Heel vroeg in de morgen

6 uur 30:

Als ik in de bijbel lees, dan moet ik altijd huilen, huilen van herkenning, van intens verlangen, huilen van: "het zo alleen".
Dan komen de tranen, maakt niet uit wat ik lees.
Ik voel zoveel; zoveel dat gevangen zit aan wanhoop, zoveel verdriet; veel, zoveel heel oud zeer.
Tranen komen vrij, emotisch komen boven, gemoed breekt open, welt in me op;
vereenzelfvig mij met de mensen van toen, ook in verdrukking, de vervolging, maar ook de bevrijding, de wonderen, "tekenen van"; waar ik op hoop, hoop, zo intens naar verlang.

Verlang naar God.

De God, die ze me hebben ontnomen
een masker, angstig masker op hebben gezet,
voor mijn gevoel, "mijn zicht op",
mijn gemeenschappelijkheid met Hem.

Stuk gemaakt hebben ze mijn ware verlangen
hopen moest ik op hen,
mijn vader en moeder
zij speelden voor God.
Zij regeerden
de verkeerden
de angsthazen
de bazen.

Ze zullen zich nog verbazen
om al wat komen zal.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vanmiddag, "klokslag 12 uur" :-), moet ik naar m’n 1e EMDR-behandeling.
De therapeute,
zij weet totaal niets van mij, heeft mij nog nooit gezien.
8 behandelingen staan in de planning, en
: "dan is alles klaar", is alles over en voorbij,
volgens haar.

Een beetje voorbarig
na in feite, een heel leven PTSS.

Een paar tikken in je hoofd
en je bent verdoofd
voor al ’t zeer, al ’t verdriet,
wat niemand ziet.

Kan ik dan weer slapen?
ontspannen?
zijn de angsten, al de stress
na 8 x EMDR, dan op de fles?

Het zal me benieuwen
maar ik ga!
vind het ergens wel leuk, wel spannend ook,
ben nieuwsgierig
altijd in voor nieuwe ontdekkingen.

Gelukkig gaat mijn echtgenoot mee
zijn we met zijn twee.
Ik zou niet weten wat ik haar moet zeggen
haar moet vertellen,
of uit moet leggen,
wat mij het meest zeer heeft gedaan.

Dat ik gevoeld heb, nooit te mogen bestaan.

Ik zal, als het lukt hier iets laten weten
als ik het zelf nog weet ;-),
na kan vertellen,
Och, "wat heet"!
Als je het niet meer kan navertellen, kan je ook "de pijp uit zijn gegaan".

Zou ik wel leuk vinden
dan was ’t eindelijk gedaan.

Al was ’t maar het ego
dat sterven zou;
want dat is de bedoeling
hopelijk, gebeurt dat gauw!

Beetje gek bericht dit
och ja, wie is er nog normaal?
wordt voor normaal aangezien.
De meest gestoorde figuren tegenwoordig,
daar is immers niets aan te zien! 😉

Dit was miesje,

’s ochtendsvroeg wakker gemaakt door een duif
Duif
vervelend zo’n dier, dat geen vrede bracht.

3 gedachten over “Heel vroeg in de morgen

  1. Wow…Mies!!!
    Mooie aanvulling op de vorige. Daarbij zat ik bijna een traantje te laten, maar nu…deze hoop die je uitspreekt.
    Het vastzetten, door opschrijven, het erkennen dat je géén schuld hebt, dat het leugens waren, stuk voor stuk. Prachtig mooie stap vooruit.

    Je bent inderdaad een ware heldin, die de gebeurtenissen die ‘gewoon’ waren, in het licht durft te houden en de leugens durft te zien en te erkennen.

    Mijn petje af voor jou!
    Kim*

  2. Lieve Mies,
    wat schrijf je toch mooi…lucht het je ook een beetje op om te delen, om van je af te schrijven?
    Het is goed te lezen dat je zorgt voor het beschadigde kind in jou. Geef haar maar veel warmte en veiligheid, dat heeft ze zo moeten missen…

    Dikke kus,
    Iam

  3. Ik ga nu even door op je eigen bericht.

    Iedereen die jou dit heeft aangedaan,
    zal zeker nog eens verbaasd staan.
    Zij die je leven hebben bedorven,
    zullen staan kijken als alles is gestorven:
    alle eenzaamheid en pijn,
    als wanhoop en verdriet verdwenen zijn.
    Dan pas zien ze wie Mies is
    En weten ze: we hadden het altijd al mis.
    Die Mies, die kreeg ik toch nxc3xadxc3xa9t kapot,
    Al vernederde ik haar tot op het bot.
    Haar waarde blijkt onmetelijk groot,
    Die Mies haar geest is ontzagwekkend groot.

    En ja, Mies, gelijk hebben ze dan. Toen wilden ze het nog niet erkennen, Als ze je nu zouden zien, willen ze misschien nog niet door je pijn en ellende heenprikken, maar als je eens verlost zult zijn, zullen ze zien dat het ze niet gelukt is om je te vermorzelen. Maar dat je mede daardoor bent uitgegroeid tot een prachtig mens, een bloem de uitgekomen is en zijn kleuren aan de wereld om haar heen schenkt. Zxc3xb3 zal het zijn en niet anders. In dit leven al, hoop ik, maar anders na dit leven. Toch?

    Je bent een stralende ster, zonder dat je het zelf (nog) weet.
    Ben erg blij dat ik je ken. Echt waar!

    Alle liefs,
    Kim*

Geef een reactie

