Inleven om mezelf in te kunnen leveren.

In de praktijk van het leven, het heen en weer geflitter:

Ik was constant bezig om de gedachtegangen van mijn gestoorde moeder en broer xe2x80x9cin te kunnen lezenxe2x80x9d.
Overleven, door me in hun gedachtewereld in te leven. Ik leefde a.h.w. in hun gedachtegangen.
Ik moest mij een weg banen in al die kronkels van hun doolhoven aan holen en hokjes, van waaruit het gevaar (hun aanvallen op mij) op de loer zouden kunnen liggen (zouden kunnen komen) om mij te bespringen, mij te besluipen, er in te luizen, af te schrikken, te verstikken, naar de keel te grijpen, beentje te lichten enz..

Ieder geluidje, ieder gebaar, alles had ik bij voorbaat al door.
Oren gespitst, voelsprieten uit, ogen xe2x80x9cop scherpxe2x80x9d.
Alles op de tast, aftastend, voelend, iedere verandering volgend, vliegend achter die kronkel en om de bocht die ze zouden kunnen gaan, van het geestelijke oorlogsgebied en executieterrein.
Uitzoekend, hoe ik me naar hun stapelgekheid kon (noodgedwongen moest) voegen, om hun kronkelen in bochten te slim af te kunnen zijn.
Alle zintuigen op supersnel en scherp. Steeds opnieuw afstellend, bijstellend, de vliegende detective. Mies, in alle hoofden tegelijk aan het werk, en controleren maar, al het gevaar.
Voorkomen, en al handelend handelen.

Ik moet toegeven dat ik dat heb gedaan, moest doen, en nog wil doen. Dat die machine (dat diensysteem, e.d.) nog steeds op xe2x80x9caanxe2x80x9d staat, en dat ik er in de herhaling nog steeds midden in zit, en er nog afhankelijk van ben. Als een soort onvervuld verlangen zit dat in me. Ik ben daar nog niet vrij van.
Ik moet toegeven dat ik daar nog steeds aan onderhevig ben, en afhankelijk ben van te voelen dat ik anderen mag/kan dienen en bedienen.
Dat ik in de macht ben en er van afhankelijk om mijn leven op die manier gestalte te kunnen geven, om te kunnen voelen dat ik mag bestaan.

De zucht
in een vlucht
zuchtende van verlangen
om dat nog steeds
te kunnen en mogen doen.
Speuren naar een gelegenheid
waarin ik kan helpen
en verhelpen
insmijten
ingooien
instorten
opwerpen
mijn positieve
energie in kwijt
alles afgeven.

(opmerking van mijn man: xe2x80x9cjij denkt dat jouw leven daar nog van afhangt. Zo van: als je het niet doet dan ga je er aan!)

Ik ben mismaakt (gemaakt) in mijn denken, en qua verwachtingspatroon (interpretatie en voelen) aangaande de meest essentixc3xable dingen, zoals bv.: liefde en haat, goed en kwaad, God en duivel.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3 gedachten over “Inleven om mezelf in te kunnen leveren.

  1. Lieve Mies,

    je man heeft gelijk, je zit nog helemaal in dat patroon van hoe ze vroeger eisten dat jij was. Maar dat is nu niet meer nodig. Je bent veilig bij je man, hij eist dat niet van jou. Maar ja als je bijna heel je leven leeft volgens de eisen van anderen, ben je jezelf helemaal kwijt natuurlijk. Probeer te voelen wat jij vindt, waar jij behoefte aan hebt, dat mxc3¡g. En als je het durft, kan je er heel voorzichtig mee experimenteren door jouw mening te zeggen, door het eens anders te doen als vroeger, op jouw manier. Dit kan je bij je man uitproberen, bij hem is het veilig en bij hem mag je jezelf zijn.
    Misschien heb je iets aan mijn antwoord, ik schrijf maar gewoon op wat ik voel en wat er in mij opkomt, het kan best zijn dat het niet bij jou past hoor Mies. Maar in ieder geval GUN ik het jou zo om eindelijk eens gelukkig te zijn, dat je niet meer gebukt gaat onder vroeger, of op zijn minst mxc3xadnder gebukt.

    Dikke knuffel en je mag het lekker totaal met mij oneens zijn, dat mag je mij vertellen en dan ben ik nog steeds jouw dinnetje en daar word ik ook helemaal niet boos om. Dat je het maar vast even weet!!! 😀

    Liefs
    Iam

Geef een reactie

