Wie is boos op mij?

Altijd wanneer ik een pb heb geschreven, en/of een mail aan iemand heb verstuurd, en ze me dan NIET antwoorden, word/ben ik bang.

Dan denk ik dat ze boos op me (zullen) zijn.

Dat ik iets verkeerds zou kunnen hebben geschreven; dat ze iets verkeerd zouden kunnen hebben opgevat.

Daarom ook altijd die druk bij mij, dat als ik van iemand anders een mail of pb heb gehad, ik die voor mijn gevoel zo vlug als mogelijk MOET beantwoorden: stel je eens voor, die ander zou met diezelfde angst zitten; die ander zou zich niet bevestigd voelen, zou het gevoel krijgen dat ik het niet waardeer.

Is dit nu typisch ptss?
Of typisch Mies?

Toch wordt de dienende Mies al minder, heb ik dit meer in de peiling, en hoef ik voor mijn gevoel minder: "altijd verantwoording voor alles af te leggen".
Heerlijk is dit.
Dus toch al een stuk bevrijding op dit vlak.
Haha, ik moet gewoon niemand meer schrijven, ben ik van alles af!
( ja, kom nou Miesje………..wat maak je me nou!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

14.45 uur
Over de EMDR:

Binnen in de groepspraktijk was het heerlijk rustig .
Gelukkig geen muziek in de wachtkamer, mooie kunst aan de muur, lekker koel en licht.
Het is dus een intake-gesprek geweest.
Conclusie: multiple jeugdtrauma, en complexe ptss.

Destijds, bij het maken van die afspraak had de psychologe(evenals mijn huisarts) gesuggereerd, dat het met 8 behandelingen wel "bekeken" zou zijn.
Zo van :"oh, een jeugdtrauma, dat gaan we wel ff doen".
Ik dacht toen nog, hoe kan dat nou, ze weet helemaal niets over mij(?)
Nu ze vandaag een beetje van mijn verhaal had aangehoord, keek ze bedenkelijk;
reageerde ze toch wel anders dan destijds aan de telefoon.

Ze heeft het er nu eerst over gehad, of ik het wel zou zien zitten om de gok te wagen, of ik dacht sterk genoeg te zijn om het aan te kunnen, omdat het zo heftig en moeilijk leek (mijn bagage).
Maar we gaan het doen, ik waag de gok, en zij dus ook.
We begrepen elkaar ook wel.
Ik kon heel goed uitleggen wat er bij mij geestelijk had gespeeld, en nog aan de hand is, ook v.w.b. het lichamelijke klachtenpatroon, dat nu aan de orde is (van dag en nacht).
En ja, wat zij mij uit wilde leggen, dat wist ik allemaal al.

Volgende week gaan we eerst weer een voorbereidend gesprek doen.
Ik moet hoofdthema’s van de trauma’s en over mijn leven, voor haar op papier zetten.
Hier heb ik dan "mazzel" mee.
Want ik heb al veel opgeschreven in het hoofdstuk "Mijn Verhaal" van de ptss-site.
Dat mag ik aan haar mailen.
De 28e Aug. krijg ik dan de eerste echte emdr-behandeling, en wel 2 achter elkaar.

Dat wordt dan anderhalf uur aan een stuk. (ik zal mijn borst maar nat maken)
Het wordt nog een verrassing hoe het uit zal pakken bij mij, en of er xc3xbcberhaupt wat uitkomt; het zou evt. zelfs erg heftig kunnen worden volgens de psych.
We zullen het wel zien.
Eerlijk gezegd duurt het me nu al veel te lang, voordat er eens (echt) iets "gaat beginnen".
Geduld, geduld!

Nog een fijne dag gewenst van Mies.

5 gedachten over “Wie is boos op mij?

  1. Dit is fijn om te lezen, Mies.
    Ze begrijpt je toch beter dan je dacht, en denkt niet over ‘even’.
    Het klinkt in ieder geval goed!

    En over dat mailen: dat heb ik nu ook.
    DIRECT terugmailen, anders laat je een ander piekeren. Bah,he?
    Van veel mensen wel al gehoord, dat ze waarderen dat ik dat doe.
    En als ik het niet doe, gebeurt het nogal eens, dat mensen denken dat er iets is.
    Maar…dit is werkelijk waar en dat moet je na deze bekentenis weten: bij jou heb ik er totaal geen last meer van. Ik denk, omdat ik je situatie weet en omdat ik je heel graag mag. En om een of andere reden inschat dat dat wederzijds is.
    Ja, en dat gebeurt weinig bij dit vijandige en argwanende meisje. Dus wees er maar niet bang voor, Miesjemeisje! πŸ™‚

    Alle liefs toegestuurd, via deze virtuele weg ;-)!

    Kim*

  2. Dank je wel voor je fijne reactie, lieve Kim,

    Jij bent niet vijandig, hoe kom je daar nu bij?
    Dat praten ze je misschien aan(?)
    En argwanend zouden we eigenlijk moeten en mogen zijn. Gezonde argwaan is niet verkeerd (denk maar eens aan die chanteur).

    Bij jou voel ik die druk ook minder, maar ik doe het zo graag, wil er zo graag voor je zijn.

    Wat ik nu ook weet, is dat ik het helemaal niet erg vind, als iemand met mij zou willen “kappen” met corresponderen; echter, als ik het maar weet!
    Dan ongewisse, daar kan ik niet tegen, hxc3xa8?
    Dan ga ik piekeren.
    Het zijn de oude angsten van vroeger, o.a. ook van een vader die altijd stommetje speelt.

