verwerking 1e emdr .

30 Aug.

Dank jullie wel!

Heel blij ben ik met jullie mooie, krachtig, mij bemoedigende woorden.

Karel is er bij gebleven; ik zat met de rug naar hem toe, en hij hield zich heel stil om I. en mij niet af te leiden. Maar voor Karel was het ook emotioneel, hij voelde met me mee.

Inderdaad heeft I. me gezegd dat ik nu een reaktie kon krijgen, b.v. door beter te slapen, of juist slechter o.a.

Helaas zijn de klachten alleen maar nxc3xb2g erger geworden.

Zo ben ik nog steeds alles aan het verwerken, de sessie speelt zich ahw nog steeds af in mijn inzichten en verwerking daarvan.

Ik zag zo duidelijk wat er gebeurde met dat hoopje daar in het bed. Toen ik van I. weer moest beschrijven wat ik zag, zei ik ook: "ze wonen mij uit".
Erg hxc3xa8? dat je daar dan ahw in dat kind "zit", en exact inziet wat er gebeurt; je alles begrijpt en overziet.

”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

31 Aug.

Een uur langer in bed kunnen blijven dan anders en zelfs ongeveer 3 uur in de tuin gewerkt .

Kortom voor mij een goede dag. Is dus hoopgevend.Zonnlactual

””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

1 Sept.

De pijn is niet te beschrijven; en dat kan ik jullie ook NIET aandoen.

In 8 jaren van herbelevingen d.m.v. lichamelijke pijn, zo door en door; telkens als het weer erger ging overheersen, dacht ik :"dit kan NIET erger worden, dit kan ik NIET aan".

Na die emdr lijkt het wel :"de klap op de vuurpijl" !

Heb ik nu het totaalbeeld gezien, en dat erkenning gegeven?
Durf ik mezelf eindelijk te geloven?

Is dit "de finale"?

Ik heb er GEEN woorden voor,
het slopen gaat door.

Morgen zal het vast beter gaan.

Na weer een afschuwelijke nacht, zijn Karel en ik van ellende maar gaan wandelen.
Onderweg zag ik een grote rol prikkeldraad, en ik voelde zo de gedachte in mij opkomen om me met dat draad heel strak te gaan omwikkelen, het om mezelf heen te gaan "trekken", diepe wonden en sporen te trekken, helemaal in mijn huid, om mij heengewonden.

Natuurlijk doe je zoiets niet.
Maar je hebt die behoefte om de pijn zichtbaar te kunnen maken.
Pijn, niet gezien, het maakt zxc3xb3 eenzaam. Dit is dus m.i. weer een herbeleving van de eenzaamheid die ik vroeger heb gevoeld.

Niets te zien aan de buitenkant.
Oh, ik kan zo begrijpen, die behoefte van mensen om zich te gaan snijden, zich te verwonden, alles als in razernij stuk te gaan maken .

In die 8 jaar heb ik me leren beheersen. Nooit heb ik ook maar iets afgereageerd.
1 maal heb ik uit pure wanhoop met een natte vaatdoek keihard op het aanrecht geslagen, maar het lost niets op, natuurlijk.

Hoe verklaarbaarder die pijn echter wordt, hoe erger.
Maar alles moet worden ingezien, herbeleefd en geloofd.

Alles herkennen, toegeven, accepteren.
Tot de kern van de waarheid komen zal.

We knokken verder.

ee em dee er(rug)!

2 gedachten over “verwerking 1e emdr .

  1. Lieverd wat ben je moedig, wat ben je sterk!!!

    Je omschrijft zo goed hoe je je voelt! Ik snap HEEL goed wat je bedoelt met die rol prikkeldraad…geestelijke pijn xc3xads eenzaam. Gebroken benen zullen bij iedereen wel ongeveer hetzelfde voelen, net als migraine en buikgriep. Maar geestelijke pijn is niet in woorden uit te drukken. Niemand die xc3xa9cht compleet kan begrijpen, bevatten wat jij voelt, gebaseerd op al de nare dingen uit jouw leven. Dat maakt eenzaam. En daarbij uit alle geestelijke pijn zich bij jou ook nog eens op een heel afschuwelijke wijze lichamelijk. Zou het inderdaad zo zijn dat je eerst je geestelijke pijn weer moet beleven, verwerken, een plek geven voordat je lichamelijke pijnen minder worden of weggaan?

    Wel ben ik erg blij dat je al een uurtje langer in bed kon blijven en dat je maar liefst 3 uur hebt kunnen tuinieren. Ik hoop dat je hebt genoten!!!

    Volhouden lief Miesje…ik sta in gedachten aan jouw zijde.

    Dikke knuffel,
    Iam

  2. Lieve mies
    wat vreselijk naar voor je door die herbelevingen te moeten.
    ja die rol prikkeldraad zo herkenbaar niemand ziet aan de buitenkant,
    jou verdriet en pijn. maar is er wel degelijk en is erg vervelend.
    een ander die het niet begrijpt of niet wil begrijpen niet uitleggen
    niet doen. het is zo’n loze energie.
    kon ik maar een beetje van je pijn en verdriet wegnemen je pijn verlichten. ik herken het zo ook ik heb na de hypnose dagenlang deze pijn en herbelevingen. weet dus nu ook een beetje wat je doormaakt en dat gun je niemand.

    wel fijn te lezen dat je wat langer hebt kunnen liggen en 3 uur in de tuin hebt kunnen werken hopelijk is het een langzame stap naar vooruitgang voor jou oh lieve mies ik zou het je zo gunnen.

    heel veel sterkte en een heel warme knuffel

    en veel liefs van mij Karin
    ik denk aan je

Geef een reactie

