Overwinning op mijn vader

24 Okt.

Vannacht had ik een droom over mijn vader.

Droom:
Vannacht zag ik mezelf zitten op een bank in een huiskamer.
Hij zat rechts van mij.
Ik zat ook in mijn eigen lichaam in die droom, ik was ook dat meisje dat links naast hem zat.
Hij (mijn vader) wilde met mij vrijen, me zoenen, mijn borsten kussen; hij wilde veel meer van mij.

Maar bij iedere toenadering van zijn kant, bij elke poging van hem om iets van sex (intense sex) met mij te beginnen, zei ik zeer beslist tegen hem : "nee!, daarvoor moet je bij mama zijn, daar ben jij mee getrouwd".

Ik wees hem terecht, zeer duidelijk en krachtig, in volle overtuiging las ik hem de les. En dit deed ik meerdere malen achter elkaar, want hij probeerde het een paar keer achter elkaar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Roodkapje0003

Onderstaande is een virtuele brief, welke ik 2 Mei j.l. aan mijn vader heb geschreven.

Lieve gewel(da)dig, "barmhartig"- loze, erbarmelijke vader,

Je hebt me voor de leeuwen gegooid.
De kooltjes uit JOUW vuur laten halen.
Om zelf "mooi, wxc3xa9xc3xa9r" te kunnen spelen,
mxc3xa8t MIJN gevoel, mijn gevoel van
eigenwaarde trok jij naar jou toe,
was jouw bezit,
bezeten ben ik door jou.

.

Wolven die aan me vreten,
op me kauwen,
krijg ik te verstouwen,
want ik vertrouwde op JOU!

.

Jij hebt mijn verstand op nul gezet,
gemagnetiseerd, jouw wil was wet.
Met jouw verzinsels,
jouw mooie sprookjes,
jouw tovenarij.

.

Zodat jij
en je hoge heren
konden teren
op mij.

.

Je was gewoon bang,
bang voor je eigen hachie
bang voor je eigen moeder,
je eigen vrouw,
bang voor je eigen slang
die je listig losliet op mij.

Adder2

Zonder mij was je
heel gewoon een zwak wezen,
een wrak.
Zonder mij was je nergens,
en ergens
ben je ook maar gevlucht.

.

Want toen ik ging trouwen,
en je me niet meer kon houwen,
kreeg je een hartaanval van de schrik.

.

Miesje weg, wat nu?
Dan maar weg wezen
jij zwak, listig wezen,
wegvluchten,

.

dacht je onbewust:
"nu sta ik er alleen voor,
nu komen al mijn angsten terug".

.

Zo is ’t met jou geweest
en als je dit leest
dan weet ik,
waar je NU bent
heb je berouw.

.

Maar berouw komt
na de zonden
Het zijn de zonden van JOU!

.

En ook
al heb je het misschien niet geweten,
ik zit nu wel met de pijn van JOU!

.

Geestelijk verkracht,
totaal in jouw macht,
overgeleverd
aan die boze geest van JOU!

.

Afzender:
Ik, die eens je dochter was,
maar ook in de geest
je vrouw moest zijn!

.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

N.B. mijn vader heeft mij alleen geestelijk misbruikt.
Ik verafgoodde hem, maar van binnen heb ik altijd gevoeld wat hij met mij deed.

Handinhand

Hij was als een soort van loverboy "met mij bezig".
Ik diende en bediende hem, zonder te weten wat er niet goed zat daarin.

Veel angsten die ik vroeger altijd heb gehad, doch nooit wist waar ze vandaan kwamen, daar krijg ik de laatste jaren het inzicht van; dat ik zijn boze geest in alles altijd op me af heb voelen komen.

Doch ik zag hem als mijn maatje, mijn grote held.

Het gekke was, dat ik hem nooit iets durfde te vragen. Dat ik hem als God zag, en hem als zodanig ook aanbad.

Mijn moeder instrueerde mij ook daartoe. Iedereen was volgens haar "een vieze vuile rotvent"; iedereen, behalve de dominee, de dokter en mijn vader.

““

Tijdens de emdr hebben wij 3 voorbeelden behandeld mbt het thema "angst". Een van die voorvallen had betrekking op mijn vader. In de emdr-sessie heb ik toen gezien hoe abnormaal hij was, en hoeveel angst hij mij altijd heeft "ingeboezemd".

Angstvader

Een volgende keer zal ik meer over dit onderwerp schrijven.

Voor nu, weer erg bedankt voor het lezen van deze lap "herbelevingstekst".

Herbelevingen, inzicht, xc3xa8n bevrijding!

Ja, vandaag is er al een (voorzichtig) bevrijdingsgevoel. 
(morgen zien we wel weer verder ;-))

Dochter Sions – Mies.

8 gedachten over “Overwinning op mijn vader

  1. Ha ha ha

    wel lachen hoor die flexibele vriend.
    mooie foto’s en het klinkt verrukkelijk.
    mmmmmmmmm.

    en nog gezond ook ik houd ook heel erg van paddestoelen en ragout.
    en ja als plukken niet mag nergens staat dat snijden niet mag hi hi

    fijn zo’n heerlijke winter wandeling he?
    en zo prachtig al die kleuren.

    echt heel mooie foto’s

    Groeten en liefs karin

  2. Ha die Karin,

    Er is niets mis met dat hoofd van jou, hoor 😉
    De chocolade letters zijn al bijna uitverkocht.
    En de kerstversiering ligt al in de winkels.

    Dan heb je nog die klimaatsveranderingen;
    nog ff en Sinterklaas komt voortaan in Oktober.
    Daar snap je toch geen (kerst)bal meer van!?

    Haha,
    Hou je taai, taai
    van Mies.

  3. Hai Floepie van me,

    wat een heerlijke log heb je gemaakt! Pure nostalgie voor mij, de Brunsummerheide…ik kwam er voor het eerst toen ik nog geen 3 weken oud was…

    Wat een mooie en spontane foto van jou en wat goed dat jullie zoveel zwammen en paddestoelen kennen en er zo lekker van gegeten hebben!

    *rode Beek*
    *de Zeven Heuvelen*
    *de Schapenkooi*

    – Sleeën op de hei
    – Met een excursie van de lagere school zelf kaas maken op de kinderboerderij
    – Spelen met onze hond
    – Overal lagen altijd ‘dropjes’ maar ik mocht ze nooit pakken van mijn moeder…

    *zucht*

    Dikke knuffel, je hebt me laten genieten!!!

    Liefs
    Iam

  4. wat een heftige droom en ervaring.
    maar wat goed te lezen dat je weer een stap dichter bij jou
    bevrijding komt en dat je het inzicht kreeg wat hij deed was fout.

    ja ik ben blij voor je dat je het gevoel naar vrijheid steeds
    dichterbij voelt komen.
    geniet er maar van het is je van harte gegund.

    dappere mies Heel veel liefs van mij
    Karin

  5. Dank je John, ik schrok me in 1e instantie ‘rot’ :).
    Omdat ik dat zag staan van : “het is verboden om”…..
    Ik dacht dat het iemand van het beheer van Weblog was, die mij een waarschuwing gaf. Haha, gelukkig was jij het.

Geef een reactie

