Medicijnen á la Chinees

Vandaag moest ik voor controle van de Lyrica naar de h.a.

Huisartslach

Poeh, poeh, het was me het "gesprekje" wel, zeg! Ze wil me maar steeds in die hoek duwen van "het positief denken". Juist dxc3 t, wat ik altijd heb gedaan, en waardoor ik  juist met die ptss zit opgescheept; waarmee ik me altijd heb geforceerd (ook om overal een lolletje van te kunnen maken). Zij denkt, dat als ik maar niet aan die pijn denk, dat die er dan ook niet is. De pijn negeren, een soort van hypnose-therapie consequent toepassen op jezelf. En maar volhouden dan, hxc3xa8!

Oh, wat heb ik dat vroeger lang volgehouden, mezelf voorgehouden dat er niets aan de hand was; dat alles goed was, geen centje pijn. Tevens altijd mijn gevoel negeren, en over mijn grenzen heen laten gaan (plus dat ik er zelf ook overheen ging).3xstetoscopen

Ze moest eens weten hoeveel moeite het een "normale" ptss-er zou kosten om xc3xbcberhaupt zo uit te kunnen leggen aan haar, hoe het werkelijk is en voelt allemaal.
Ik heb goed "mijn mannetje gestaan". Op ’t laatst zei ze ook : "ik wil je niet aanvallen". Dat weet ik, zei ik: "je doet je best". Het was een heel lang gesprek, waarin ik toch steeds weer de verdediging in werd gedwongen . Zij kxc3 n het gewoon niet begrijpen. Ze wil het waarschijnlijk wel. En ze wil me ook wel helpen.
Ze heeft het "niet in huis".

.

Feestdagen By the way, vanwege de feestdagen (hatsjikidee) kreeg ik een extra voorraadje medicijnen voorgeschreven. Bij de apotheek waren Karel en ik aan het tellen hoeveel soorten het zouden zijn, we waren een beetje aan "het keten". Ik kwam niet verder dan 3 : ja, dat waren er voor mij al genoeg, 😦 .
Doch Karel had gelijk, het bleken 5 verschillende soorten te zijn; waarvan de bxc3xa8tablokkers (die ik voor dat op hol geslagen hart krijg) in grootverpakking .

.

Pillen_2

Door dat tellen en de spanning had ik alweer een giechelbui.
De apotheek zit bij ons in een winkelcentrum, en vlak ernaast zit de Chinees.
Het rook in de apotheek ook naar chinees eten.

Toen kwam die apothekers-assistente ineens met een grote witte zak naar ons toe.
Ze zette die grote zak voor onze neus op de toonbank terwijl ze op een zeer lijzige, beroepsmatige toon (ook zo heel langzaam, alsof ze er xc3xa8rrug moe van was geworden) zei : "dit is ’t dan , compleet hxc3xa8" ?

.

.

Sambalpotje_3Toen flapte ik er al lachend uit: ook sambal bij?

Ik geloof wel dat ze de mop snapte.
Die associatie, hxc3xa8? zoals je ook bij de afhaal-chinees ineens zo’n grote zak op de toonbank krijgt aangeboden.
Oh, wat moesten we daarom lachen. Het : "eet smakelijk", ontbrak nog.

.

.

Heerlijk, : "nog wat pammetjes erbij?

Voortaan zal ik altijd lachen bij de apotheek.

Sambalbij

p.s. de h.a. wilde de Lyrica nog 14 dagen uitproberen.

Op goed geluk dan maar weer 😉

6 gedachten over “Medicijnen á la Chinees

  1. inderdaad is dat pas achteraf te merken en te voelen

    jaren lang zoeken naar de juiste hulp en jaren lang vragen om de juiste hulp wetende dat god je alijd bijstaat en dan de inzichten
    die pas veel later komen dan je gedacht had ik kan er ook over mee praten nu pas vele jaren later maar het is goed om in te zien

    en te verwerken ja ik heb gelukkig een heel goede therapeut maar ook een heel goede waar ik altijd op vertrouw en dat is god

    hij wijst me de weg te gaan en met zijn hulp weet ik dat ik nooit alleen zal staan net zo als jullie

    ik wens jullie heel veel liefs en alle goeds en een knuffel van mij Karin

  2. Haha die Mies!
    Wat een bananengrap is dat!
    Ik ga wel met die banaan, maar niet in de bananen, hoor.
    Dat kleeft me te veel. Haha!

    Je duimen heeft geholpen: de plaatjes deden het.
    En ik ben gelijk weer wat vrolijker, dusseh….op die manier werkte je link ook nog 😉

    Dagdag!
    Kim*

  3. Fijn dat de emdr achteraf goed geweest is voor je, ondanks het gevecht.
    Moeilijk is het soms hé om te vertrouwen op God.
    Maar Hij is de enige die je echt helpen kan.
    Sterkte met alles en zorg goed voor jezelf
    liefs marijke

  4. Wat ben je ook een mafketel, Mies.
    Met je afhaalmedicijnen. Met sambal lijken me die niet echt lxc3xa9kkerder smaken, hoor!

    Het is mijn beurt om te blijven/gaan duimen.
    Hopelijk gaan ze uiteindelijk toch nog werken, die Lyrica.

    Knuffeltje van mij,
    Kim*

  5. geweldig je tekst en uitleg.
    vervelend wel dat je weer zo in de aanval moest he bah.

    ik heb het hele verhaal gelezen en moet wel vreselijk lachen om die chinees en de sambal

    geen kloepoek bij?
    haha wat een mop

    echt super hoe je er mee om kunt gaan.

    wens van mij een heel warme knuffel en veel liefs karin

  6. o o mies heb je tekst nog eens gelezen en ja ik word er ook melig van hoop voor je dat de medicijnen hun werk gaan doen.

    en dat je eindelijk verlost wordt van je pijnen of in ieder geval minder pijn hebt

    nog een vraag tot besluit

    had je ook witte lijst bij.

    liefs Karin

Geef een reactie

