"Een freeselijk weekend"

Hoi mensen,

Wat een akelig weekend hebben we hier gehad. De buurman heeft zaterdag en zondag met een bomenfrees boomstronken en wortels van hele oude bomen weg zitten zagen. Een afschuwelijke herrie; tja weer vlak onder onze keukenramen. Heel het huis was weer aan het trillen(schilderijen hingen scheef aan de muur). Dus Mies weer triggeren, zeg; trouwens Karel inmiddels ook. Arme Karel, hij kan er ook niet meer tegen. Trolstronk Vooral omdat we beseffen dat die buurman er lol in heeft om ons zo te kunnen treiteren. Ja, dat is echt waar.

Dit noemen wij dus een freeselijk weekend ;-).

Gruwel de gruwel. Zondag begon ie alweer.

Zaterdag dachten we nog dat het met een uurtje bekeken zou zijn. Dus Mies op de fiets naar de stad. Uurtje volgehouden (ook daar was herrie in overvloed).

Gisteren zijn we maar weer weggevlucht, letterlijk "op de loop gegaan". Maar de schrik bleef ons plagen. Iedere keer is het weer als een overval hiernaast.

Vanochtend kwamen de buitenschilders bij de buren. Opnieuw van die kolereherrie. Nu van een compressor. Maar het ergste : weer een jankradio, knoertehard. En ja hoor, alles zetten ze aan onze kant van dat aangebouwde huis.

Eerst ging Karel naar buiten om netjes te vragen of die radio wat zachter gezet kon worden. "ja", zouden ze doen.

Dus NIET, hxc3xa8.

Toen is Mies voor het eerst eens goed boos geworden. Ik ben naar buiten gegaan, en heb tegen die schilder (die naast die radio stond te werken) gezegd, dat hier ook nog mensen wonen; dat ik er niet tegen kon, dat ik normaal een heel vriendelijk mens ben, en het helemaal niet leuk vond om nu zo hard tegen hem te moeten gaan praten.

Omdat hij helemaal niet reageerde, vroeg ik hem nog maar eens of hij wel gehoord had wat ik tegen hem had gezegd. Toen zei hij heel onnozel : "oh, steht das Radio ihnen zu laut". Maar nxc3xb2g zette hij dat ding niet zachter. Toen sprak ik in vloeiend Duits verder. Dat had hij blijkbaar niet verwacht, want daarna kwam hij "in beweging" en zette "das Ding" zachter, zucht, zucht.

Zo, Mies is eens een keer boos geworden, dat zou tijd worden. Gefeliciteerd, meid!!

Stronk~~Mies is boos ~~

Een bewerkte "boomstronkfoto" van Kareldg.; wil je deze groter maken, dan opgelet: dat is schrikken, hoor!

““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““““

Al een aantal dagen heb ik erge herbelevingen m.b.t. mijn broer. Een paar maal heb ik van hem gedroomd dat hij incest met mij pleegde. Dat heeft hij nooit echt gedaan (bij mijn weten). Ik word mij momenteel heel erg bewust van het feit dat hij in ons gezin de grootste boosdoener was.

Alles verziekte hij. Altijd zat hij te zoeken naar iets om iemand gek mee te kunnen maken. Iedereen noemde hem een duivelsjong. Echter, niemand durfde iets van hem te zeggen waar hij bij was. Hij was er altijd op uit om "het bloed onder iemands nagels vandaan te kunnen halen". Ik moest constant zorgen dat hij tevredengesteld was, en voldaan. Zo niet, dan kon ik de klappen opvangen. Ja, Mies moest hem zoet houden (net zoals ik dat moest doen tussen de anderen thuis).

Trollen_2 Foei, heb je die hele rotfamilie al jaren aan herbelevingen in je hele lijf zitten klieren, komt dat broertje er ook nog eens bij. Altijd zat hij aan me, altijd moest ie zo nodig "arm in arm" met mij lopen, en wilde hij "met me trouwen". Altijd kreeg hij zijn zin.

En ik, ik was nooit boos op hem. Ik heb "uberhaupt" nooit boos mxc3xb3gen worden. Altijd moest ik medelijden voelen. Ik hxc3 d ook medelijden met mijn broer, om de doodeenvoudige reden, dat hij zo was. Ik vond dat zielig voor hem.

Daarnaast werd ik dan ook weer gechanteerd i.v.m. hem. Nl om nog meer medelijden met mijn moeder te hebben, want zij zat (zoals zijzelf zei): "met zo’n jong" opgescheept!

Dus, met iedereen medelijden hebben, plus me overal voor laten gebruiken. Nu ik dit schrijf, word ik enorm misselijk. Wat is er allemaal gebeurd met mij (?). Waarvoor heb ik moeten dienen, en me altijd toe moeten laten gebruiken? Walgelijk gewoon.

