Ik ben voor mezelf opgekomen

Gisteren heb ik met de huisarts getelefoneerd. Dit omdat ik nu toch echt iets tegen de pijn wil hebben die me al zo lang overheerst. Ook wilde ik informeren of I., de EMDR-therapeute iets aan haar had geschreven over de afloop van de behandeling.

Het bleek dat I. 2 Okt. met mijn h.a. (ook een vrouw) over de telefoon had doorgegeven dat de behandeling niet het gewenste resultaat had, en dat I. me ook niet van die pijn kon verlossen.

Ik heb vaak een poging gedaan in het mijn h.a. proberen duidelijk te maken hoe moeilijk die pijn te verdragen is. Doch steeds wordt ik dan onderbroken, of gaat ze over mij heen. Het is net alsof ik dat van haar niet uit mag spreken, dat ze me gewoon niet wil begrijpen, en het niet weten wil. (Ja, zeker omdat ze er geen remedie voor heeft, en ze dat niet toe wil geven tov haar professie.)

Het gesprek verliep verder zo: (M. dat ben ik dus ;-)).

M. : Graag zou ik nu toch iets tegen die pijn willen hebben, iets van spierontspanners. Ja, ik durf het eigenlijk niet uit te spreken, maar die pijn zit onder mijn huid in mijn hele gezicht, het lijkt wel of het onderhuids uit elkaar wordt gereten. Sorry, maar het is er constant.

h.a.:Als je die pijn hebt dan moet je je veilige plek opzoeken, dan gaat het wel over.

M. : Die pijn is er 24 uur lang, behalve als de slaaptabletten werken; en ook gebruik ik af en toe Diazepam (liggen is in feite niet te doen met die pijn). En die veilige plek is voor mij God.

h.a.: Je moet een andere veilige plek crexc3xabren, want als je naar God gaat krijg je gelijk een schuldgevoel.

M. : Nee, ik heb helemxc3¡xc3¡l geen schuldgevoel.

h.a.: Toch moet je een andere plek crexc3xabren. Dan stel je je maar een mooi stuk natuur voor.

M. : Ja, dat doe ik al, en dan bedenk ik dat ik daar ook God kan voelen. Ik heb nl al eens een ervaring gehad, dat is al jaren geleden;toen had ik het ook heel erg zwaar. Ik kon helemaal niets meer voelen. Ik ben toen naar boven in de tuin gegaan, en heb naar boven naar de lucht gekeken, (in mijn wanhoop) en toen ervoer ik iets van warmte van bovenaf in mij komen. Toen kwam heel langzaam mijn gevoel weer in mij terug.

En ik vind dat ik het heel erg goed doe. Want ik hoef echt niet te automutileren, ik heb vanzelf al zoveel pijn, welke een ander zich vanuit wanhoop gaat visualiseren. Dat Burning mouth syndroom doet echt erg zeer, net alsof er allemaal glasscherven in m’n mond zitten, en ik eet txc3xb3ch. Dat vind ik ontzettend goed van mezelf. Verder bewegen mijn tenen vanzelf, en heb ik die kou en onrust in mijn benen, e.d.

h.a.: dan geef ik je een middel dat ze ook geven tegen epileptie. Dan kom je over een week bij me om te bespreken hoe het is gegaan.

M. : Kan ik de Temazepam erbij blijven nemen?

h.a.: ja, dat zal je wel moeten. (einde)

Dat laatste zei ze op een denegrerende toon ; ik hoorde haar bwvs denken: "ja dat zal je wel moeten, want je bent er immers aan verslaafd! Terwijl ze weet dat ik daar juist zo’n moeite mee heb, om daar afhankelijk van te zijn geworden; dat ik daar echt mee heb geworsteld, ivm schuld. Maar dat ik ze gebruik /nodig heb, vanwege die gruwel-pijn, die nxc3xb2g erger is als ik lig.

Nu heb ik Lyrica 75mg. 2 x per dag.
Ik ben er nogal dizzy van. Nu stond ik sws al vaak te tollen op mijn benen, dat is nu meer "zwabberen" geworden. Ik heb weinig controle over mijn lichaam. Toch voelt het wat beter. De pijn is niet weg, zeker niet als ik lig; dan is het eerder nog erger. Toch heb ik goede hoop. Vooral ook omdat er weer inzichten bij zijn gekomen. Daar zal ik de volgende keer iets over schrijven, als het wat minder emotioneel beladen (geworden) is.

Ik heb veel twijfel om dit te posten, dus misschien haal ik het later weer weg.

Voor degene die het leest : "bedankt! (van M.)

