3xa9ven na al dat vechten.
    Vol vreugde, zonder pijn.

    Ik wens je nog oneindig veel pijnloze minuten, Mies.

    Veel sterkte.
    Kim*

  2. o mies wat prachtig
    ook al was het maar voor heel even de eindstreep komt dichterbij
    ja de vrijheid waar je zo voor vecht hebt gestreden en nog doet het wordt je gegeven.

    sterk als je bent zal je dit overwinnen.
    om maar met die paar tellen te beginnen

    super blij ben ik voor je en super trots

    zo dapper zo sterk als een rots.

    dit heb ik je zo gegund en hoop met heel mijn hart dat
    je nog meer van deze momenten mag beleven

    dat god je nog meer van deze mooie minuten gaat geven
    steeds langer steeds meer

    weg van al die pijn nee geen zeer

    o ja ben super blij voor je

    heel veel liefs van mij en veel warmte toegewenst met dit hele mooie moment

    Karin

  3. Lieve Mies,

    Het kan dus wel! Hoop dat je het positieve gevoel vast kan houden.

    Ik wil je even laten weten dat ik je zeker lees, maar dat het niet altijd meteen lukt te reageren door de situatie. Maar ik denk dat je dat wel snapt.

    Heel veel liefs en ik denk aan je!

    Valerie

Geef een reactie

