Eerst zo fijn, en dan de wraak; zo blijft het ráák! (trigger)

Oh, wat heb ik gisteren weer gevochten om te kunnen bestaan. Poetsen Voor het eerst sinds maanden heb ik de keuken "goed" schoongemaakt.
Ik ben er vol enthousiastme aan begonnen. En op een gegeven moment was ik ook aan het zingen. Dat voelde zo heerlijk.

Maar plots kwam Karel het huis binnen, en durfde ik niet meer. Zo idioot!
Mens, waarom durf je niet te zingen, waarom durf je je gevoel niet te uiten, niet naar buiten te laten komen wat je van binnen voelt?

Zingen Ja, zo was het vroeger. Ik zong altijd. Nu besef ik, hoeveel jaloezie dat moet hebben opgewekt bij mijn familie!
Opgewekt, omdat ik opgewekt was, en altijd zo tevreden.
En ik besef nu pas, hoe dit altijd hun wraak opgeroepen moet hebben.

En Miesje, ze zong maar door.
Ook om niet te hoeven voelen,
wat er werkelijk
lag, op de loer.

Oh, wat vluchtte ik in muziek
in blijheid
zo crexc3xaberde ik vrijheid

het kon niet op
maar, wat een strop

het haalt me in
txc3xb2en had ik het naar de zin
nxc3xb9 is het: hun zinnen op wraak
en altijd raak
een kwalijke zaak!

““““““““““““““““““““““““““““““““““““

Fietsen

En tegen het einde van de middag
het karwei gedaan
zo tevreden, ook nog op de fiets voor Karel naar de h.a. gegaan.
(om een verwijzing op te halen). Eerst nog even naar de stad gefietst, en een paar bloeiende plantjes gekocht.
Weer thuis, ik was zo voldaan moe, zo blij, zo opgewekt, zo vol goede moed.

Ik had dat laatste in mijn dagboek geschreven………..en ja hoor:
de pijn sloeg weer toe.
Het werd al erger en erger.
Zo vreselijk "door en door".
De avond
de nacht
een verschrikking!

Pijn_in_gezicht
En ook vandaag…..om NIET door te komen van de pijn
xc3xa9xc3xa9n en al venijn
ben gebroken
en het is weer als vanouds, zoals het de laatste jaren iedere dag is: pijn die me treitert, kou die dendert, "het mes snijdt aan alle kanten":
ja, maar dan wel in MIJN lichaam,
in mijn hoofd, in mijn mond.
En de vraag: "mens, wat hxc3xa8b je toch?

Help! de pijn, hij slokt me op!

Geweldadige_pijn

5 gedachten over “Eerst zo fijn, en dan de wraak; zo blijft het ráák! (trigger)

  1. Lieve mies

    vragen staan een mens vrij
    vragen geven antwoord en maken soms blij

    vragen het hoe het wat het waarom
    vragen het antwoord niet te krijgen
    de werkelijkheid verdraaid zo krom

    maar ik weet zeker dat er een paleis voor
    jou zal zijn waar jij verlost zult zijn
    van al jou verdriet en pijn

    en jij mag best vragen.
    je hebt al zoveel moeten dragen en verdragen.

    lieve dappere strijdster lieve dapper mies
    dat kasteel zal er komen dat is er niet voor niets

    heel veel liefs van mij karin

  2. Hee meisje, mooie web-log heb je!

    Met belijdeniscath hadden we heb pas over ‘waarom’-vragen. We kwamen tot de conclusie dat, zolang we die vragen stellen, we met onszelf bezig zijn, en we in de knoop komen. Het is belangrijker om Hem de eer te geven.
    Vertrouwen is moeilijk en Hij begrijpt het wel als je vragen heb.. maar blijf er niet bij stilstaan..

    Sterkte,,

    Liefs
    Rosanne

  3. Wat mooi Mies!
    Ik vind dat je het hardstikke goed doet!
    En je hebt netjes je weerwoord gegeven aan je huisartse.

    Dankjewel ook voor je lieve e-card en dat je aan ons denkt en voor ons bidt!!
    Het is helaas te druk voor een lange mail vandaag, maar je bent niet vergeten hoor!

    Dikke knuffel,
    Miriam

  4. o mies wat vreselijk voor je
    wat naar dat je je zo ellendig voelt.
    ik maakte nog wel een dolletje met de witte lijst maar
    nu ik dit lees wat erg voor je.

    heb je laatste foto ook gezien zo herkenbaar en zo angstig voor jou je zo te voelen

    lieve mies ik denk aan je een heel warme knuffel van mij
    met heel veel liefs karin

  5. @ Lieve Karin, ik ben dol op dolletjes, dus plaats ze gerust, altijd! Heerlijk om humor te hebben gekregen,
    daarmee sla ik mij ook door het leven.

    Ik ervaar die humor ook als een Geschenk,
    om even te kunnen relativeren.
    Het tilt mij dan ahw weer helemaal op, en er even bovenuit.

    Dag lief kloepoekje, by the way : wij nemen er meestal nasi bij 😉

    Lieve knuffel van mij.

    p.s. Wat erg voor je, dat het laatste plaatje zo herkenbaar voor je is.

Geef een reactie

