~~Angst en Beven~~

Angstgevangen

——Angst en beven——-

Angst beheerst mijn hele leven
durf me nergens te begeven
als een muur houdt ie me tegen
onthoudt mij van ’t gevoel van zegen.~

               ——–

Heel jong al heb ik dit ervaren
maar moest de angst blijven bewaren
heel diep steeds maar weer verstoppen
kreeg ongelijk in wat zou kloppen
aan gevoelens van gevaar
onbehagen en bezwaar.

               ——–

Heel mijn leven moest ik vergeten
hetgeen ik altijd heb geweten
dat ‘k door ’t kwade werd opgewacht
als een ongenode gast.

               ——–

Mies moest weg, ze mocht niet leven
het was een ieder om het even
hoe het met me was gesteld
een slachtoffer van geestelijk geweld.

               ——–

Pijlen op mij afgevuurd
maakt mijn geest nu onbestuurd
onbekwaam om te genezen
zonder alles te herbeleven.

              ——–

Blijf ik teruggaan in de tijd
en kom tegen wat ik was kwijt
de waarheid van herinnering
die ik toch altijd opving
aan wat naar mij werd toegezonden
en wat de bozen van mij vonden.

              ——–

Altijd heb ik het gevoeld
dat mijn leven niet was bedoeld
om me in hun midden te bevinden
ze zagen, dat wat hen niet zinde:
liefde, trouw en tevredenheid,
’t werd hen een last, dat niet gedijt.
In een wereld vol venijn
mag er een Kind van God niet zijn.

               ——–

Ik heb ’t altijd wxc3xa8l gevoeld
dat mijn leven niet was bedoeld.
dat ik hen was om ’t even,
en geen rechten had van leven.

               ——–

Maar de waarheid achterhaalt
waarin zij hebben gefaald.
Kaarsrecht, en vol goede moed
trotseer ‘k de vijand die ik heb ontmoet.
Het is niet voor niets geweest
wie ’t laatst lacht, lacht het meest.

               ———

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 gedachten over “~~Angst en Beven~~

Geef een reactie