Het is goed, om eindelijk eens voor mezelf op te durven komen. Om eindelijk eens te mogen zeggen dat je echt ergens last van hebt. Nog nooit heb ik dit gemogen. Ook niet bij mijn eigen kinderen. Nooit werd ik boos. Altijd maar excuses verzinnen en medelijden met iedereen hebben. Altijd alles goed maken voor iedereen. Nooit eens mogen protesteren.

Ja, voor een ander opkomen, dat deed ik wel. Om anderen te hulp te schieten, daarin was Miesje snel.

Maar daarover misschien een andere keer.

Ik ga er nu ff "vantussen"; even dit huis ontvluchten, want "pluis" is het hier niet!

Houdoe!

van Mies.

p.s. nog ff klagen. Vannacht werd ik steeds wakker van de koppijn, zo erg!

De nachten ervoor waren er steeds van die rotgeintjes (naast die pijn in mijn kop, welke er altijd is als ik ontspan of wil liggen).

Trol2

.

.

Tweemaal hoorde ik heel hard op de ramen kloppen (het was net een nachtmerrie!)

.

xc3xa9xc3xa9nmaal ging midden in de nacht de telefoon op de zolder over (die heeft een heel hard geluid), weer schrok ik me rot.

.

Nu ja, het moet niet gekker worden in dit herriehuis.

4 gedachten over “"Een freeselijk weekend"

  1. Winares.
    klein als je was, was je al een winares.
    jou van hun dingen beschuldigen ja dat gaf je heel veel stress.

    steeds te moeten dienen hun liefde waardigheid verdienen.
    ach lieve mies jij mocht geen kind zijn niet klein zijn.

    met een ongerepte jeugd nee niet vrij zijn.
    steeds weer de vrede liefde te bewaren te zoeken.

    zij met hun boosheid daarom wonden ze geen doeken.

    toch was jij altijd zo klein als je was al een winares.
    in je zelf weten van het goede je eigen ik ja jij princes

    dachten ze je voor altijd en eeuwig het zwijgen op te leggen
    stil te laten zijn niets mogen zeggen.

    nu ben jij volwassen en mag je spreken ja spreek ze maar toe
    gelukkig maak je je daarom boos zeg je in jezelf dat is wat ik wil
    ja dat is wat ik doe.

    ik laat me niet meer door hun kwade geesten leiden.
    ik kies voor een beter leven voor het geluk van jullie beiden.

    heel knap en goed wat je nu doet.
    je weet dat je het goede hebt ontmoet.

    trouw ben je aan hem en gebleven.
    o zo blij dat je dat niet is afgenomen maar zo voor je zelf is mee gegeven.

    daarom ja daarom vind ik je echt een winares.
    zo dapper met al je pijn en stress zo vechtend voor
    haar bestaan.

    zo dapper er steeds weer voor gaan.
    heel veel liefs voor dappere mies van mij Karin

  2. lieve mies
    wat een vreselijk weekend hebben jullie beleeft zeg.
    en wat schandalig dat de buurman dit allemaal zomaar doet
    kan me voorstellen dat je wegvlucht zou ik ook doen.
    wij hebben hier op het moment ook zo’n hobby bob.
    als hij vakantie heeft doet ie niet anders dan timmeren.
    de hele dag en avond dus ja weet wat je voelt en dat al maanden.
    grrrrrrrrrrr.
    wel heel goed van je dat je even lekker goed boos bent geworden
    good go mies het mag hoor zou ik ook zijn als ze zo de hele tijd
    bezig waren.

    je hebt al zoveel mee te maken en dan die herrie
    ik wens je heel veel sterkte en heel veel liefs van mij
    hoop zo dat het weer een beetje gaat.
    na dit rot weekend

    een knuffel en liefs van mij Karin

  3. Ach lief Miesje toch wat een ellende weer thuis zeg…en het duurt maar en duurt maar…en intussen is van je veilige plek niks meer over! Het is schandalig!
    Ik ben wxc3xa9l erg trots op je dat je boos werd en naar buiten bent gegaan, dat je hebt laten weten dat je het zat bent! En dat je ook nog verder ging in Duits…hehehehe >:-)

    En jouw herbelevingen…ook daar lijkt geen eind aan te komen…steeds weer nieuwe inzichten en herbelevingen. Wat een afschuwelijk leven heb je zo. Sorry dat ik het zo zeg…ik hoop dat je toch nog fijne en mooie momenten kunt ervaren en dat dat er steeds meer mogen worden…

    Een heel dikke knuffel voor jou lieve Mies.

  4. @ Iam : Ja, fijne momenten heb ik ook ;-).
    BV afgelopen dinsdag, toen ik een hele lieve kaart kreeg van een fijne vriendin.
    Hahaha, 3 maal raden ???
    lieve groet:-)

Geef een reactie