6 gedachten over “Ik ben voor mezelf opgekomen

  1. lieve mies

    haal het aub niet weg je had het volste recht om voor jezelf op te komen je hebt die pijnen en die zijn echt en je huisarts is ervoor om je gerust te stellen en je er iets voor te geven als er iets voor is. het is geen aanstellerij en je hoeft geen sorry te zeggen hoor.

    en ik vind het helemaal niet kunnen dat ze op zo’n denigrerende toon dwars door je heen je moet focussen op een andere veilig plek.

    jouw veilige plek is die van god en daar vertrouw je op en daar is niks mis mee.

    zij mag mensen niet veroordelen en oordelen omdat zij misschien een andere mening is toegedaan,

    je hebt het heel goed gedaan hoor dappere lieve mies om zo sterk voor je zelf op te komen en vertrouw maar op je veilige haven

    de warmte van bovenaf

    het helpt jouw in je verwerking en dat is goed

    je bent al een heel eind gekomen door zo standvastig voor jezelf op te komen super.

    lieve dappere mies alle respect en bewondering voor jouw heeeeel
    heeel erg goed gedaan

    heel veel liefs van Karin

    p.s. houd het maar in ere waar je in geloofd dat is veilig en goed.

    nog een gedichtje wat er vroeger in mijn poezie album is geschreven.

    dit vind ik nu wel toepasselijk.

    vraag niet wat een ander zegt
    van zijn doen en laten

    handel eerlijk en oprecht.
    en laat de mensen praten.

    vertrouw daar maar op op het goede

    nogmaals liefs van mij Karin

  2. Hallo Lieve Mies,

    Sluit me aan bij mijn voorgangster,en vind het zeer zeker heel goed van je dat je het gedaan hebt en ik weet hoe makkelijk mensen dan over je grenzen heen gaan dit is wat ze eigenlijk doet>

    Zij voelt niet de pijn en jij wel en jij kent jou lichaam het beste en iemand die nooit pijn heeft kan zich onmogelijk in leven wat jij voelt mischien moet je haar eens een kwartiertje een wasknijper op haar vingertop laten zetten en dan eens vragen hoe dat voelt deze tip heb ik van iemand gekregen toen ik ook steeds tegen het onbegrip aan liep en die gene gaf mij deze tip!

    Ik hoop met heel mijn hart dat de meds aan slaan (heb wel positieve dingen over dat medicijn gehoord) al zou je maar eens een lekker nacht slapen he vrouwke.

    Heel veel sterkte!

    Lieve groet Henriette

  3. Niet weghalen hoor lief Miesje!!!!
    Hoe die ha op jou reageert zegt VEEL meer over haar dan dat het ook maar iets over jou zegt! Wat een hork van een vrouw die ha! Tss! Alles beter weten en zo denigrerend doen tegen mijn Mies! 😥 Foei toch!

    Ik hoop dat je baat hebt bij de Lyrica. Veel baat. Je werkt zo hard, je knokt en vecht en weet toch altijd nog positief te blijven. Ik vind je een fantastisch mens lieve Mies.

    En oh ja, hoe komt ze erbij om met jou in discussie te gaan over jouw veilige plek?! Ga jij maar lekker naar God, als dat voor jou een veilige plek is (niet in het echt weggaan natuurlijk he? Zo bedoel ik het niet!).

    Een heel dikke knuffel van mij voor jou.
    Dag dappere Mies!
    XXXXXXXXX
    Iam

  4. Tja, Mies….wat ik nu nog toevoegen aan alle reacties hierboven.

    Ik bewonder je voor je lef. Dat zou je nu eens vaker moeten doen, zo voor jezelf opkomen. Oefen het maar goed, want dit mag je gewoon doen. Je doet het voor je eigen beterschap en je doet er niemand kwaad mee zo. Super gedaan!

    Nu heel hard hopen, duimen en bidden dat de medicijnen echt gaan helpen,he?

    Vertrouw idd maar op God…da’s het beste 🙂

    Liefs en een knuffeltje van mij!

  5. Lieve Mies,

    Je hoeft je log echt niet weg te halen hoor!

    Ik heb bewondering voor je dat je toch voor jezelf opgekomen bent!
    Ik hoop dat de medicijnen die je nu krijgt gaan werken.
    Ik bewonder je echt, hoe je dit zo doet. Geen idee hoe het moet voelen wat je hebt, maar als ik aan momenten terug denk dat ik pijn had en daar dolgraag van af wou… En dat jij dat iedere dag moet doorstaan… Pfff… Echt, je bent een kanjer!

    Ik denk aan je! En die mail heeft echt geen haast, neem de tijd.

    Liefs, Valerie

  6. @ Een dankjewel, aan al die lieve mensen die mij zxc3xb3 steunen, die er voor mij willen zijn in het bemoedigen; en zeggen dat ik het goed heb gedaan. Ik ben echt blij met jullie reakties, het doet mij enorm goed.

    Ik zal niet de enige zijn, die nooit geleerd heeft om voor zichzelf op te mogen komen. Ik deed dit wel altijd voor anderen, doch mocht thuis nooit “mijn mond open doen”.

    Het is extra moeilijk voor mij, om txc3xb2ch te eten ondanks dat “bms”; nog steeds speelt er op de achtergrond een soort van anorexia-neiging.
    Dus, eigenlijk is het een dubbel gevecht.

    Jullie zijn waardevolle mensen, en graag wil ik ook jullie bemoedigen, in waar jullie nu toch ook de worstelingen tegen komen, en al tegen gekomen zijn.
    Thump up allemaal.
    Heel veel goede moed en liefs
    van Mies.
    God bless.

Geef een reactie