    Nog een goeie dag, meisie!!
    zo blij dat je bestaat <3!!

  3. Hallo Mies,

    Ik heb je mail ontvangen, dankjewel daarvoor.
    Ja, nu heb je mijn kinderen (ook) gezien πŸ˜‰
    Wie boos op jou is?…ik in iedergeval niet.
    Wat je daar schrijft in dat stukje “wie is boos op mij?” is zo herkenbaar voor mij.
    Ik heb vandaag om bijna gelijke redenen alles van het forum weggedaan, gewist…en nu heb ik er spijt van en schuldgevoel.
    Dus, hier nog zo een πŸ˜‰

    Voel je nooit verplicht naar mij toe te moeten reageren, dat is nm nooit verplicht πŸ˜‰
    Neem ook altijd de tijd die je nodig hebt.
    Ik ken het gevoel wat er dan stiekem toch is….wel fijn te lezen dat het bij jou minder word.
    Ik word er soms ook wel een beetje gek van, dan misschien ook wel weer mensen, anderen gekwetst te hebben.
    Dat knaagt soms echt aan me…al ben ik nu geen eekhoorn meer πŸ˜‰

    Ik vind het echt fijn je te mogen ontmoeten zo virtueel, je begrijpt wel he?
    Ook zeker om het feit dat ook jij Christen bent…ik mis het en keer ook helemaal terug.

    Groet,
    Enrico

  4. Dag lief Miesje,

    meis, allereerst, als je van mij niet meteen iets hoort ben ik niet boos hoor gekke Mies. Sterker nog, het heeft helemaal niet met JOU te maken! Ik vind het zelf vaak moeilijk om contact te maken! En voor anderen kan ook gelden dat zij een reden hebben om niet meteen terug te (kunnen) mailen, zxc3xb3nder dat het aan jou ligt! En mocht je iets schrijven wat een ander niet leuk/goed/aardig etc vindt, dan zal die ander jou dat moeten zeggen. Maar het is niet de bedoeling dat jij je zo onder druk gezet voelt of je het wel goed doet lieverd! Ik kan het me niet voorstellen, maar mxc3xb3cht er ooit iets zijn dat bij mij niet zo goed overkomt, zal ik je dat gewoon laten weten, zonder boos te zijn sowieso. Maar ik zal er eerlijk in zijn EN DAT RECHT HEB JIJ TROUWENS OOK! En weet je Mies, mensen maken fouten, niet om anderen te kwetsen of boos te maken, maar omdat ze MENS zijn. Fouten maken mag, hoe moet je anders iets leren?!
    Anyway, al zit er een jaar tussen onze mailtjes voor ik iets van jou hoor, ik zal daar NOOIT boos om worden Miesje. Goed onthouden hoor, ik zou me heel erg rot voelen als jij je verplicht voelt om zo snel mogelijk te reageren op mail. Reageren moet je doen als je er aan toe bent, er tijd en zin in hebt, als je je goed genoeg voelt. OKAY???? *knuffelt Miesje*

    Verder was ik erg nieuwsgierig naar je eerste ontmoeting met je nieuwe therapeut, dus ik ben blij dat ik het hier terug kan lezen. Ik vind het meer dan moedig dat je de uitdaging aan gaat! Wat spannend allemaal! Is je ook uitgelegd hoe EMDR in zijn werk gaat? En spreekt je dat aan? Is je therapeut een aardige vrouw? In die zin, dat er wel een klik en genoeg vertrouwen is van jouw kant?
    Ik vind het zo spannend voor je en ik hoop zxc3xb3 dat het je een berg positieviteit en afname van je (pijn-)klachten zal brengen!!!!

    Lieve Mies, neem de tijd, dat is prima. Voel je niet onder druk gezet. Zonder een email en een reactie vind ik jou ook een fijne, lieve vriendin en ik vertrouw je en weet dat jij het alleen maar goed voor hebt met mij en anderen!!! πŸ™‚ Hopelijk kan ik er een klein beetje aan bijdragen dat die druk zo wat afneemt voor je.

    Dikke knuf
    Iam

  5. Lieve mies
    dat gevoel is heel herkenbaar wat je beschrijft.
    heb ik ook
    direct terugschrijven anders laat ik een ander in spanning.
    dat heb jij gelukkig minder en ik nu ook.

    ik vind het heel dapper van je dat je dat zo kunt omschrijven.
    en dat je er nu zo mee om kunt gaan.

    ik ben niet boos op je als je niet direct terug schrijft hoor.
    ik weet dat je soms tijd nodig hebt net als ik en anderen

    om alles wat je meemaakt te verwerken en een plekje te geven en door de pijn niet kunt.

    nee hoor boos zijn op jou nee dat kan ik niet en wil ik niet
    je bent een goed mens met het hart op de juiste plek.

    tijd voor jezelf nemen is juist heel belangrijk en neem die tijd maar
    niemand neemt je dat kwalijk.

    jij wij zijn het juist allemaal zo nodig om even een moment van rust te hebben antwoord je vandaag niet dan misschien morgen of wanneer je kunt.

    het is geen kwestie van onwil maar dat je dan even niet kunt en dat is alleen maar om begrip en respect voor te hebben.

    en dat heb ik en zoals ik lees iedereen hier voor jou.

    knap dat je dat nu ook kunt en dapper

    ik begrijp het hoor en nee ik word dan en ben dan niet boos.

    liefs Karin

Geef een reactie

